تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 10 تیرماه 1389  

 

جنجال آلودگی نفتی خلیج مکزیک در فیس‌بوک

 
 

مدیران سایت فیس‌بوک در اقدامی سوال‌برانگیز، صفحه‌ای را که در آن تحریم محصولات شرکت BP تبلیغ می‌شد سانسور کردند. 

 
 

ایتنا - مدیران سایت فیس‌بوک در اقدامی سوال‌برانگیز، صفحه‌ای را که در آن تحریم محصولات شرکت BP تبلیغ می‌شد سانسور کردند.

اخبار مربوط به جنجال آلودگی خلیج مکزیک که بر اثر نشت نفت از یک چاه نفت دریایی رخ داده است، خبرگزاری‌های اینترنتی را در نوردیده است.

این آلودگی هولناک از انفجار سکوی نفتی Deepwater Horizon که تحت مسئولیت شرکت نفت بریتانیا موسوم به BP قرار دارد، ایجاد شد.

کاربران اینترنتی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

بنا به گزارش تک‌آی اخیراً صفحه جدیدی در فیس‌بوک باز شده است که در آن تحریم محصولات شرکت BP تبلیغ می‌شود. این صفحه Boycott BP نام دارد.

هرچند Boycott BP در مدت زمانی کوتاه توانست حدود 800 هزار عضو برای خود دست و پا کند، ولی به نظر می‌رسد فیس‌بوک، با این قضیه چندان موافق نیست، چرا که این صفحه از سایت برداشته شده و کاربران با مراجعه به آن، از صفحه اول فیس‌بوک سر در می‌آورند.

به نظر می‌رسد این نخستین باری نیست که شبکه اجتماعی فیس‌بوک، صفحات بحث‌برانگیز را از سایت حذف می‌کند. در زمان انتخابات انگلیس نیز مقامات این سایت، ظاهراً برخی صفحات و گروه‌های هوادار حزب کارگر و حزب لیبرال دموکرات را سانسور کرده بودند.

بر اساس این گزارش کاربرانی از سراسر جهان، اقدام به انتشار و به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و فیلم‌هایی از این رخداد بزرگ می‌کردند. آنها همچنین نگرانی و خشم خود را از عملکرد کند شرکت BP برای حل این فاجعه اقتصادی و زیست محیطی که تاکنون در آمریکا بی‌نظیر بوده است، ابزار داشته‌اند.

لی پرکینز (Lee Perkins) سازنده این صفحه، با طرح ابتکاری خود توانست نگاه رسانه‌ها را به ایده «تحریم BP» جلب کند. همین موضوع به افزایش خیره‌کننده تعداد اعضا Boycott BP منجر شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed