تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پژوهش در رسانه

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 12 خردادماه 1389  

 

برنامه‌های تلویزیونی تاثیر چندانی در کاهش مصرف موادمخدر معتادان ندارند

 
 

یک پژوهشگر کرمانشاهی پس از انجام پژوهش خود به این نتیجه رسید که برنامه های تلویزیونی برای کاهش مصرف مواد مخدر در افراد دارای سوء مصرف، تاثیر چندانی ندارد.  

 
 

یک پژوهشگر کرمانشاهی پس از انجام پژوهش خود به این نتیجه رسید که برنامه های تلویزیونی برای کاهش مصرف مواد مخدر در افراد دارای سوء مصرف، تاثیر چندانی ندارد.

به گزارش ایسنا، فرزاد سهیلی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی- واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران، در پژوهشی که با راهنمایی دکتر افسانه مظفری عضو هیات علمی گروه ارتباطات اجتماعی این دانشگاه انجام داده است به بررسی تاثیر برنامه‌های تلویزیون در عدم گرایش به مصرف مواد مخدر در افراد دارای سوء مصرف مواد و ایجاد بستر امنیت پایدار پرداخته است.

آنچه در این تحقیق بررسی شده میزان اثر گذاری برنامه های تلویزیونی در ترک مصرف مواد مخدر با توجه به نفوذ این رسانه و با توجه به اینکه دسترسی آن برای افراد دارای سوء مصرف و خانواده های آنان، ارزان و راحت بوده و نیاز به سواد بالا و صرف زمان ویژه ندارد، می باشد.

روش به کار رفته در این پژوهش، روش پیمایشی با استفاده از ابزار پرسش نامه می باشد که در اختیار 320 نفر از افراد دارای سوء مصرف شهر کرمانشاه؛ بهبود یافته یا در حال بهبودی، قرار گرفته است.

تعداد نمونه‌ها با استفاده از فرمول کوکران و از میان پنج هزار و 760 نفر از بیمارانی که به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و خانه های بهبودی شهر کرمانشاه، مراجعه کردند به صورت تصادفی انتخاب شده اند.

براساس نتایج بدست آمده در این پژوهش؛ مشخص شد که 1/88 درصد از پاسخگویان مرد، 9/11 درصد از پاسخگویان زن، 6/61 درصد مجرد، 3/35 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و 2/52 درصد از پاسخگویان در گروه سنی 26الی 35 سال قرار دارند.

پانزده فاکتور به عنوان عامل مصرف مواد در این تحقیق معرفی شد، که علت هوسرانی، لذت طلبی و ضعف ایمان با 6/19 درصد بیشتر از سایر عوامل معرفی شد.

در پایان مشخص شد که تاثیر برنامه های تلویزیونی در ارتقای ارتباطات انسانی و اجتماعی، تغییر نگرش و ایجاد تفکر و باور مثبت، ایجاد روحیه شادی و نشاط، تقویت اراده و اعتماد به نفس و کسب اطلاعات درباره مراکز بازپروری و ترک اعتیاد در افراد دارای سوء مصرف زیاد نمی باشد.

از میان عوامل رسانه ای( رادیو، تلویزیون، نشریات چاپی) و عوامل غیر رسانه ای( خانواده و دوستان مراکز مشاوره، مراکز NA و سایرعوامل، مرکز NA، با 35 درصد در صدر عوامل اثرگذار در ارتباط با ترک مصرف مواد می باشد. معرفی شد.

گفتنی است؛ این پژوهش در مدت 15 روز از تاریخ 15 الی 30 بهمن ماه سال 88 انجام و در اولین همایش ملی « مصرف مواد مخدر، بستر ساز ناامنی» در کرمانشاه نیز به عنوان مقاله برتر معرفی شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed