تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نهادهای اجرایی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 خردادماه 1389  

 

تشکیل ستاد آی.سی.تی در ریاست جمهوری

 
 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس مجوزی که در قانون بودجه 89 داده شده، ستاد فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات تا پایان تیر ماه در این معاونت ایجاد می‌شود.  

 
 

روزنامه‌ی فناوران اطلاعات - دکتر نسرین سلطانخواه دیروز در نشست خبری برنامه‌های معاونت علمی و فناوری‌ ریاست جمهوری در سال 89 گفت: وظیفه ستاد فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در وهله اول، هماهنگی، هم افزایی و برنامه ریزی بین دستگاه های متولی است.

وی افزود: این ستاد همچنین مسوولیت ترویج، تلفیق و آموزش فناوری و حمایت از بخش های خصوصی و تجاری‌سازی فناوری را برعهده دارد.

سلطانخواه گفت: تکمیل شبکه زیرساختی و آزمایشگاهی در مراکز پژوهشی و دانشگاه ها و نیز تامین نیازهای نیروی متخصص در این حوزه از دیگر وظایف ستاد ICT در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

احیای کارگروه‌های پژوهش و فناوری‌ و نوآوری در استان‌ها

سلطانخواه گفت: با پیگیری معاونت علمی و فناوری‌ ریاست جمهوری در سال 88 موفق شدیم مجوز احیای کارگروه‌های پژوهش و فناوری‌ و نوآوری را با مسوولیت وسیع‌تر از هیات وزیران دریافت کنیم که توسط رییس جمهور نیز ابلاغ شده است،‌ بنابراین امیدواریم این کارگروه‌ها تشکیل شده و در استان‌ها بازوی خوبی برای مدیریت و نظارت بهتر بر پروژه‌ها باشد، چراکه یکی از ایراداتی که بر قانون یک درصد وارد می‌شد، این بود که امکان و توان این قانون در استان‌ها کمتر است.

معاون علمی و فناوری‌ رییس جمهور نیز گفت: معاونت درصدد است حمایت هدفمند از نشریات علمی و پژوهشی به منظور افزایش ارتقای علمی به مجلات و برخط شدن (آنلاین) شدن آنها انجام دهد.

برگزاری پنج مسابقه علمی و فناوری‌ در دانشگاه‌ها در سال جاری

وی گفت: همچنین معاونت در تلاش است برای ایجاد روحیه نشاط و ارتباط صنعت و دانشگاه و ورود دانشجویان به بحث‌های فناوری‌، مسابقات علمی و فناوری‌ در دانشگاه‌ها برگزار کند، از این رو درصددیم در سال 89، پنج مسابقه علمی و فناوری‌ را از طریق دستگاه‌های اجرایی و ستادهای فناوری‌ و راهبردی در دانشگاه‌ها برگزار کنیم.

سند راهبردی چهار ستاد توسعه فناوری‌ در انتظار تصویب

سلطانخواه در خصوص فعالیت‌های معاونت در حوزه فناوری‌ و نوآوری گفت: اسناد چهار ستاد توسعه فناوری‌های‌ راهبردی شامل گیاهان دارویی و طب ایرانی، سلول‌های بنیادی، انرژی نو و میکروالکترونیک در سال گذشته تهیه شد که برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال شده و مراحل تصویب را می‌گذراند که امیدواریم با تصویب این اسناد، ساختار ستادهای فناوری‌ راهبردی جایگاه لازم قانونی را پیدا کند.

وی افزود: در سال 88 در قالب هفت ستاد فناوری‌ راهبردی اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به برنامه‌های دانشگاه‌ها و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشی آنها و شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد.

انعقاد قرارداد 10 طرح کلان ملی جدید در سال جاری

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص طرح‌های کلان ملی نیز گفت: در سال 88 معاونت موفق شد 9 طرح کلان ملی را به امضا برساند که اعتباری بالغ بر 68 میلیارد تومان داشت. در سال 89 شاهد به ثمر رسیدن و بهره‌برداری کامل یا مرحله‌ای چهار طرح کلان ملی خواهیم بود که شامل ابر رایانش ملی، رادیو داروها، داروهای وارداتی و داروهای صعب العلاج است، همچنین در سال 89 به دنبال انعقاد قرارداد 10 طرح کلان ملی دیگر هستیم.

ایجاد شش فن بازار منطقه ای در کشور طی شش ماه نخست امسال

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در صدد اجرای آن هستیم، ایجاد فن بازارهای ملی، منطقه ای و تخصصی در کل کشور است.سلطانخواه افزود: درصددیم شش فن بازار منطقه ای را تا نیمه اول سال 89 در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و استان مرکزی تشکیل دهیم.

اختصاص 30 میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

سلطانخواه گفت: در راستای حمایت از کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان از 30 پارک و 130 مرکز رشد وابسته به وزارتخانه‌های بهداشت و علوم با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان حمایت شده است، همچنین حدود یک صد شرکت دانش بنیان مستقل با تسهیلات قرض الحسنه در سال 88 مورد حمایت قرار گرفته اند که در بودجه سال 89 اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

وی افزود: امیدواریم لایحه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بدون اینکه تغییرات اساسی در محورهای مهم آن در مجلس ایجاد شود، تصویب شود تا گام بزرگی در جهت استقرار هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود. وی گفت: همچنین به دنبال حمایت از تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان هستیم تا این تعاونی‌ها بتوانند از تسهیلات بانک توسعه تعاون بهره‌مند شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed