تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 24 خردادماه 1389  

 

ممنوعیت استفاده از لغت «توییت» در نیویورک تایمز

 
 

یکی از مسئولان روزنامه نیویورک تایمز استفاده از لغت tweet را در صفحات این نشریه ممنوع اعلام کرده است و بر این اساس مقاله‌نویسان و خبرنگاران این روزنامه پرآوازه باید راه دیگری برای اشاره به این لغت بیابند. 

 
 

ایتنا – یکی از مسئولان روزنامه نیویورک تایمز استفاده از لغت tweet را در صفحات این نشریه ممنوع اعلام کرده است و بر این اساس مقاله‌نویسان و خبرنگاران این روزنامه پرآوازه باید راه دیگری برای اشاره به این لغت بیابند.

به گزارش 3news.co.nz بنا به استانداردی که اخیراً آقای فیل کوربت (Phil Corbett) تعریف کرده است، کلمه توییت، به معنای ارسال یک مطلب در سایت شبکه اجتماعی توییتر، انگلیسی استاندارد نبوده و استفاده از آن در نیویورک تایمز مناسب نیست.

آقای کوربت با اذعان به اینکه ممکن است برخی هواداران سایت‌های اجتماعی با این پیشنهاد من موافق نباشند، خاطرنشان کرده که tweet کلمه‌ای است که به علم پرنده‌شناسی ارتباط دارد.

گفتنی است توییت در اصل به معنی صدای جیک جیک گنجشک و پرندگان کوچک است.

آقای کوربت با بیان اینکه به عقیده وی این کلمه جایگاهی در انگلیسی استاندارد ندارد، می گوید زبان انگلیسی استاندارد همان چیزی است که آنها باید در مقالات و اخبار خود ملزم به رعایت آن هستند.

بر اساس این گزارش وی معتقد است که به جای عباراتی همچون استفاده از سایت توییتر، ارسال مطلب به توییتر، نوشتن در توییتر، یک پست توییتر و مانند اینها، به سادگی می‌توان از «گفتن» یا «نوشتن» استفاده کرد.

در ماه گذشته کلمه tweet هجده بار در روزنامه به کار رفته است ولی آقای کوربت معتقد است که خوانندگان روزنامه نمی‌دانند tweet یعنی چه!

سخنان این مسئول روزنامه نیویورک تایمز با انتقاداتی همراه بوده است. از جمله جیمز موری سرویراستار سایت 3news.co.nz معتقد است که آقای کوربت خوانندگان روزنامه خود را دست کم گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انگلیسی، زبانی قدرتمند و پرکاربر است این امر را ناشی از توانایی آن در تغییر دادن کلمات و زایش لغات جدید قلمداد می‌نماید.

جیمز موری می‌گوید: ایراد دیگر پیشنهاد آقای کوربت این است که بنا به نظر وی باید به جای کلمه tweet از چهار یا پنج لغت استفاده کرد در حالی که ایجاز و کوتاه‌نویسی، یکی از کلیدهای روزنامه‌نگاری خوب و موفق به‌شمار می‌رود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed