تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 خردادماه 1389  

 

موبایل‌ها جهان تصاویر را تسخیر می‌کنند

 
 

تجربه تماشای تصاویر برای اغلب ما با نشستن جلوی نمایشگرهای بزرگ انواع تلویزیون تعبیر می‌شود. در حقیقت ورود جعبه‌های جادو به زندگی روزمره افراد شکل تازه‌ای به روزمر‌گی‌های آنها داد؛ روندی که همچنان هم ادامه دارد تا جایی که تکنولوژی‌های جدید هم نتوانسته‌اند جای این محصول پر طرفدار را بگیرند.  

 
 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، ندا لهردی - تجربه تماشای تصاویر برای اغلب ما با نشستن جلوی نمایشگرهای بزرگ انواع تلویزیون تعبیر می‌شود. در حقیقت ورود جعبه‌های جادو به زندگی روزمره افراد شکل تازه‌ای به روزمر‌گی‌های آنها داد؛ روندی که همچنان هم ادامه دارد تا جایی که تکنولوژی‌های جدید هم نتوانسته‌اند جای این محصول پر طرفدار را بگیرند.

درست به همین دلیل هم در سال‌های اخیر همراه با تمایل کاربران به استفاده از محصولات دیجیتال شخصی و قابل حمل، محصولات و تکنولوژی‌های جدیدی برای طرفداران پر و پا قرص تلویزیون معرفی شده است.

Mobile TVها در حقیقت محبوب‌ترین این تکنولوژی‌های تلویزیونی جدید هستند که توجه بسیاری از کاربران را به خودشان جلب کرده‌اند. اگرچه هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین تماشای تلویزیون در شرایط راحت در خانه باشد، با این حال، اما در زندگی مدرن امروزی کاربران زمان زیادی از روز خودشان را در فضای بیرون از خانه می‌گذرانند. با این اوصاف است که یک دستگاه کوچک و قابل حمل که بتواند تصاویر برنامه‌های تلویزیونی را دریافت و برای کاربرانش به نمایش بگذارد، می‌تواند برای هر کدام از ما محصولی مفید و جالب توجه باشد.

روزهای تابستان هم در راهند و به این ترتیب سفرها و گردش‌ها را هم با خود به همراه می‌آورند. این در حالی است که برای بسیاری از علاقه‌مندان به برنامه‌های تلویزیونی هیچ تفریحی لذت بخش‌تر از تماشای برنامه‌های تلویزیونی نیست. در واقع در همین شرایط است که وجود یک دستگاه Mobile TV می‌تواند مفید باشد.

Mobile TVها می‌توانند ضمن دریافت سیگنال‌های شبکه‌های تلویزیونی، امکان دانلود و ضبط برنامه‌های تلویزیونی از طریق اینترنت را هم در اختیار کاربرانشان قرار بدهند. اهمیت این محصولات شاید برای طرفداران ورزش و مسابقات ورزشی بیشتر ملموس باشد. به خصوص در روزهای آینده که بازی‌های جام جهانی فوتبال برگزار می‌شوند، وجود یک Mobile TV برای هر کدام از ما می‌تواند ما را با تمام اتفاقات جام جهانی 2010 همراه کند. به این ترتیب است که مزایای حضور یک Mobile TV در کیف دستی شما می‌تواند شما را با اتفاقات روز همراه کند.

باریک‌تر و ارزان‌تر

محصولات Mobile TV هم همراه با تکنولوژی‌های روز و طراحی‌های صنعتی مدرن به تدریج در سال‌های اخیر باریک‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر شده‌اند تا امکان حمل و جا به جایی راحت‌تر را به کاربرانشان بدهند. در این سال‌ها این محصولات معمولا مورد توجه طرفداران مسابقات ورزشی بوده‌اند و به این علت هم بیشتر و بیشتر با سلیقه این کاربران هماهنگ شده‌اند.

تلویزیون‌های قابل حمل حالا دیگر در مقایسه با تلویزیون‌های قابل حمل CRT قدیمی با تصاویر سیاه و سفید، تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. آنها حالا آنقدر باریک و کوچک شده‌اند تا به اندازه کوله پشتی‌ها یا کیف‌های دستی کاربران خودشان درآمده و بتوانند همراه همیشگی آنها باشند.

از طرفی این محصولات آنقدر در بازار با استقبال خریداران مواجه شده‌اند که بازاری رقابتی را در این زمینه به وجود آورده‌اند. این بازار رقابتی باعث شده است تا قیمت این محصولات تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و امکان خرید برای افراد مختلف را فراهم بیاورد.

محصولاتی مانند AXN-8701 شرکت Axion، HLT71 شرکت Haier و PLC7V96 شرکت Viore نمونه‌هایی از تلویزیون‌های قابل حمل جدید با قابلیت‌های متنوع و البته قیمت مناسب هستند. این تلویزیون‌ها ابعادی کوچک‌تر از iPad شرکت Apple داشته و تصاویر را با وضوح بالایی در نمایشگرهای 7 اینچی LCD خودشان به نمایش می‌گذارند.

تلویزیون‌های قابل حمل جدید معمولا دارای تیونرهای دیجیتالی بوده و مجهز به یک آنتن برای دریافت سیگنال‌های شبکه‌های تلویزیونی هستند تا به این ترتیب امکان تماشای برنامه‌هایی را برای شما فراهم بیاورند که می‌توانستید در تلویزیون معمولی خودتان در خانه آنها را تماشا کنید. البته نباید فراموش کنید که کیفیت دریافت تصاویر روی تلویزیون‌های قابل حمل تا حد زیادی به دستگاه‌های فرستنده منطقه محل زندگی شما بستگی دارد.

حالا با ارزان‌تر شدن این تلویزیون‌های قابل حمل، آنها از یک محصول لوکس به محصولی کاربردی و جالب برای اغلب افراد تبدیل شده‌اند تا جایی که شرکت‌های تولیدکننده مختلفی به طراحی و تولید این محصولات رو آورده‌اند تا سهمی از این بازار پررونق را به خودشان اختصاص بدهند. درست به همین دلیل هم شرکت Haier به تازگی از تولید و عرضه دو مدل جدید از این محصولات در تابستان امسال خبر داده است. به این ترتیب این شرکت سعی کرده است تا با اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند عمر باتری بیشتر و استفاده از نمایشگرهای LED فروش خوبی از این محصولات جدید را بدست بیاورد. این موارد در واقع مهم‌ترین مشکلات کاربران با تلویزیون‌های قابل حمل هستند. بسیاری از کاربران این محصولات معمولا از عمر کم باتری این محصولات یا عدم امکان تماشای تصاویر در نمایشگر LCD آنها در نور آفتاب ناراضی بودند.

شرکت Vizio هم از تصمیم خود برای عرضه دو مدل جدید با نمایشگر LED با نمایشگرهای 7 و 9 اینچ در تابستان امسال خبر داده است. با این اوصاف بازار Mobile TVها به تدریج رونق بیشتری می‌گیرد تا رقابت بیشتری را در میان شرکت‌های تولیدکننده به وجود بیاورد.

تلویزیون روی گوشی‌های موبایل

این روزها گوشی‌های موبایل به پر طرفدارترین محصولات دیجیتال شخصی تبدیل شده‌اند و به همین دلیل هم برای اغلب کاربران تماشای برنامه‌های تلویزیونی از طریق این گوشی‌های موبایل جذاب و راحت خواهد بود. با این اوصاف است که حالا کاربران موبایل‌های هوشمندی که به نرم‌افزارهای پخش برنامه‌های تلویزیونی مجهز بوده و از خدمات تلویزیونی مبتنی بر موبایل استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌شان را از این طریق به تماشا بنشینند. این امکان با ورود و به کارگیری تکنولوژی G3 برای کاربران راحت‌تر در دسترس قرار گرفت.

حالا دیگر اغلب عرضه‌کنندگان خدمات موبایل و اپراتورها خدمات پخش برنامه برای Mobile TVها را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند. به این ترتیب بسته به شرکت ارائه‌کننده خدمات تلویزیون موبایلی که کاربران از خدمات آن استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه اشتراک کمی برنامه‌های تلویزیونی را دریافت کرده و ببینند. به عنوان مثال، شرکت Mobi TV که این خدمات را به مشترکانش ارائه می‌دهد برای استفاده ماهیانه از این خدمات تنها 10 دلار از کاربرانش دریافت می‌کند و در مقابل امکان تماشای برنامه‌های 40 شبکه تلویزیونی را هم به آنها می‌دهد. این شرکت همچنین برنامه کاربردی ویژه‌ای را هم برای iPhone و موبایل‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Android شرکت Google عرضه کرده است.

با این همه، اگر چه تجربه واقعی تماشای تلویزیون برای همه ما به نشستن در جلوی تلویزیون‌های کابلی و قدیمی محدود می‌شود، اما داشتن یک دستگاه تلویزیون قابل حمل یا Mobile TV می‌تواند تماشای به موقع برنامه‌های دلخواه ما را در هر مکان و زمانی تضمین کند. کارشناسان مجله فوربس به تازگی چند محصول از بهترین دستگاه‌های تلویزیون قابل حمل را انتخاب و معرفی کرده‌اند که در زیر آمده‌اند:

مدل AXN-8701 از Axion: این محصول یکی از بهترین تولیدات شرکت Axion در بازار دستگاه‌های تلویزیون دستی است. این دستگاه دارای نمایشگر LCD با اندازه 7 اینچ بوده و از تیونر دیجیتالی هم بهره می‌برد. این محصول دارای یک باتری است و در هر بار شارژ 100 دقیقه عمر می‌کند و با قیمت 80 دلار به بازار عرضه شده است.

مدل HLT71 از Haier: این محصول هم یک تلویزیون قابل حمل ساده است که نمایشگر 7 اینچی LCD دارد و با یک تیونر دیجیتالی امکان تماشای طولانی مدت برنامه‌های تلویزیونی را فراهم می‌کند. باتری این محصول عمر زیادی داشته و در هر بار شارژ قابلیت پخش مداوم 5/2 ساعت برنامه تلویزیونی را دارد که این زمان برای تماشای یک مسابقه فوتبال یا بیسبال کافی است.

مدل PLC7V96 از Viore: این محصول هم مانند اغلب تلویزیون‌های قابل حمل نمایشگر 7 اینچی LCD دارد و از یک تیونر دیجیتالی هم بهره می‌برد. باتری این دستگاه در هر بار شارژ امکان تماشای 5/1 ساعت برنامه تلویزیونی را به کاربرانش می‌دهد که این زمان برای تماشای یک مسابقه فوتبال کافی است. این دستگاه دارای نمایشگر تمام لمسی هم هست.

مدل‌های جدید Razor از Vizio: این مدل‌های جدید که قرار است در تابستان امسال روانه بازار شوند، در مدل‌های VMB070 و VMB09 به بازار معرفی شده‌اند. هر دو این مدل‌ها دارای نمایشگر LED هستند که اندازه نمایشگر مدل VMB070 برابر 7 اینچ بوده و اندازه نمایشگر VMB09 هم به 9 اینچ می‌رسد. هر دو این مدل‌ها با تکنولوژی ATSC-M/H سازگار بوده و عمر باتری مناسب و طولانی دارند. طبق اعلام شرکت Vizio مدل VMB070 با قیمت 149 دلار و مدل VMB09 را با قیمت 199 دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

مدل Flo TV از FLO: این محصول در واقع یک دستگاه کوچک برای دسترسی به خدمات پخش برنامه‌های تلویزیونی شرکت FLO است که مجهز به یک نمایشگر تمام لمسی با اندازه 5/3 اینچ است. این دستگاه همچنین دارای یک خروجی هدفون بوده و از یک اسپیکر داخلی هم بهره می‌برد. این تلویزیون قابل حمل 200 دلاری امکان دسترسی به برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی مختلفی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. شرکت FLO هم اعلام کرده است که برای اشتراک شش ماهه خدماتش هزینه 15 دلاری از هر کاربر دریافت می‌کند.

iPhone: این موبایل هوشمند در حال حاضر محبوب‌ترین ابزار برای دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی در خارج از فضای خانه است تا جایی که شرکت‌های مختلف مانند Mobi TV، Flo، Rabid Sport، MLB.com و AtBat برای ارائه برنامه‌های خود به کاربران این محصول نرم‌افزارهای کاربردی ویژه برای آن طراحی و تولید می‌کنند.

موبایل‌های هوشمند آندروییدی: این موبایل‌ها هم در دسته محصولات پر طرفدار در میان کاربران سرتاسر دنیا هستند. در این میان، اما گویا دو مدل Droid شرکت Motorola و Incredible شرکت HTC بیشتر انتظارات علاقمندان به تماشای برنامه‌های تلویزیونی را برآورده می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed