تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: سه شنبه، 8 تیرماه 1389  

 

«شب بخیر کوچولو» مجددا از رادیو پخش می‌شود

 
 

مدیر رادیو ایران در نخستین نشست پس از انتصاب به این سمت از بازمهندسی کنداکتور این شبکه خبر داد و افزود: در این تغییرات برخی برنامه‌های قدیمی رادیو ایران از جمله «شب‌بخیر کوچولو»، «فرهنگ مردم» و «عصرانه» احیا می‌شوند.  

 
 

مدیر رادیو ایران در نخستین نشست پس از انتصاب به این سمت از بازمهندسی کنداکتور این شبکه خبر داد و افزود: در این تغییرات برخی برنامه‌های قدیمی رادیو ایران از جمله «شب‌بخیر کوچولو»، «فرهنگ مردم» و «عصرانه» احیا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حمید شیخ محمدی، در نشست سه‌شنبه ضمن اشاره به تغییرات اعمال شده در برنامه‌های رادیو ایران از مهندسی کنداکتور این شبکه سخن گفت.

وی خاطرنشان کرد: در هر سازمان و نهادی از جمله رسانه، در هر مقطعی افرادی زحمت می‌کشند و کارها را پیش می‌برند. عقل حکم می‌کند که هر کس که بر سر کار بوده، هر چه در توان داشته‌ است به کار گرفته است. در مقطع قبل از حضور بنده در رادیو ایران نیز احیانا همین اتفاق رخ داده ‌است و دوستانی که اینجا حضور داشته‌اند آنچه فکر می‌کردند به ارتقا شبکه می‌انجامد را انجام داده‌اند؛ البته این بدان معنا نیست که همه چیز به خوبی انجام شده است بسیاری از کارها از این به بعد باید انجام شود و در حال برنامه‌ریزی برای تحقق آن هستیم.

او یادآور شد که جهان در حال تحول است و نباید یک لحظه از این تحول غافل بود.

شیخ‌محمدی گفت: باید در هر مقطعی توان خود را به کارگیریم و در این مقطعی که من مدیریت رادیو ایران را برعهده گرفته‌ام کارهای زیادی است که باید انجام شود و ما با لطف خداوند و همکاری همکاران برنامه‌ساز آرام آرام کارها را پیش خواهیم برد.

مدیر رادیو ایران اظهار کرد: در سپهر رسانه‌ای و کهکشان رقابت رسانه‌ها هر رادیویی می‌خواهد جایگاه مناسب خودش را داشته باشد ما هم در رادیو ایران هدفمان این است که در بین رقبای خودمان جایگاهمان را ارتقا بخشیم و رادیو ایران به یک رادیوی پرشنونده تبدیل شود که هم عامه‌پسند است و هم مورد توجه خواص قرار می‌گیرد.

شیخ‌ محمدی متذکر شد: ما رقبای زیادی داریم اما رادیو ایران، به هر حال رادیو ایران است. از این شبکه انتظاراتی می‌رود و ما باید جامع مطالبی را به روی آنتن بفرستیم که در تمام شبکه‌های رادیویی مطرح می‌شود. علت این است که ما رادیوی عمومی و رادیو ایران هستیم، برنامه‌های ما به یک شهر اختصاص ندارد، ما کل ایران را پوشش می‌دهیم به همین دلیل نگاه، برنامه‌ریزی و فکر و اندیشه‌مان باید این گونه شکل بگیرد.

مدیر رادیو ایران تاکید کرد: برنامه‌های رادیو ایران باید در همه جا شنیده شود و پاسخگوی نیاز مخاطبان باشند.

او در این زمینه به بازمهندسی کنداکتور رادیو ایران اشاره کرد و گفت: برای بازمهندسی کنداکتور عجله نمی‌کنیم و با حوصله و درایت با مدیران و برنامه‌سازان جلسات تشکیل می‌شود و امیدواریم از اول مهرماه کنداکتور جدیدمان را با مهندسی جدید به اجرا بگذاریم.

وی ادامه داد: در بازمهندسی کنداکتور ما نکات و موارد اساسی از جمله این‌که رادیو ایران باید متعلق به کل ایران باشد را در نظر داریم به همین دلیل حضور کل کشور را در رادیو ایران خواهیم داشت. الان در بخش‌های اصلی خبری رادیو ایران تقریبا این کار صورت می‌گیرد، در این بخش‌های خبری به مسایل مردم در دورافتاده‌ترین نقاط کشور پرداخته می‌شود و پاسخ مسوولان منعکس می‌شود. این بخش را در برنامه‌های غیرخبری نیز گسترش می‌دهیم تا بتوانیم مشکلات مردم را منعکس کنیم و پاسخ‌هایی را در خصوص مواردی که وجود دارد دریافت و به اطلاع مردم برسانیم.

مدیر رادیو ایران در عین حال گفت: در بازمهندسی کنداکتور همواره تغییر دادن برنامه‌ها در یک رسانه‌ی شنیداری شاید چندان جالب نباشد بعضی برنامه‌ها هویت یا شناسنامه یک شبکه محسوب می‌شوند. آرم بسیاری از برنامه‌ها برای دو سه نسل خاطره‌انگیز است، به همین دلیل تصمیم ما بر این است که در بازمهندسی کنداکتور، برنامه‌هایی که سابقه طولانی دارند و جایگاه خود را بین مخاطبان باز کرده‌اند و آنقدر محتوا دارند که به عنوان تاریخ بخشی از ملت ایران بتوان از او یاد کرد مجددا احیا شوند. بر این اساس اگر برنامه‌ای از این دست ضعیف است آن را ارتقا می‌بخشیم و اگر قطع شده است آن را احیا خواهیم کرد.

او در این ارتباط به برنامه‌ی فرهنگ مردم اشاره کرد که در کنداکتور جدید رادیو ایران احیا می شود.

شیخ محمدی گفت: برنامه‌ی فرهنگ مردم سابقه‌ی 40 ساله دارد و مدتی است که به پخش بخش‌های تکراری این برنامه بسنده می شود، می‌خواهیم در ادامه روند 40 ساله که این برنامه روی آنتن رفته است آن را مجددا احیا کنیم. این برنامه یک گنجینه ارزشمند برای فرهنگ ملت است که آن را حفظ خواهیم کرد و برای تعمیق و تقویت آن تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که در بازمهندسی کنداکتور شبکه ایران مورد توجه قرار می‌گیرد اضافه کردن برنامه‌های شاد و طنز است. به نحوی که کلا یک شرایط نسبتا مفرحی در طول روز در برنامه‌ها ایجاد شود و برنامه‌های طنز این شبکه تنها به «جمعه‌ی ایرانی» محدود نشود.

مدیر رادیو ایران هم‌چنین از احیای برنامه‌ی «عصرانه» خبر داد که پیش از این روزهای پنج‌شنبه پخش می‌شد.

او گفت: برنامه‌ی جمعه ایرانی در یکی از روزهای هفته به صورت خلاصه پخش می‌شود ضمن این‌که ازگروه‌هایی که بتوانند طنز فاخر تولید کنند دعوت به عمل می‌آوریم.

شیخ محمدی سپس اعلام کرد که برنامه‌ی «شب‌بخیر کوچولو» احیا می‌شود.

او در این باره توضیح داد: این تقاضای عمومی وجود دارد که برنامه‌ی «شب‌بخیر کوچولو» مجددا احیا شود، نظر رییس سازمان صدا و سیما و معاون صدا هم بر این است که این برنامه برای کودکان تولید و پخش شود.

مدیر رادیو ایران در ادامه صحبت‌هایش هم‌چنین اظهار کرد: برنامه‌ی گفت‌وگویی که با حضور آقای میرفخرایی در رادیو ایران پخش می‌شد مجددا احیا می‌شود، این برنامه که گفت‌وگو با بزرگان علم و اندیشه و دانش را در دستور کار دارد به شکل قبل دنبال نخواهد شد ولی برنامه‌ای گفت‌وگو محور خواهد بود که از هفته قبل پخش آن آغاز شده است. این برنامه با موضوع محیط زیست آغاز شد اما به موضوعات مختلف خواهد پرداخت.

شیخ محمدی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای به نام «خانه ملت» داریم؛ اما قرار است درباره‌ی دولت و قوه قضاییه نیز برنامه‌هایی ایجاد کنیم تا هم مردم بتوانند مسایلشان رابا قوا مطرح کنند و هم پاسخ‌های قوا را داشته باشیم. ضمن این‌که در این برنامه‌ها مهمترین کارهایی که در جهت رفاه مردم صورت گرفته معرفی می‌شود.

شیخ محمدی در این بخش از صحبت‌هایش تاکید کرد که در بازمهندسی کنداکتور رادیو ایران جایگاه تمام مسایل و موضوعات در نظر گرفته شده است.

او گفت: ما وظیفه داریم از هیچ چیزی در حوزه ایران بزرگ غفلت نکنیم و این بازمهندسی با توجه به تمام ابعاد انجام می‌شود.

او اعلام کرد: با توجه به درخواست‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد و تقاضا می‌کنند که برنامه‌ طنز رادیو به صورت سی‌دی به فروش برسند مذاکره‌ای را با سروش انجام داده‌ایم تا 4 برنامه «جمعه ایرانی»، «قصه ظهر جمعه»، «شب‌بخیر کوچولو» و «عصرانه» به صورت گزیده در اختیار سروش قرار گرفته و به بازار عرضه شوند.

مدیر رادیو ایران هم‌چنین به جشنواره «طنز و تبسم» اشاره کرد وگفت: رادیو ایران جشنواره‌ای را برگزار می‌کند که بانی آن تقریبا تیم جمعه ایرانی هستند. این جشنواره قبل از ماه رمضان و در جشن‌های شعبانیه برگزار می شود و از هنرمندان خاصی که در حوزه طنز با تمامی شبکه‌های رادیویی همکاری داشتند و مورد علاقه مردم بودند تقدیر خواهد شد.

وی این جشنواره را حرکتی در جهت توجه به طنز فاخر دانست.

شیخ محمدی سپس با اشاره به تقارن تابستان و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ویژه برنامه‌های خاصی برای ماه رمضان داریم ضمن این‌که برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ایام تابستان انجام داده‌ایم. در طول تابستان بسیاری از برنامه‌های رادیو ایران با نام جدید و با عنوان برنامه‌های تابستانی پخش می‌شوند ضمن این‌که آیتم‌بندی برنامه‌های قدیمی فاخر مانند برنامه‌ی صبحگاهی سلام ایران و برنامه‌ی عصرگاهی کوچه رادیو نیز به تابستان گرایش دارند.

او درباره برنامه‌های رمضان نیز گفت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری بر برنامه‌های افطار و سحر، رادیو ایران گام های خوبی در سال‌های گذشته در این زمینه برداشته است و سال قبل به دلیل طراحی برنامه‌های خوب در حوزه‌ی رمضان، در بین شبکه‌ها، رادیو ایران اول شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیر رادیو ایران ادامه داد: دوستان ما در گروه اندیشه برنامه‌های خوب و فاخری را طراحی کرده‌اند و بخشی از برنامه‌های ما گرایش ماه رمضانانه، پیدا کرده‌اند.

او در این زمینه به برنامه‌ی «نبض زندگی» اشاره کرد و گفت: این برنامه در مدت زمان 15 دقیقه ازرادیو ایران پخش می‌شود. طرح کلی این برنامه متعلق به معاونت صداست که تمام شبکه‌ها بخشی از آن را اجرا می‌کنند. برنامه‌ی نبض زندگی به آموزش قرآن کریم و خلاصه‌ی تفسیر و ترجمه آیات می‌پردازد.

شیخ محمدی هم‌چنین اعلام کرد که گروه اندیشه رادیو ایران در ماه رمضان برنامه‌های خاصی را برای پوشش نمایشگاه بین‌المللی قرآن در نظر گرفته است.

***

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، مدیر رادیو ایران در نشست صبح امروز هم‌چنین به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

شیخ محمدی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی تولید مناظره‌های رادیویی در این شبکه اعلام کرد: در بازمهندسی کنداکتور این مساله را نیز در دست تولید داریم و در حال حاضر به این مساله فکر می‌کنیم که به چه صورت برنامه‌های این چنین را تولید کنیم. ممکن است در رادیو ایران برنامه‌ای بین مناظره، تبیین و گفت‌وگو را طراحی کنیم تا بتوانیم در آن مسایل مختلف را مطرح کنیم. این مساله در حال حاضر در دست بررسی است ونمی‌توانم جزییات آن را اعلام کنم.

وی ادامه داد: تولید مناظره‌های رادیویی در دستور کار بازمهندسی کنداکتور است و طرح‌هایی را در این زمینه داریم که به اسم مناظره ارایه شده اند و در دست بررسی اصلاح هستند. حال نمی‌دانم شما اسم این برنامه را مناظره می‌گذارید یا برنامه‌ی چالشی یا نقد منصفانه؛ مهم این است که در این حوزه با چنین مشخصاتی برنامه‌ای در دست طراحی است.

مدیر رادیو ایران در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره نگاه وی به برنامه‌ی «جمعه ایرانی» و این‌که آیا این برنامه می‌تواند در دوران مدیریت وی نیز طنز‌های منتقدانه را هم‌چنان روی آنتن بفرستد، گفت: برنامه‌ی «جمعه ایرانی» با همان روال گذشته پیش می‌رود و هیچ تغییر خاصی مدنظر کسی نیست. به هر حال یک سری سیاست‌های کلی وجود دارد که در کل معاونت صدا اعمال می‌شود؛ وقتی معاونت صدا به تولید طنز نگاهی ویژه دارد ما نیز در همان چارچوب عمل می‌کنیم.

وی در عین حال گفت: همه چیز قابل بهبود است و «جمعه ایرانی» نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ برای مثال شخصیتی مانند میرزا عبدالطمع به 50 سال قبل تعلق دارد. جوان امروز نمی‌تواند این شخصیت را تصور کند بنابراین باید آن را مدرن کرد.

شیخ محمدی تاکید کرد: حتی «جمعه ایرانی» نیز قابل به روز شدن است و باید با مسایل به روزتر و جاری جامعه توجه کنند.

مدیر رادیو ایران به ایسنا گفت: «جمعه ایرانی» در حوزه طنز هم‌چنان نقدها را انجام می‌دهد وهیچ تغییر خاصی در این برنامه ایجاد نشده است ولی به همه دوستان در تمام گروه‌ها، از جمله سردبیر و تهیه‌کننده جمعه ایرانی گفته‌ام که باید هر تغییری در جهت بهبود برنامه به عمل آید اما از جهت این‌که «جمعه ایرانی» به لحاظ تولید و پخش نقدهای طنز محدود شود، این مساله وجود ندارد.

مدیر رادیو ایران در پاسخ به این پرسش که آیا جشنواره طنز و تبسم هر ساله برگزار می‌شود یا تنها به امسال محدود خواهد شد، گفت: در این خصوص فعلا نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم چرا که این جشنواره درون شبکه‌ای است و با همکاری شورای طنز رادیو برگزار می‌شود. از آنجا که شورای طنز برنامه‌هایی در این خصوص دارد نمی‌دانم که جشنواره طنز رادیو ایران ادامه پیدا می‌کند یانه؟ ضمن این‌که بحث‌هایی وجود دارد که این جشنواره سالی یکبار برگزار شود یا چند ساله باشد.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی همکاری با نهادهای غیردولتی گفت: ما از هر گونه همکاری استقبال می‌کنیم، البته بودجه و زمان مامحدود است ولی همه همکاری‌ها در ابعاد خودش قابل بررسی است.

مدیر رادیو ایران درباره‌ی تولید وپخش برنامه‌های قرآنی این‌که بتوان برنامه‌های جذاب ارایه داد که بتواند با جوانان ارتباط برقرار کند، گفت: ما شبکه عمومی هستیم و از ما انتظار نداشته باشید که برنامه‌ای مانند تفسیر مفصل قرآن را پخش کنیم. ما به عنوان شبکه‌ای عمومی برای هر حوزه وقت محدودی داریم. در کنداکتور رادیو ایران بخش قابل توجهی در اختیار گروه اندیشه است و می‌توانند برنامه‌های متنوعی در این زمان طراحی کنند ولی نباید انتظار داشته باشید که رادیو ایران به صورت عمیق وارد مباحث قرآنی و هر حوزه دیگری شود. این اتفاق می‌تواند در شبکه معارف و یا قرآن بیفتد.

شیخ محمدی درباره‌ی این‌که بازمهندسی رادیو ایران از اول تیرماه انجام نشد، گفت: این کار در دو مرحله صورت گرفت، بخشی از بازمهندسی در تابستان انجام شده و برنامه‌های تابستانی و ماه رمضان جدید از اول تیرماه پخش می‌شوند، بازمهندسی اساسی‌تر در مهرماه صورت می‌گیرد ولی ما نمی‌توانیم آنتن را نگه داریم و بگوییم در حال بازمهندسی هستیم؛ کار جریان دارد ولی کارهای اساسی در حال انجام است که از مهرماه به روی آنتن می‌رود.

شیخ محمدی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نمایش‌های رادیویی اظهار کرد: رادیو ایران از جمله شبکه‌هایی است که نمایش‌های رادیویی در آن ثابت پخش می‌شود ضمن این ‌که در مورد برنامه‌های تفریحی تولید و پخش نمایش‌های کوتاه را در دست داریم و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر رادیو ایران در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ارایه آماری از شنوندگان این شبکه اظهار کرد: براساس آخرین نظرسنجی‌های سازمان صدا و سیما رادیو ایران در کل کشور پرشنونده‌ترین شبکه است.

او در پاسخ به پرسشی درباره‌ی طرح موضوعات معارفی به شیوه‌ی طنز و به گونه‌ای که مخاطب جوان بتواند با آن ارتباط برقرار کند گفت:مسایل شرعی قابل شوخی نیست، البته مقولاتی مرتبط با آن وجود دارد که می‌توان به صورت طنز به آن پرداخت.

شیخ‌محمدی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تعریف وی از طنز فاخر، خاطرنشان کرد: رعایت نرم و هنجارها ضمن طرح مسایل شادی‌آور به اعتقاد من طنز فاخر است.

او درپاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی به کارگیری برخی کارشناسان و سخنرانانی که اسلام‌شناس نیستند در شبکه‌های رادیویی، گفت: ما در رادیو ایران چنین مشکلی نداریم؛ البته ممکن است یک جوان به عنوان کارشناس مجری برخی تفاسیر را جمع‌آوری و بیان کند. این فرد تنها بیانگر است که ما به او اجازه دادیم به عنوان کارشناس مجری مطالبی را جمع‌آوری و به شنوندگان عرضه کند. قبول دارم در این حوزه جای ارتقا وجود دارد و می‌تواند این کار را یک عالم انجام بدهد و بحثی در این خصوص نیست ولی این گونه نیست ‌که یک آدم غیر‌صلاحیت‌دار به عنوان اسلام‌شناس معرفی شود.

شیخ محمدی در پایان این نشست در پاسخ به پرسشی دربار‌ه توجه به موسیقی محلی در رادیو ایران اظهار کرد: توجه به این حوزه دغدغه ما نیز هست، نه تنها در حوزه‌ی موضوعات که در خصوص موسیقی هم به ویژگی پوشش دادن تمام کشور توجه داریم و تا جایی که بتوانیم از موسیقی‌های محلی در موارد مختلف استفاده می‌کنیم. موسیقی محلی جایگاه ویژه‌ای در رادیو ایران دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed