تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: شنبه، 15 خردادماه 1389  

 

شبکه‌های اجتماعی، پذیرای کودکان زیر ۱۳ سال

 
 

هرچند فیس‌بوک و مای‌اسپیس محدودیت استفاده کودکان زیر 13 سال را حذف کرده‌اند، اما نیاز به شبکه‌های اجتماعی ویژه کودکان هنوز وجود دارد. شاید توگدرویل پاسخ مناسبی برای این نیاز کودکان و والدین آن‌ها باشد.  

 
 

خبرآنلاین، فاطمه محمدی‌نژاد - به لطف برنامه حفاظت از حریم خصوصی کودکان، سایت‌های شبکه اجتماعی چون فیس‌بوک و مای‌اسپیس محدودیت‌های خود را برای کودکان زیر 13 سال لغو کردند. البته این بدان معنا نیست که در حال حاضر کودکان از این سایت‌ها استفاده نمی‌کنند، چرا که کافی است برای ثبت‌نام در مورد سن خود دروغ بگویند.

به گزارش سی.نت، این کار علاوه بر خلاف قانون بودن، مشکلات زیادی در مورد حضور کودکان در سایت‌های مخصوص نوجوانان و بزرگسالان به وجود می‌آورد. به عنوان مثال ثبت‌نام نیازمند دروغگویی است که به نوبه خود بسیار بد است؛ اما از آن‌جاکه بزرگ‌سالان متوجه این موضوع شده‌اند، دانستن روش‌های حفظ حریم خصوصی می‌تواند بازدارنده باشد. مسائل دیگری نیز وجود دارد، نظیر این‌که کودکان بسیار آسان می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر قلدری کنند. و در آخر، سایت‌هایی چون فیس‌بوک، منابع مناسبی مثل ویدئوها، بازی‌ها، و تجربیات گوناگون، برای کودکان 6 تا 10 سال ندارند.

اما برای خلاصی از این همه دردسر، سری به سایت Togetherville.com بزنید تا با فضایی که خالق آن، ماندیپ سینگ دیلون، محله‌ای برای کودکان و والدینشان می‌نامد، آشنا شوید.

دیلون در یک مصاحبه Togetherville را اینگونه توصیف کرد: "نخستین فضایی که به کودکان اجازه می‌دهد تا در کنار والدینشان از توانایی‌های خود برای استفاده از اینترنت بهره ببرند. بر خلاف دیگر سایت‌ها، در Togetherville باید هویت افراد واقعی باشد. به گفته دیلون، گمنامی در این مکان مجاز نیست. این سایت والدین را تشویق می‌کند تا محله‌ای با افراد واقعی برای کودکانشان بسازند.

این سایت رایگان که تبلیغاتی را نیز برای کودکان نمایش نمی‌دهد، به آن‌ها اجازه بازی، تماشای فیلم، و تولید و اشتراک هنر را می‌دهد. گزینه گفتگو نیز فراهم است اما نه کودکان و نه والدینشان نمی‌توانند این کار را بصورت نوشتار انجام دهند. تمامی گفته‌های افراد از قبل توسط کارکنان سایت بررسی شده و پس از تایید منتشر می‌شود. این کار باعث جلوگیری از سواستفاده‌های مجازی شده و کودک را از انتشار اطلاعات خصوصی غیر از آنچه در سایت موجود است بازمی‌دارد.

ویدئوها که می‌توانند از منابع مختلفی چون یوتیوب تولید شوند، نیز توسط کارکنان مورد ببرسی اولیه قرار می‌گیرند تا از مناسب بودن آن‌ها برای این سنین اطمینان حاصل کنند.

با وجود فعالیت‌های رایگان در این سایت، تابستان امسال خصوصیت جدیدی به سایت اضافه می‌شود که در آن، والدین می‌توانند به کودکانشان برای خرج کردن در بازی‌ها و دیگر فعالیت‌های مجازی، پول واقعی بدهند. کودکان همچنین می‌توانند پول مجازی برای خرج کردن در سایت بدست آورند.

سایت Togetherville برخلاف بسیاری از فضاهای تعریف شده برای کودکان، آن‌ها را از بزرگ‌ترهایشان جدا نمی‌کند. برعکس، والدین را تشویق به همراهی با کودکانشان می‌کند و به دیگر بزرگسالان مورد اعتماد چون مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و دیگر خویشاوندان نیز اجازه می‌دهد تا زیر نظر والدین با کودکان در تماس باشند. و همچنین بر خلاف دیگر دنیاهای کودکانه، هیچ تصویر مجازی وجود ندارد. کودکان همان شخصیتی هستند که در واقعیت دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed