محققان آمریکایی دریافتهاند مردم اکنون به غولهای فنآوری بیشتر از رسانههای سنتی و سایتهای شبکه اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر اعتماد دارند.
به گزارش ایسنا، بر اساس یک بررسی جدید که از بیش از 2100 آمریکایی انجام گرفته، تقریبا نیمی از این افراد به سه شرکت فنآوری بزرگ اپل، گوگل و مایکروسافت کاملا یا بسیار اعتماد دارند، در مقابل هشت درصد به توییتر و 13 درصد به فیس بوک اعتماد دارند.
اما تمامی این شرکتها در میزان اعتماد مردم در سطح بالاتری نسبت به رسانههای سنتی قرار گرفتهاند. از هر پنج بزرگسال 18 تا 29 ساله، یک نفر عنوان کرده به فیس بوک اعتماد بیشتری دارد، در عین حال 15 درصد از این افراد به توییتر اعتماد داشتند.
رسانههای سنتی موافقت اندکی از سوی مردم کسب کردند، به طوری که تنها هشت درصد بزرگسالان و شش درصد جوانان به آنها اعتماد داشتند.
همچنین طبق یافتههای این بررسی، بهدنبال جنجال بر سر افشا شدن اطلاعات خصوصی کاربران توسط فیس بوک و گوگل، اکثر افراد حریم خصوصی آنلاین را یکی از نگرانیهای عمده خود به هنگام استفاده از اینترنت عنوان کردهاند.
به گفته جان زاگبی، رییس و مدیر اجرایی زاگبی اینترنشنال، شرکتهای بزرگ فنآوری برای ساخت هویت برند خود زمان داشتهاند در حالی که فیس بوک و توییتر هنوز هویتهای شرکتی ندارند.