تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 6 تیرماه 1389  

 

دفاتر پستی به خدمات‌دهندگان اینترنتی در مناطق دورافتاده تبدیل می‌شوند

 
 

بر اساس بررسی‌های اتحادیه جهانی مخابرات و اتحادیه جهانی پست، دفاتر پست در بسیاری از کشورهای نوظهور از نقش سنتی نامه‌رسانی به مرکز ارایه اینترنت و خدمات در مکان‌های دورافتاده تبدیل شده‌اند.  

 
 

بر اساس بررسی‌های اتحادیه جهانی مخابرات و اتحادیه جهانی پست، دفاتر پست در بسیاری از کشورهای نوظهور از نقش سنتی نامه‌رسانی به مرکز ارایه اینترنت و خدمات در مکان‌های دورافتاده تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به گفته ویشنو موهان کالیندی، هماهنگ‌کننده گروه‌های مطالعه توسعه در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، با توجه به سطح سواد و رشد اقتصادی، اینترنت و برنامه‌های فن‌آوری‌های ارتباطی توسط روستاییان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش ITU، مراکز کیت سانگ (آگاهی) در 49 دفتر پستی در بوتسوانا دسترسی به اینترنت و هم‌چنین خدماتی مانند دورنگار، فتوکپی، انتشار، چاپ و خدمات عکس دیجیتالی را فراهم می‌کنند. مراکز بوتسوانا که توسط اداره پست بوتسوانا و دولت این کشور ایجاد شده‌اند، محتوای محلی مانند اطلاعات کشاورزی را نیز در کنار آموزش استفاده از رایانه ارایه می‌کنند.

ITU در بوتان به اتفاق اتحادیه جهانی پست و دولت‌های بوتان و هند برروی پروژه‌ای کار کرده که شامل ایجاد 38 کیوسک در دفاتر پست در سراسر بوتان به منظور فراهم کردن تسهیلات اطلاعاتی و ارتباطی به جوامع در مناطق روستایی و دورافتاده این کشور است.

اتصال مخابراتی برای این پروژه از سوی شبکه‌های VSAT خورشیدی متصل به یک ماهواره ارتباطی هندی فراهم شده‌اند و در میان خدمات معرفی شده، پست الکترونیکی وجود دارد که نامه‌های روستاییان را اسکن کرده و آن‌ها را به سرعت و با استفاده از اینترنت به دفاتر پستی مقصد ارسال می‌کند.

بوتان تلکام که یکی از سازمان‌های مشارکت‌کننده در این پروژه است، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت شبکه VSAT و استفاده از آن به‌عنوان یک شبکه زیرساخت به منظور فراهم کردن ارتباطات سیار برای روستاییان در مناطق ناهموار است.

به گفته کالیندی، تدارک این مقدمات برای عرضه ICT از طریق دفاتر پستی در جایی که دفاتر پستی تنها راه ارتباطی هستند که مناطق دورافتاده را همانند مناطق بوتان متصل می‌کنند، اهمیت یافته است.

بر اساس این گزارش، با اوج‌گیری رقابت و سایر اشکال ارتباطی، این استراتژی برای دفاتر پستی اغلب راهی برای افزایش درآمد بوده است.

استفاده از ICT عرضه شده در دفاتر پستی تا حد زیادی به وضعیت و سطح فعالیت اقتصادی در منطقه بستگی دارد. در ویتنام با سطح بالای سواد، بازرگانان محلی از این تسهیلات برای بازاریابی و دسترسی به اطلاعات بازار استفاده می‌کنند.

در بوتان دفاتر پست به دانشجویان امکان می‌دهند به‌جای اینکه مجبور باشند راه طولانی تا تیمفو، پایتخت این کشور را طی کنند، به نتایج امتحان و محتوای آنلاین متنوعی دسترسی داشته باشند.

در برخی از موارد دفاتر پستی به‌عنوان بازوی توسعه‌یافته دپارتمان‌های دولتی برای توزیع و جمع‌آوری اسناد و فورم‌های رسمی نیز فعالیت می‌کنند.

با این همه در مناطقی که سواد پایین است و اقتصاد چندان پیشرفتی نداشته، استفاده از ICT معمولا به ارتباطات ابتدایی و ارسال پول محدود مانده است.

سطح سواد و موجود بودن محتوای آنلاین به زبان‌های بومی نیز برروی نحوه استفاده روستاییان از اتصال اینترنت و خدمات دیگر عرضه شده از سوی دفاتر پستی تاثیر می‌گذارد. سواد یا نبود آن مهم‌ترین عامل در دسترسی به تسهیلات ICT است. توسعه محتوا در بسیاری از مواقع به دلیل سطح سواد ضعیف‌تر با مانع مواجه می‌شود.

طبق اعلام ITU، بیش از 50 درصد از محتوا در اینترنت به چند زبان معدود است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed