تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: همایش

تاریخ ارسال: جمعه، 7 خردادماه 1389  

 

گزارشی از مراسم پایانی جشنواره رادیو و سومین اجلاس جهانی صدا

 
 

آیین پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و سومین اجلاس جهانی صدا شامگاه ششم خرداد ماه در تالار جام‌جم مجتمع تفریحی آموزشی زیباکنار برگزار شد و عوامل برتر برنامه‌سازی در رادیو جوایز خود را از دست رییس سازمان صدا و سیما دریافت کردند.  

 
 

آیین پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و سومین اجلاس جهانی صدا شامگاه ششم خرداد ماه در تالار جام‌جم مجتمع تفریحی آموزشی زیباکنار برگزار شد و عوامل برتر برنامه‌سازی در رادیو جوایز خود را از دست رییس سازمان صدا و سیما دریافت کردند.

به گزارش ایسنا،‌ تالار جام‌جم مجتمع زیباکنار ششم خردادماه مملو از جمعیتی بود که تمامی آن‌ها به نوعی با رادیو در ارتباط بودند.

رییس سازمان صدا و سیما و تنی چند از معاونان وی به همراه جمع کثیری از مدیران ، برنامه‌سازان و هنرمندان را دیو و هم‌چنین مهمانان خارجی جشنواره، حاضران در مراسم اختتامیه را شامل می‌شدند.

در این روز دکور تالار جام‌جم مجتمع زیباکنار به شکلی متفاوت و با رادیویی بزرگ و قدیمی ساخته شده بود، ضمن این که در گوشه تالار پرده‌های نمایش بزرگی آویخته بودند که ضمن نمایش تصاویری از مراسم اختتامیه زیرنویس‌هایی از بیانات بزرگان نظام درباره رسالت رادیو و تلویزیون در پایین آن نقش می‌بست.

مراسم اختتامیه با اجرای آیتمی نمایشی توسط مهدی صباغی، از بازیگران رادیو، تلویزیون، سینما ،‌تئاتر همراه بود که محتوای آن را معرفی شبکه‌های رادیویی و انتقال تجارب رادیو از پیش‌کسوتان به جوانتر‌ها شامل می‌شد.

مراسم پایانی جشنواره ساعت 22 آغاز شد و پیش از همه مهدی دهقان‌نیری دبیر اجلاس سوم صدا و دبیر جشنواره یازدهم رادیو مطالبی را بیان کرد.

***

دبیر جشنواره رادیو گفت: جشنواره یازدهم به همت مدیران و کارکنان تلاش‌گر رادیو و مشارکت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه در شرایطی به پایان خود نزدیک می‌شود که استقبال شایسته‌ای را شاهد بودیم. این رویداد بزرگ با بهره‌گیری از تجارب قبلی و یکسان کردن جشنواره‌های داخلی و خارجی ، طی فراخوانی گسترده از طریق تبلیغات محیطی ، سایت ، پست الکترونیک، همکاری دفاتر سازمان در خارج از کشور و سایت ای‌بی‌یو موفق به دریافت 330 برنامه از شبکه‌های سراسری ، 99 برنامه از صدای استان‌ها و 187 برنامه از 32 کشور خارجی شد.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در دو مرحله داوری شدند که از این بین 52 برنامه حائز کسب بالاترین امتیاز نهایی شد. در مرحله نهایی با داوری دقیق 4 داور خارجی و 4 داور سرشناس از ایران 140 نفر حائر رتبه‌ های اول و دوم شدند.

وی با اعتقاد بر این که جشنواره به ارتقای سطح کیفی برنامه‌سازان و برنامه‌سازی منجر شده است و این مساله رابطه مستقیم با جذب مخاطب دارد گفت: این رابطه صمیمی به منزله کارهای آموزشی است که می‌تواند تمام عوامل مولف برنامه ‌ساز را به سمت تحقیق و پژوهش کارآمد سوق دهد. هم‌چنین برگزاری این جشنواره می‌تواند انگیزه‌ای برای برنامه‌سازان باشد تا به حرکت واداشته شوند و در عرصه حرکت با برنامه‌سازان خارجی وارد شوند.

به اعتقاد وی این حرکت تاثیر خود را در برنامه‌های روتین شبکه‌ها خواهد گذاشت که البته حفظ آن مبتنی بر استمرار برگزاری جشنواره است.

دهقان نیری گفت: جا دارد تمام دست‌اندرکاران رادیو با همت و کار مضاعف آینده‌ای باشکوه و بالندگی را برای رادیو رقم بزنند.

دبیر جشنواره رادیو در پایان از تلاش‌های صادقانه تمام همکارانش در کمیته‌های علمی و اجرایی جشنواره تشکر کرد.

***

در آیین پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و سومین اجلاس صدا، هم‌چنین محمدحسین صوفی، معاون صدا به بیان جملاتی کوتاه بسنده کرد و گفت که« مطالبی که قصد داشتم در این مراسم بیان کنم را به جلسه افق رسانه در یازدهم خردادماه ، موکول می‌کنم.»

***

مهدی لبیبی دیگر فرد سخنران در این مراسم بود که بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد.

مسؤول کمیته داوران جشنواره یازدهم، دستیابی به سرآمدی و تشخص را از اهداف جشنواره برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه در برنامه‌سازان، شکوفاکردن قدرت ابتکار و ارتقای سطح دانش نظری، بسترسازی مناسب برای توسعه آموزش عمومی و تبادل افکار از جمله اهداف جشنواره امسال بود.

وی ادامه داد: جشنواره با توجه ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه رادیو فرمایشات رییس سازمان صداوسیما در همایش افق رسانه، بر موضوعاتی چون تحکیم مبانی خانواده، اصلاح الگوی مصرف، اخلاق‌گرایی و غیره متکی است.

او ابراز امیدواری کرد که در سال جاری برنامه‌هایی تولید شود که در زمره برنامه‌های برگزیده جشنواره دوره بعد قرار گیرد.

لبیبی در بخشی از سخنانش توضیح داد که در خلال جشنواره یازدهم، 70 نفر از زبده‌ترین کارشناسان، 1500 دقیقه برنامه را در 20 جلسه داوری کردند.

او با اشاره به حضور 26 کشور جهان در بخش خارجی یادآور شد که این میهمانان تأکیدی از پنج قاره جهان بودند و رشدی 73 درصدی را در برنامه‌های شرکت‌کننده شاهد بودیم که نشان‌دهنده مرجعیت رادیو در ایران است.

***

به نفرات برتر یک تندیس، لوح تقدیر و 1500 دلار جایزه تعلق خواهد گرفت.

برگزیدگان به شرح زیر معری شدند:

تهیه کننده برتر به نودیپ سینک برای برنامه «صبح بخیر پنجاب»

سردبیر برتر به شایسته جعفریان برای برنامه «سیب سرخ خورشید»

نویسنده برتر مرحوم اکبر رادی برای نمایشنامه «پلکان»

گوینده برتر به احسان کرمی برای مسابقه «تجربه در گذر زمان»

مجری برتر مهران دوستی برای برنامه ترکیبی «نشانی»

گزارشگر برتر ماریان داچینو سکی برای برنامه مستند گزارشی «سه حرکت ناقوس»

کارگردان برتر علی عمرانی برای نمایش رادیویی «پلکان»

بازیگر برتر آسیه گرجی برای نمایش رادیویی «زیر گذر لوتی صالح»

صدابردار مطرح شیرین پورعسگری برای برنامه گفتگومحور «بدون خط خوردگی»

افکتور برتر مسعود خواجه‌بند برای نمایش رادیویی «انگشتری ژنرال ماسیس»

پژوهشگر برتر سهیلا خدادادآرپناهی برای برنامه پژوهش‌محور «نان را صدا بزن»

کارشناس مجری برتر لی اینشیک برای برنامه گفتگو محور «9 روز در آینده»

کارشناس برتر غلامعلی پیرایرانی برای مسابقه «پرتاب نهایی»

تنظیم کننده برتر مرحومه طاهره سادات هاشمی اصل برای برنامه رادیویی «تا انتها حضور»

مقاله برتر مشترکا به امین رسولی و عبدالله گیویان برای مقاله «قابلیت‌های رادیویی خنیانگران بومی آذربایجان» در اجلاس جهانی صدا

***

در مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و سومین اجلاس جهانی صدا، 14 تن از عوامل برتر برنامه‌سازی جوایز خود را با حضور ضرغامی، صوفی و دهقان‌نیری دریافت کردند.

هم‌چنین از برترین برنامه‌ساز رادیویی در حوزه دفاع مقدس تقدیر شد و صدادسیمای گیلان نیز مورد تقدیر قرار گرفت.


حاشیه مراسم

* مهران دوستی به هنگام خواندن نامش برای دریافت جایزه، به علت اجرای برنامه زنده رادیویی در سالن حضور نداشت و حاضران دقایقی را صبر کردند تا وی از استودیو به سالن آمده و جایزه خود را دریافت کند.

* در مراسم اختتامیه کلیپ «تنها صداست که می‌ماند» با موضوع مراحل مختلف جشنواره و آماده‌سازی مکان‌های تفریحی، آموزشی زیباکنار برای حاضران پخش شد.

* گروه به سوی فردا از اداره کل نغمات آیینی رادیو قطعه‌ی «امیر عشق» را اجرا کردند که به دلیل کمبود وقت دقایقی از این قطعه 13 دقیقه‌ای حذف شد.

* رییس سازمان صداوسیما در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به صحبت‌های کوتاه صوفی در مراسم اختتامیه، با طنز و شوخی به بیان این جمله پرداخت که آقای صوفی اگر صحبت نکردند ظاهرا شام نخورده بودند و عجله داشتند؛ ما هم شام نخوردیم و البته هیچ شبی شام نمی‌خوریم ولی در خدمت شما هستیم.

* سیدجواد هاشمی در مراسم اختتامیه به نمایندگی از خواهرش مرحومه طاهره سادات هاشمی اصل جایزه وی را برای تولید برنامه «تا انتها حضور» دریافت کرد.هاشمی گفت: اگر خودش بود می‌گفت این هدیه را نمی‌گیرم تا حتی لحظه‌ای ارواح شهدا نگویند که برای جایزه کار کرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed