تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: شنبه، 22 خردادماه 1389  

 

فیلم‌های سینمایی که با موضوع انتخابات و حوادث پس از آن ساخته می‌شوند

 
 

پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، و وقایع و حوادثی که پس از آن در کشور پدید آمد، تعدادی از هنرمندان عرصه سینما برآن شدند تا از وقایع و حوادث آن زمان فیلم‌هایی را تولید کنند و هریک از زاویه دید خود وقایع را به تصویر بکشند. 

 
 

خبرگزاری فارس - پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، و وقایع و حوادثی که پس از آن در کشور پدید آمد، تعدادی از هنرمندان عرصه سینما برآن شدند تا از وقایع و حوادث آن زمان فیلم‌هایی را تولید کنند و هریک از زاویه دید خود وقایع را به تصویر بکشند.

فیلم‌هایی چون «اینجا غبار روشن است»، «خودزنی» و «پایان نامه» از فیلم‌هایی است که با موضوع انتخابات 88 و حوادث پس از آن قرار است ساخته شوند.

از این بین، تاکنون تنها فیلم «اینجا غبار روشن است» موفق به کسب پروانه ساخت از سوی معاونت سینمایی شده است.

«علیرضا سجادپور» پیش‌تر اعلام کرده بود که فیلم‌هایی با موضوع انتخابات تنها با کسب مجوز از اداره ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی ساخته می‌شوند.

«اینجا غبار روشن است» به روایت ابوالقاسم طالبی

«اینجا غبار روشن است» عنوان فیلم جدید «ابوالقاسم طالبی» است که پروانه ساخت گرفته و با موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و حوادث پس از انتخابات ساخته می‌شود.

«اینجا غبار روشن است» در حال حاضر در مراحل پایانی تحقیق و پژوهش قرار دارد و تاکنون حضور امیر کریمی به عنوان مدیر فیلمبرداری و محمد صنعتی به عنوان مدیر تولید قطعی شده است.

این فیلم که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود نسبت داده، هم‌اکنون در مرحله تحقیقات و نگارش است.

«محمد خزاعی» تهیه‌کننده و «ابوالقاسم طالبی» کارگردان فیلم سینمایی «اینجا غبار روشن است» هنوز درباره جزئیات و عوامل این فیلم صحبتی نکرده‌اند.

این فیلم قرار است شهریور یا مهرماه وارد مرحله تولید شود.

ابوالقاسم طالبی امسال تحقیق و نگارش فیلمنامه‌ای بر اساس فتنه‌ پس از انتخابات 22خرداد سال 88 را آغاز کرد.

وی در کنار انجام تحقیقات ویژه و منحصر به فردی درباره انتخابات، گفت‌وگو با کروبی، موسوی، محسن رضایی، هاشمی رفسنجانی، احمدی‌نژاد، محسنی اژه‌‌ای و احمدی‌مقدم را در برنامه خود قرار داده تا بتواند چارچوب اصلی فیلمنامه خود را طراحی کند. او این را هم اعلام کرده که اگر نتواند با این افراد گفت‌وگو کند، بر اساس شنیده‌ها و مدارکی که موجود است، فیلمنامه‌اش را می‌نویسد.

ابوالقاسم طالبی کارگردانی فیلم‌های سینمایی «دست‌های خالی»، «جنگ کودکانه»، «عروس افغان»، «نغمه»، «آقای رئیس جمهور»، «ویرانگر» و مجموعه‌های تلویزیونی «به کجا چنین شتابان» و «بازگشت پرستوها» را در کارنامه هنری خود دارد.

«پایان نامه» تیرماه جلوی دوربین می‌رود

فیلم سینمایی «پایان نامه» به کارگردانی حامد کلاهداری با موضوع حوادث روزهای انتخابات تیرماه جلوی دوربین می‌رود.

حامد کلاهداری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: تغییرات زیادی روی فیلمنامه توسط خودم صورت گرفت، کار نیاز به تحقیق‌ها و پژوهش‌هایی داشت که صورت گرفت و در نتیجه فیلمنامه بازنویسی شد

کارگردان «شکلات داغ » افزود: از اسفندماه کار تحقیق و نگارش فیلمنامه توسط هادی کلاهداری آغاز شد، اما به دلیل تغییرات روی فیلمنامه پروسه نگارش فیلمنامه و بازنویسی آن طولانی شد اما قصد داریم به زودی اقدام به دریافت پروانه ساخت فیلم از اداره کل نظارت و ارزشیابی نماییم و امیدواریم بتوانیم اواسط یا اواخر تیرماه فیلم را جلوی دوربین ببریم.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد از فیلم در خیابان‌های تهران خواهد گذاشت و مابقی صحنه در لوکیشن‌های اصلی فیلم باغ و ویلا فیلمبرداری خواهد شد. با مشخص شدن عوامل پشت دوربین از جمله طراح صحنه و مدیر فیلمبرداری کار ساخت دکور نیز آغاز خواهد شد.
کلاهداری در ادامه به خلاصه داستان فیلم اشاره کرد و گفت: فیلم داستان چهار دانشجوی جوان را در زمان حوادث انتخابات روایت می‌کند. داستان فیلم درامی اجتماعی است و به صورت مستندگونه روایت نخواهد شد.

وی درباره استفاده از چهره‌های جدید در فیلم گفت: چهار جوان دانشجوی فیلم حتماً از چهره‌های جدید خواهند بود که یکی از آن‌ها وحید اسماعیلی بازیگر فیلم «شکلات داغ» است. اما برای دو نقش اصلی دیگر فیلم که یکی از آن‌ها شخصیت قوامی مردی حدود 36 ساله است از بازیگران مطرح سینما بهره خواهیم برد.

مرکز گسترش و یک فیلم سینمایی با موضوع اتفاقات اخیر در کشور پس از انتخابات

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از اضافه شدن بخشی با عنوان «مستند سیاسی و سینمای سیاسی» به تولیدات این مرکز خبر داد و گفت: در آینده نزدیک یک فیلم سینمایی با موضوع اتفاقات اخیر در کشور پس از انتخابات تولید می‌شود.

وی در اولین نشست خبری خود که 22 دی سال 88 در سالن سینما حقیقت این مرکز برگزار شد، افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، سعی ما در این است که فیلم‌های سینمایی و مستند موضوع جنگ نرم را دنبال کنند و امیدواریم با کمک جوانان بتوانیم این موضوع را تبیین کنیم تا برای جامعه مفید باشد.

«خودزنی»؛ فیلمی خیابانی درباره حوادث پس از انتخابات

«احمد کاوری» قصد دارد فیلم «خودزنی» را درباره حوادث پس از انتخابات بسازد.

احمد کاوری کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: بازنویسی فیلمنامه را به تازگی آغاز کردم و امیدوارم بتوانم هرچه زودتر فیلم را جلوی دوربین ببرم.

وی درادامه گفت: فیلم کاملاً خیابانی است و حوادث و اتفاقات روزهای پس از انتخابات را در تهران به تصویر خواهد کشید.

کاوری از ارایه خلاصه‌ای از داستان فیلم امتناع کرد و گفت: چند فیلم دراین باره قرار است ساخته شود و بهتر است خلاصه‌ای از داستان را بازگو نکنم تنها می‌توانم بگویم مردی حدود 40 ساله در جریان اغتشاشات به زندان می‌رود او پس از آزادی اقداماتی انجام می‌دهد که شرایط را به نفع خود رقم بزند.

وی در ادامه افزود: قرار است به زودی درباره فیلمنامه با معاونت سینمایی مذاکراتی انجام دهیم تا بتوانیم حمایت ارگان‌ها و نهادها را برای ساخت فیلم جلب نماییم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed