بر اساس یک بررسی جدید از چشمانداز رسانهها در چهار سال آینده، اینترنت با پیشی گرفتن از روزنامهها، دومین ابزار تبلیغاتی بزرگ در آمریکا پس از تلویزیون خواهد شد.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش شرکت ارایهکننده خدمات مشاوره پرایس واتر هاوس کوپرز، کسب و کار تبلیغات آنلاین صرفنظر از تبلیغات موبایل از 24.2 میلیارد دلار در سال 2009 به 34.4 میلیارد دلار در سال 2014 توسعه مییابد. در عین حال روزنامهها همچنان با کاهش درآمد تبلیغاتی مواجه خواهند بود.
طبق آمار انجمن روزنامه آمریکا که در اوایل سال جاری منتشر شد، درآمد تبلیغات چاپی در سال گذشته میلادی 28.6 درصد کاهش یافته و به 24.82 میلیارد دلار رسید.
بنا بر ارزیابی پرایس واتر هاوس کوپرز، تبلیغات چاپی در روزنامهها تا سال 2014 به 22.3 میلیارد دلار میرسد. تغییر در رفتار مصرفکننده، پتانسیل برای منابع در اینترنت و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت افزایش یافته در آمریکا از عوامل کلیدی در پیشبینیهای این شرکت خدماتدهنده بودهاند.
این گزارش درباره رشد تبلیغات در رسانههای تعاملی، ویدیو و ایمیل خوشبین نبوده و پیشبینی کرده که درآمد این بخش بازار از 4.7 میلیارد دلار در سال 2009 به 6.6 میلیارد دلار در سال 2014 برسد.
انتظار میرود تلویزیون آنلاین این بخش را پیش ببرد زیرا منابع تبلیغات در برنامه را محدود کرده و به فراهمکنندگان تلویزیون آنلاین امکان میدهد هزینه بیشتری طلب کنند. بازار تبلیغات موبایل نیز برای رشد مهیا میشود زیرا شبکههای بیسیم ارتقاء یافته و تلفنهای هوشمند مجهز به اتصال اینترنتی بیشتری به بازار عرضه میشوند.