تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: سه شنبه، 1 تیرماه 1389  

 

تبلیغات الکترونیک روی پلاک خودروها!

 
 

اگر لایحه جدید در کالیفرنیا تصویب بشود، در زمان توقف خودرو در ترافیک، پلاک هر خودرو تبدیل به یک نمایشگر الکترونیکی می‌شود که از تبلیغات گرفته تا اطلاعات ضروری،‌ هر چیزی را می‌تواند نمایش دهد. 

 
 

خبرآنلاین، بهنوش خرم‌روز - از زمان‌های گذشته، در برخی کشورها، رانندگان مجاز بودند هر جمله‌ای را که دلشان می‌خواست، روی پلاک‌های خودروی خودشان بنویسند؛ درست مثل جمله‌هایی که امروزه به اسم استاتوس در فیس‌بوک، جی‌میل، یاهومسنجر و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌گذاریم. تنها شرطش هم این بود که جمله انتخاب شده به اندازه کافی کوتاه و مختصر باشد.

اما این روزها قانون‌نویسان کالیفرنیا دارند لایحه جدیدی را سبک سنگین می‌کنند که اگر به تصویب برسد، پلاک‌های الکتریکی خودروها می‌توانند به نمایشگرهای ال.ای.دی تبلیغاتی تبدیل شوند و در زمان‌هایی که خودرو حرکت نمی‌کند، پیام‌های تبلیغاتی نمایش بدهند. بدین ترتیب،‌ هر خودرو به یک تابلوی تبلیغاتی متحرک تبدیل خواهد شد.

به گزارش پاپ‌ساینس، وقتی خودروها در حال حرکت باشند، پلاک الکترونیکی حروف و اعداد معمول پلاک را نمایش خواهد داد. اما اگر خودرو پارک بشود و یا بیشتر از 4 ثانیه در ترافیک یا پشت چراغ قرمز متوقف بشود، پلاک می‌تواند هر چیزی، از تبلیغات گرفته تا اطلاعات ضروری را نمایش بدهد.

بسیاری معتقدند که چنین اقدامی می‌تواند به ایالت کالیفرنیا جانی تازه ببخشد. از یک طرف در بزرگراه‌هایی که با اطلاعات چندرسانه‌ای مختلف اشباع شده، ‌چنین اقدامی می‌تواند یک ابزار سرگرمی و حواس‌پرتی جدید برای رانندگان باشد. همچنین در مناطقی که ترافیک سنگین دارند،‌ این اقدام می‌تواند راه بسیار خوبی برای انتقال اطلاعات فوری باشد. حتی در مواقعی که یک فاجعه نزدیک است، مانند سیل، ‌آتش‌سوزی، زلزله و یا حتی سونامی، ‌این روش می‌تواند به سرعت دستورالعمل‌های فوری و ضروری را در اختیار رانندگان قرار بدهد.

تصور کنید که این امکان به وجود بیاید و فراگیر هم بشود. پشت چراغ قرمزها برای خودش نمایشگاهی خواهد شد!

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed