ناشران روزنامه آمریکایی در سه ماهه نخست سال 2010 برای نخستین بار نسبت به مدت مشابه در سال 2008، شاهد افزایش فروش تبلیغات آنلاین بودند.
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار انجمن روزنامه آمریکا، فروش تبلیغات آنلاین در سراسر این صنعت در سه ماهه نخست سال جاری 4.9 درصد افزایش یافته و به 730.4 میلیون دلار در مقایسه با 804.1 میلیون دلار در سال 2008 رسید. این آمار نشان میدهد که درآمد تبلیغات چاپی 11 درصد کاهش داشته و به 5.25 میلیارد دلار رسید.
رشد فروش تبلیغات آنلاین که از سال 2004 بهطور مرتب 30 درصد یا بیشتر رشد کرده، نقطه روشنی برای ناشران روزنامه بود در حالی که تبلیغات چاپی تنزل داشتهاند.
به گفته ناشران، تبلیغات فروش چاپی که بزرگترین شاخه محسوب میشد، 11 درصد کاهش یافته و به 2.96 میلیارد دلار رسید در حالی که سال گذشته این شاخه 24 درصد کاهش را تجربه کرد.
طبق اعلام انجمن روزنامه آمریکا، درآمد تبلیغات چاپی ملی 8.3 درصد کاهش یافته و به 1.04 میلیارد دلار رسید و تبلیغات طبقهبندی شده 14 درصد کاهش یافته و به 1.25 میلیارد دلار رسید.