تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 22 خردادماه 1389  

 

عراق؛ اینترنت ۲۰ مگابیتی همراه با کنترل محتوا

 
 

سرعت اینترنت خانگی در شهرهای بزرگ عراق برای بارگذاری و انتشار فایل‌ها در ساعات خلوت روز به ترتیب 20 و 8 مگابیت در ثانیه است.  

 
 

سرعت اینترنت خانگی در شهرهای بزرگ عراق برای بارگذاری و انتشار فایل‌ها در ساعات خلوت روز به ترتیب 20 و 8 مگابیت در ثانیه است.

به گزارش فارس، عراق کشوری در منطقه خاورمیانه و در جنوب غربی قاره آسیا است که به پایتختی شهر بغداد با کشورهای عربستان سعودی، کویت، سوریه، اردن و ایران مرز مستقیم دارد. این کشور جنگ‌زده که از سال 2003 مورد تهاجم ایالت متحده آمریکا قرار گرفت تا پایان سال 2009 میلادی حدود 31 میلیون نفر جمعیت داشته است.

این کشور که هم‌اکنون با مشکلات گسترده به واسطه جنگ تحمیلی هفت ساله آمریکا دست و پنجه نرم‌ می‌کند، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در زمینه ارتباطات و مخابرات انجام داده است. در زمان حکومت "صدام " در عراق، اتصال کاربران به اینترنت به صورت شدید کنترل می‌شد و تنها تعداد کمی از مردم این کشور به اینترنت دسترسی داشتند. طبق آمارهای موجود، در سال 2002 میلادی تنها 25 هزار نفر از مردم این کشور به اینترنت دسترسی داشتند که این رقم در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پایین‌تر بود.

با سرنگون شدن دولت "صدام "، دسترسی مردم عراق به اینترنت افزایش یافت و خدمات اینترنتی در این کشور به صورت گسترده‌تر و با قیمت پایین‌تر عرضه شد.

در حال حاضر شرکت Uruklink به عنوان عرضه کننده اصلی خدمات اینترنتی در عراق محسوب می‌شود و رقابت تنگاتنگی را با دیگر مراکز اینترنتی که خدمات اینترنتی ماهواره‌ای را در اختیار مشترکان خود می‌گذارد، آغاز کره است. موقعیت خاص کشور عراق و حضور نیروهای نظامی در آن موجب شده است تا در حال حاضر یک سرویس مخابراتی و اینترنتی ویژه با نام Ts-2 به صورت اختصاصی در اختیار سربازان و نظامیان این کشور قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری‌های دولت و بخش خصوصی عراق در زمینه مخابرات و ارتباطات طی سال‌های گذشته موجب شد تا از سال 2006 به بعد خدمات اینترنت با قیمت ارزان‌تر و به صورت گسترده‌تر در اختیار ساکنان این کشور قرار گیرد و بر تعداد مراکز عرضه‌کننده خدمات اینترنتی این کشور افزوده شود.

طبق آخرین گزارش رسمی منتشر شده از سوی دولت عراق، تا ژانویه 2010 چهار مرکز اصلی ارایه دهنده خدمات اینترنتی در این کشور وجود داشته‌اند که به ساکنان بغداد و دیگر شهرهای بزرگ آن در ساعات شلوغ روز امکان می‌دهند با سرعت 12 مگابیت در ثانیه فایل‌های اینترنتی مورد نظر خود را بارگذاری کنند و با سرعت 8/4 مگابیت در ثانیه فایل‌های خود را روی اینترنت قرار دهند. سرعت اینترنت خانگی در شهرهای بزرگ عراق برای بارگذاری و انتشار فایل‌ها در ساعات خلوت روز به ترتیب 20 و 8 مگابیت در ثانیه اعلام شده است. شرکت‌های ارتباطی Halasat و Earthlink هم‌اکنون امکان اتصال کاربران خانگی عراق به اینترنت با سرعت مذکور را فراهم می‌کنند.

خدمات اینترنت بی‌سیم در کشور عراق از سال 2004 راه‌اندازی شد و از آن زمان به بعد کاربران خانگی و تجاری این کشور موفق شدند با پرداخت هزینه‌های نسبتاً کم، از خدمات اینترنتی شبکه بی‌سیم Wi-Fi بهره‌مند شوند. این خدمات در کشور عراق بسیار مورد توجه قرار گرفته و در گزارش رسمی منتشر شده از سوی دولت عراق آمده است که میزان مشترکان این سرویس در چند سال اخیر رشد صعودی داشته است.

دولت عراق هم‌اکنون در حال اجرای طرحی است که به موجب آن سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات خود را افزایش می‌دهد و خطوط تلفنی خود را بازسازی می‌کند تا به موجب آن امکان اتصال به اینترنت بر اساس سیستم کابلی و DSL برای شهروندان عراقی فراهم شود. کشور عراق در حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر آنلاین دارد و بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت در این کشور 5/17 درصد اعلام شده است.

دولت عراق در بخش دیگری از این تصمیم در نظر دارد با عرضه‌کنندگان خدمات اینترنتی متخلف مقابله کرده و دسترسی سایت‌های مشوق خشونت یا دارای محتوای مستهجن را ممنوع کند. سخنگوی وزارت ارتباطات عراق در این خصوص توضیح داده است که طرح افزایش کنترل محتوا و استفاده از اینترنت دولت، کافی‌نت‌ها و عرضه‌کنندگان خدمات اینترنتی را ملزم می‌کند با دریافت مجوزهای جدید تحت بازبینی دولت قرار بگیرند و در صورت رعایت نکردن ملزومات تعیین شده، مجوز فعالیت آن‌ها لغو شود.

این اقدام از سوی حامیان آزادی بیان به عنوان نخستین گام به سوی سانسور سیاسی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. از زمان سقوط صدام در سال 2003 عراق نسبت به همسایگان مسلمان خود قوانین نسبتا راحت تری برای تامین کنندگان خدمات اینترنتی داشت و این نخستین باری است که دولت این کشور قصد افزایش سخت‌گیری‌های خود در این زمینه را دارد.

در آخرین آماری که کشورهای دنیا را از نظر سرعت اینترنت خانگی مورد مقایسه قرار داده است کره جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت است و در این میان، ایران که در رده 144 دنیا قرار گرفته از کشورهای ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه عقب‌تر است و این مسئله نشان می‌دهد که کشور جنگ‌زده عراق وضعیت اینترنتی بهتری نسبت به ایران دارد.

در کنار کشورهایی کوچک مانند مالدیو، مالت، قبرس و قطر نیز نمی‌توان نام ایران را مشاهده کرد، زیرا از میان 152 کشور بررسی شده ایران پس از ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر "ترک و کایکاس " با سرعتی برابر 61/0 مگابیت در ثانیه در رتبه 144 قرار گرفته است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed