تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: جمعه، 7 خردادماه 1389  

 

نخستین اکران رسمی فیلم در حوزه‌ی علمیه‌ی قم

 
 

نخستین اکران رسمی فیلم در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، با نمایش «طلا و مس» و نقد و بررسی آن با حضور منوچهر محمدی تهیه‌کننده و بهروز شعیبی بازیگر همراه بود.  

 
 

نخستین اکران رسمی فیلم در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، با نمایش «طلا و مس» و نقد و بررسی آن با حضور منوچهر محمدی تهیه‌کننده و بهروز شعیبی بازیگر همراه بود.

به گزارش ایسنا، منوچهر محمدی در ابتدای این جلسه که شش خرداد ماه در قم برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع طلاب گفت: در شرایطی به سر می‌بریم که در دنیا ما را به عنوان مسلمان خشن معرفی می‌کنند و چهره‌ی خشنی از عنوان مسلمانی در دنیا نشان می‌دهند و این‌که بدانند در زندگی ما محبت، عشق، فداکاری و ایثار وجود دارد بسیار مهم است و می‌توان در آثار سینمایی خصوصا در قالب مبلغان دینی وجهی از آن را نشان داد.

وی افزود: سینما قاعده‌ای است و کسانی که کار فیلم می‌کنند دغدغه‌ها و شاخص‌هایی دارند و برای من مجموعه دلایلی ضرورت پرداختن به این موضوع و موضوعات مشابه را قابل اهمیت کرده است.

بهروز شعیبی بازیگراصلی مرد در سینمایی «طلا و مس»، بازی کردن در نقش و لباس یک طلبه را کار بسیار سختی دانست و گفت: من بخشی از زندگی روحانیون را بازی کردم که تا به حال زیاد ندیده بودم و اولین قدم این بود که این بخش را بشناسیم و مجبور بودیم تحقیقاتی بکنیم که چند سفر با جواد عزتی دیگر بازیگر فیلم به قم آمدیم تا از بخشی از اشتباهات جلوگیری کنیم و به لحاظ ظاهری به نقش نزدیک شویم. یکی از سختی‌های کار هم، پوشیدن لباس طلبگی بود که باید آداب آن را یاد می‌گرفتم.

وی ادامه داد: آقای محمدی هم مشاور خیلی خوبی در طول فیلمبرداری بودند و امیدوارم اشتباهات ما کم بوده باشد و آن‌قدر نباشد که شما از ما نگذرید.

محمدی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نام فیلم توضیح داد: بشر زمانی به دنبال کیمیاگری بوده تا مس را به طلا تبدیل کند و در فیلم هم تحول اخلاقی که در این فرد ایجاد می‌شود مس موجود است که طلا شده و به نظرم این نام رساتر بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی حضور این فیلم در خارج از کشور گفت: «زیر نور ماه» هم که مضمونی به این ترتیب دارد در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد، اما در کن پذیرفته شد و جایزه‌ی اول منتقدین را گرفت و در چندین کشور که این فیلم را با تماشاگران دیدم، عکس‌العمل‌های آن‌ها تفاوتی با تماشاگران ایرانی نداشت. در واقع سینما مختصاتی دارد تا همه با این زبان به صورت فراگیر ارتباط برقرار کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم تصویر متفاوتی خصوصا از روحانیت شیعه در دنیا ارایه دهیم و این فیلم‌ها چنین نگاهی را تصحیح می‌کند.

**

نصرت‌الله تابش منتقد سینما هم که در این جلسه حاضر بود، با بیان این‌که حداقل در 10 منبر می‌توانم درباره‌ی نسبت‌های این فیلم با دین صحبت کنم، اظهار کرد: ما در کشورمان نیروی مناسبی برای خلق آثار دینی مناسب داریم و باید آن را مدیریت کنیم.

**

حجت‌الاسلام محسنی منتقد حوزوی حاضر در این نشست نیز گفت: «طلا و مس» از معدود فیلم‌هایی است که آن را دو بار دیدم و برای بار دوم هم از آن لذت بردم. فیلم قهرمان‌سازی کاذب نمی‌کند، قصه را خیلی روان می‌گوید و به مخاطبش احترام می‌گذارد و همین قدر کفایت می‌کند تا بگوییم فیلم خوب و روانی است و دیدن چنین فیلمی برای کسانی که می‌خواهند فیلم در خدمت مفاهیم دینی باشد مناسب است.

وی ادامه داد: این فیلم شعار نمی‌دهد و یکی از ویژگی‌های آن این است که تمرین ازخودگذشتگی در طول داستان، بدون شعارزدگی اتفاق می‌افتد.

***

در پایان این جلسه، لوح‌های تقدیری به عوامل فیلم از سوی اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌ی علمیه قم اهدا شد.

در حاشیه:

ـ استقبال زیادی از نمایش این فیلم شده بود؛ به طوری که همزمان در دو سالن نمایش داده شد و تعداد زیادی هم در سالن انتظار از طریق تلویزیون به تماشای فیلم نشستند.

ـ برای خانم‌ها در سالن دیگری فیلم نمایش داده شد و نشست پرسش و پاسخ نیز به صورت ویدیو پروجکشن پخش شد که آن‌ها می توانستند پرسش‌های خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

ـ پایان نمایش «طلا و مس» با صلوات طلاب مبنی بر رضایت از این فیلم همراه بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed