تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 19 خردادماه 1389  

 

نمایش جدید استیو جابز

 
 

همه منتظرند. در سالنی در حاشیه کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان همه می‌خواهند نمایشی دیگر از اپل و کارگردان آن استیو جابز را بر صحنه ببینند.  

 
 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، شهرام شریف - همه منتظرند. در سالنی در حاشیه کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان همه می‌خواهند نمایشی دیگر از اپل و کارگردان آن استیو جابز را بر صحنه ببینند.

سالن جایی برای نشستن ندارد و هر کس آخرین حدس‌هایش را در مورد محصول جدید این شرکت می‌زند و همه آماده اند بدون درنگ آن را روی سایت‌های اینترنتی و وبلاگ‌های خود منتشر کنند. استیو جابز با همان هیبت همیشگی روی صحنه می‌آید.

انگار همین چند ساعت قبل آی پد را معرفی کرده بود و حالا چیز دیگری در چنته دارد. او اما تنها کسی است که عجله ندارد. برای اپل کنفرانس‌های معرفی محصولاتش اولین و آخرین تبلیغ است؛ چراکه می‌داند بعد از آن رسانه‌ها آنقدر در مورد این محصولات خواهندنوشت که حتی اگر بخواهد تمام درآمد شرکت را صرف تبلیغ کند باز کافی نخواهد بود. او به آی‌پد اشاره می‌کند به این که هر سه ثانیه یک ipad در دنیا به فروش می‌رود سپس به میزان دانلود برنامه‌ها از فروشگاه اپل و سرانجام جابز آیفون نسل چهارم را معرفی می‌کند.

بهتر از خود و دیگران

آیفون جدید در نگاه اول چندان تفاوتی با نمونه‌های پیشین این محصول نشان نمی‌دهد. تقریبا بخش عمده شایعاتی که در زمان لو رفتن امکانات آیفون جدید مطرح شده بود، صحت داشت و همین موضوع تازگی این امکانات را برای مخاطبان کم رنگ کرده بود. از نظر طراحی آیفون نسل چهارم در حدود 20 درصد باریک تر از نمونه‌های پیشین است و کناره‌های آن نیز نواری از استنلس استیل به کار رفته است. مهم‌ترین تغییر در وضوح صفحه نمایش آن است جایی که استیو آن را با میزان دقت چشم انسان مقایسه کرده و حتی آن را برتر نیز دانسته است. به گفته او آیفون جدید با وضوح 640×940 پیکسل کیفیتی بسیار بالا دارد.

آیفون جدید همچنین به یک دوربین 5 مگاپیکسلی، فلش LED و بلوتوث مجهز است. یک دوربین اضافه برای سیستم ویدئو کنفرانس هم در این گوشی قرار گرفته که فقط با شبکه وای فای کار می‌کند؛ اما پردازنده جدید A4 هم از دیگر قابلیت‌های این محصول جدید است.

چیپ‌های A4 از یک پردازنده مرکزی ARM برای پردازش بهره می‌گیرد که طراحی و ساخت سامسونگ است. سرعت آن از سرعت آیفون‌های فعلی 3GS به مراتب بیشتر است و این تازه در حالی است که سرعت آیفون‌های 3GS دو برابر نمونه‌های قبلی بود. این پردازنده جدید خصوصا با توجه به افزایش وضوح آیفون جدید ارائه یک محصول جدید از اپل با ارائه محصول از شرکت‌های دیگر تفاوت دارد. استراتژی بازار اپل به گونه‌ای است که با یک گوشی سهم بسیاری از بازار گوشی‌های هوشمند در دنیا یافته است؛ در حالی که برخی کمپانی‌ها مثل نوکیا سهم خود را مدیون چندین مدل گوشی هستند که در یک رنج خاص به بازار عرضه می‌کنند.

اپل از سال 2007 که نخستین گوشی آیفون را به بازار عرضه کرد تاکنون یک مسیر مشخص را پیش رفته است. استراتژی این غول کامپیوتری ساخت گوشی با همه امکانات و توسعه دادن آن است. ایجاد فروشگاه موسیقی، برنامه‌های کامپیوتری، کتاب و ... را اپل وارد بازار گوشی‌ها کرد؛ اما حالا تقریبا تمامی‌ برندهای گوشی مسیر اپل را در پیش گرفته‌اند و فروشگاه‌های مشابهی را راه‌اندازی کرده‌اند. با این همه رقیب اما آنچه بیش از پیش استیوجابز را نگران کرده حضور یک رقیب هوشمند دیگر در این بازار؛ یعنی گوگل و سیستم عامل آندرویید است. استیو در سخنرانی خود با اشاره به آمارهایی که اخیرا در مورد کاهش سهم اپل از بازار تلفن‌های هوشمند در آمریکا منتشر شده می‌گوید که « آنچه در مورد برتری فروش آندرویید بر اپل را شنیده‌اید، فراموش کنید.» اشاره جابز به آماری است که یک ماه قبل توسط گروه NPD منتشر شد. در این آمارگیری گوشی‌های آندرویید 28 درصد سهم بازار را در سه ماهه نخست سال در اختیار گرفته و این در حالی است که اپل تنها 21 درصد سهم این بازار را دارد. در این آمارگیری RIM بلک بری با 36 درصد بیشترین نفوذ را در بازار آمریکادارد؛ اما استیو جابز در این جلسه به آمارگیری که شرکت معتبر Neilsen انجام داده اشاره می‌کند. بر اساس این آمارگیری نتایج کاملا متفاوتی به دست آمده؛ به طوری که RIM با دو درصد کاهش سهم نسبت به فصل قبل و با 35 درصد همچنان در صدر قرار دارد، آیفون با 28 درصد و دودرصد افزایش سهم در جایگاه دوم قرار دارد. ویندوز موبایل با 19 درصد سهم بازار و دو درصد کاهش در جایگاه سوم و آندرویید با 9 درصد و دو درصد افزایش در جایگاه چهارم قرار دارند. شاید آنچه دلیل اصلی این تفاوت در آمارگیری این دو گروه است به خاطر نادیده گرفتن فروش مشارکتی گوشی (عمدتا از سوی اپراتورها) باشد جایی که به گفته مدیر AT&T از هر 10 گوشی آیفون 4 گوشی از این طریق به فروش می‌رسد.

قیمت آیفون‌های جدید

آیفون جدید قیمتی همانند آیفون 3GS دارد و اپل مجبور به کاهش قیمت آیفون 3GS هشت گیگابایتی تا 99 دلار شد. آیفون نسل چهارم در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی با قیمت 199 و 299 دلار و به همراه دو سال قرارداد با اپراتور AT&T به فروش می‌رود. این قیمت‌ها باعث کاهش شدید قیمت آیفون‌های نسل قبل در بازار خواهد شد. اپل همچنین همزمان با ارائه این آیفون تا کمتر از 20 روز دیگر در بازار پنج کشور نسخه جدید سیستم عامل خود را به صورت رایگان در اختیار دارندگان آیفون‌ها و آی پاد‌های قبلی می‌گذارد. سیستم عامل جدید آیفون که زودتر از ارائه عمومی‌در اختیار برنامه نویسان قرار گرفته دارای 100 امکان جدید از جمله امکان باز کردن چند برنامه همزمان (مولتی تسکینگ) است که تا پیش از این بزرگترین ضعف آیفون به شمار می‌رفت.

اما نگاهی به رقبای فعلی آیفون نسل چهار می‌تواند دورنمایی از جنگ آینده گوشی‌های هوشمند را به تصویر بکشد. در مقایسه آیفون نسل چهار با چهار گوشی دیگر؛ یعنی EVO HTC نسل چهار، نوکیا N8، پالم پری پلاس و HTC HD2 می‌توان به تصویر دقیقی از این جنگ آینده دست یافت.

در بخش پردازش دو گوشی HTC در این جدول با پردازنده یک گیگاهرتزی خود بالاترین سرعت را دارند؛ اما پردازنده A4 آیفون که پیش‌تر در آی پد با سرعت یک گیگاهرتزی هم به کار رفته معلوم نیست با چه سرعتی در آیفون نسل چهارم ارائه خواهد شد. از میان اتصال به شبکه بی سیم تنها دو گوشی آیفون و نوکیا در این جدول از استاندارد N که سرعت بالاتری را پشتیبانی می‌کند هم پشتیبانی می‌کنند. در زمینه وضوح تصویر آیفون نسل چهارم یک سروگردن بالاتر از بقیه رقبا است هر چند در زمینه صفحه نمایش نوکیا N8 با صفحه نمایش OLED خود قطعا نمایشی کم نظیر را عرضه خواهد کرد. به جز دو گوشی HTC EVO 4G و Nokia N8 که خروجی با کیفیت HDMI را پشتیبانی می‌کنند بقیه عملا در این زمینه حرفی برای گفتن ندارند. در زمینه کیفیت عکس نیز نوکیا با 13 مگاپیکسل بالاتر از بقیه است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed