یاهو به آرامی در حال افزودن ویژگیهای شبکه اجتماعی توییترمانند به سرویس ایمیل خود است تا از مشکلات حریم خصوصی بهوجود آمده برای فیس بوک و گوگل اجتناب کند.
به گزارش ایسنا، ویژگی Yahoo! Updates حدود دو سال قبل راهاندازی شد تا به کاربران امکان دهد اطلاعاتی از فعالیتها یا زندگی روزمره خود را در قالب بهروزرسانیهایی در سرویسهای وب رایگان مانند ایمیل و پیام فوری ارسال کنند اما اشتراکگذاری این اطلاعات محدود بوده است.
اما یاهو در هفتههای آینده این ویژگی را در سرویس ایمیل خود گسترش میدهد تا شامل بهروزرسانیهای عمومی از "مسنجر" و "تماسها" نیز باشد.
این شرکت از کاربران میخواهد با توجه بیشتری کنترلهای حریم خصوصی را تنظیم کنند تا مشخص کنند مایلند چه اطلاعاتی و ازسوی چه کسانی با آنها به اشتراک گذاشته شود.
طبق اعلام مقامات یاهو، این شرکت برای اطمینان از راحت بودن مشاهده این کنترل، آن را در بالای صفحه قرار داده است که یک کادر فعال/غیرفعال ساده وجود دارد و کنترلها برای تنظیمات پیچیدهتر نیز در صفحه وجود دارند.
گوگل در ماه فوریه پس از عرضه ویژگی Buzz در جیمیل که بهطور خودکار و برمبنای افراد موجود در فهرست تماسهای کاربر، یک شبکه اجتماعی ایجاد میکند، مورد انتقاد شدید قرار گرفته و با موج شکایتهایی روبهرو شد که این شرکت را ناچار ساخت سریعا اصلاحاتی در Buzz انجام دهد.
ویژگی Google Buzz به کاربران جیمیل امکان میدهد بهروزرسانیهایی درباره فعالیتهای دوستانشان در اینترنت دریافت کنند و امکان اشتراکگذاری ویدیو، عکس و محتواهای دیجیتالی دیگر را برای آنان فراهم ساخته که چالشی برای ستارههای شبکههای اجتماعی فیس بوک و توییتر محسوب میشود.
فیس بوک از هفته گذشته در مواجه با سیل انتقادها و متهم شدن به خیانت در اعتمادی که این سایت را بزرگترین شبکه اجتماعی جهان ساخته، بهسازی کنترلهای حریم خصوصی این سایت را آغاز کرد و صفحه تنظیمات حریم خصوصی این سایت را مورد طراحی مجدد قرار داد تا حداقل اطلاعات ممکن برای مشاهده توسط همه کاربران موجود باشد.