تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نهادهای اجرایی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 25 خردادماه 1389  

 

تشکیل ۱۹ کمیته تخصصی در کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت

 
 

وزیر ارتباطات با اشاره به تشکیل 19 کمیته تخصصی در زیر مجموعه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت گفت: سازوکارهای لازم از سوی کمیته‌های تخصصی به کمیسیون و از سوی کمیسیون به کارگروه فناوری اطلاعات هیأت دولت ارجاع داده می‌شود. 

 
 

وزیر ارتباطات با اشاره به تشکیل 19 کمیته تخصصی در زیر مجموعه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت گفت: سازوکارهای لازم از سوی کمیته‌های تخصصی به کمیسیون و از سوی کمیسیون به کارگروه فناوری اطلاعات هیأت دولت ارجاع داده می‌شود.

به گزارش فارس، رضا تقی‌پور در حاشیه نخستین جلسه کاری کمیسیون تخصصی مدیریت فاوا در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات در هیئت دولت گفت: در سال 88 این کارگروه به منظور بررسی مباحث مختلف راهبردی شاخص‌های کمی با محوریت برنامه پنجم تشکیل شد.

وی ادامه داد: در ساختار کمیسیون تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات که زیرمجموعه کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات هیأت دولت است، 19 کمیته تخصصی به عنوان زیرمجموعه پیش‌بینی شده که از اعضای این کمیته‌ها را مدیرانی از دستگاه‌های دولتی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین ریاست را معاون وزیر آن برعهده دارد به عنوان مثال معاون وزیر بازرگانی عهده‌دار ریاست کمیته تجارت الکترونیک است و این کمیته‌ها باید اقدامات لازم برای تبدیل مباحث مربوط به حوزه خود به فرایند‌های الکترونیکی را انجام دهند.

وزیر ارتباطات افزود: سازوکارهای لازم از سوی کمیته‌های تخصصی به کمیسیون پیشنهاد می‌شود و از سوی کمیسیون به کارگاه فناوری اطلاعات هیئت دولت ارجاع داده می‌شود.

وی در خصوص ایرادات گرفته شده از سوی نماینده قوه قضائیه گفت: گله نماینده قوه قضائیه در خصوص آماده نبودن زیر‌ساخت‌های لازم بود و برای مثال از این گله‌مند بودند که 40 نقطه از ساختمان‌های قوه قضائیه دسترسی به فیبر نوری ندارند و این مسئله را نشان از آماده نبودن زیرساخت‌های لازم دیدند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: مسئله‌ای که عنوان شد به این دلیل است که در گذشته دسترسی به فیبر نوری برای کاربردهای شخصی (fiber to home) تعریف نشده بود و این پروژه را در کشور نداشتیم.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص راه‌اندازی پورتال iran.ir و پورتال mardom.ir به منظور ارائه خدمات یکپارچه الکترونیک به شهروندان گفت: پورتال مردم در کنار پورتال "ایران " فعالیت می‌کنند و قرار است این دو پورتال با هم لینک شوند.

وی در خصوص اینکه آیا فعالیت همزمان این دو پورتال با هم موازی‌کاری نیست، گفت: یکی از اصول فضای مجازی این است که از مسیرهای مختلف به یک آدرس دسترسی داشته باشیم و مهم این است که مردم را در این مسیر دچار زحمت و یا احتمالا گمراه نکنیم و مردم از طریق هر دو پورتال می‌توانند به دستگاه‌های مختلف متصل شود.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در حال حاضر درگاه اصلی دولت پورتال iran.ir و مردم با مراجعه به این پورتال می‌توانند به تمامی خدمات دولت الکترونیک متصل شوند.

وی در خصوص عدم استقبال دستگاه‌های دولتی برای ارائه خدمات خود بر روی این پورتال گفت: تحقق این مهم نیازمند اقداماتی از جمله انتقال میزبانی سایت‌های دولتی در داخل کشور بود که امروز این امر بیش از 90 درصد محقق شده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که احتمالاً موازی‌کاری این دو پورتال هزینه‌ای را ایجاد نمی‌کنند، گفت: یک اطلاع‌رسانی هزینه زیادی ندارد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال فارس که آیا اولویت‌های کاری کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه کمیسیون فاوا بر اساس 6 حوزه راهبردی تعیین انتخاب می‌شوند و احیاناً عملکرد آنها در این زمینه قرار است با چه ملاکی سنجیده شود، گفت: 6 حوزه‌ای که برای اولویت اساسی کاری کارگروه فاوا تعیین شده به این معنا نیست که سایر وزارتخانه‌ها در این زمینه کاری ندارند، بلکه 19 کمیته تخصصی جامعیتی بیش از 6 حوزه اساسی تعریف شده دارند.

وی ادامه داد: در این کمیته‌ها ترکیب حوزه‌های کاری به صورت ماتریس است و برای مثال وقتی از کمیته برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم به این معنا است که کل حوزه‌ها برای که بتوانند برنامه‌شان را ارائه دهند و بودجه‌های خود را بگیرند باید از این کمیته بگذرند.
وی ادامه داد: همچنین کمیته امنیت استانداردهای امنیتی را برای تمام حوزه‌ها تهیه می‌کند و برای مثال اگر کسی در حوزه سلامت قصد انجام کاری را دارد باید استاندارهای امنیت را نیز رعایت کند و در نهایت این کمیته‌ها در سطر یا ستون‌های خانه این ماتریس، هر یک مشکلی را حل می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed