صدها طرفدار اپل به مدت 40 ساعت در استرالیا و ژاپن در بیرون فروشگاهها صف کشیدند تا نخستین کسانی باشند که در خارج آمریکا آیپد خریداری میکنند.
به گزارش ایسنا، اپل فروش رایانه لوحی آیپد را کمتر از یک ماه پس از آغاز فروش آن در آمریکا، در استرالیا، کانادا، ژاپن و شش کشور اروپایی آغاز کرد.
سازنده دستگاههای آیفون و آیپاد که به تازگی باارزشترین شرکت فنآوری جهان شد، با آیپد که ممکن است در سال جاری تا هشت میلیون دستگاه فروش داشته باشد، رایانههای لوحی را که مرز بین یک تلفن هوشمند و یک لپتاپ محسوب میشوند، محبوب کرده است.
اپل فروش این دستگاه صفحه لمسی را پس از ارزیابی احتمال کمبود برای عرضه، در خارج از آمریکا به تعویق انداخته بود، اما اکنون این دستگاه در فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوییس و انگلیس موجود خواهد بود.
این شرکت آمریکایی امیدوار است آیپد که در اروپا با قیمت آغازین 499 یورو (615 دلار) در مقایسه با 499 دلار در آمریکا عرضه میشود، مصرفکنندگان را ترغیب کند بهجای نتبوکهای ارزان قیمت، پول بیشتری برای این دستگاه بپردازند. رقبایی مانند مایکروسافت برای تبدیل رایانههای لوحی به دستگاههای محبوب شکست خوردهاند.
به گفته تحلیلگران، کشورهای خارج از آمریکا احتمالا 43 درصد یا 3.5 میلیون دستگاه از فروش آیپد در سال جاری را تشکیل میدهند، اما آمریکا با فروش 4.7 میلیون دستگاه، بزرگترین بازار این دستگاه خواهد بود.
آیپد دارای نمایشگر 9.7 اینچی است که به کاربران امکان میدهد ویدیو و کتاب را مشاهده کرده و بازی اجرا کنند و برروی نمایشگر آن که از نورپس زمینه LED بهره میبرد، به مرور اینترنت بپردازند.
اپل ماه جاری اعلام کرد که میزان تقاضا همچنین فراتر از موجودی است؛ استیو جابز، مدیر اجرایی این شرکت، پیش از این اظهار کرده بود که یک میلیون دستگاه آیپد در 28 روز نخست به فروش رفته در حالی که 74 روز طول کشید تا میزان مشابه از آیفون به فروش برود.