تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 6 خردادماه 1389  

 

محمدعلی رامین: نشریاتی که به رسالت خود عمل نمی‌کنند جای خود را به رسالت‌مدارها بدهند

 
 

معاون مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر رعایت قانون مطبوعات توسط نشریات گفت: نشریاتی که مطابق قانون مطبوعات رسالت خود را انجام ندهند باید جای خود را به نشریات رسالت مدار بدهند.  

 
 

معاون مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر رعایت قانون مطبوعات توسط نشریات گفت: نشریاتی که مطابق قانون مطبوعات رسالت خود را انجام ندهند باید جای خود را به نشریات رسالت مدار بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، محمد علی رامین ظهر چهارشنبه در جمع مدیران رسانه های استان کرمان اظهار داشت: اهل رسانه باید مراقب باشند زیرا برخی انحرافها در یک لحظه رخ می دهد و لزوم افزایش بصیرت و آگاهی در فعالیتهای مطبوعاتی بسیار بالا است زیرا در تاریخ داریم که در کنار یک شجره طیبه یک شجره خبثه نیز رشد می کند.

وی افزود: در ابتدای اسلام افرادی وجود داشتند که تفکرات همین افراد منجر به انحراف شد و این موضوع نه اینکه تنها اختصاص به مدینه و 1400 سال پیش داشته باشد و ما از این مسئله معاف باشیم، بلکه اهل رسانه باید رسولان و مسئولیت مداران در زمان خود باشند.

وی افزود: در نخستین بخش از قانون مطبوعات بحث رسالت رسانه های مطرح شده است و اگر رسانه ای رسالت خود را انجام ندهند مشروعیت ندارد و باید حذف شود چه تیراژ این روزنامه 200 عدد یا اینکه دو میلیون باشد.

وی تاکید کرد: اگر رسانه ای مجوز گرفت و طبق قانون رسالت خود را انجام نداد مشروعیت خود را از دست می دهد و باید جای خود را به رسالت مدارها واگذار کند.

رامین گفت: این مسئله درست نیست که به دلیل اینکه نشریه ای تیراژ پایین دارد و اما مشروعیت خود را از نظام گرفته است دست به دامن زدن انحرافات بزند و باید با این موارد برخورد مطابق قانون شود.

وی گفت: اگر منطق عدم برخورد با نشریات با تیراژ پائین را بپذیریم مسیر انحراف در رسانه ها پذیرفته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از مطبوعات برای عوام الناس منتشر نمی شوند و به تعداد خوانندگان اتکا ندارند و فقط ابزاری برای پخش شایعات هستند.

رامین گفت: دیدگاههای که توسط دشمن پیگیری می شود از طریق رسانه هایی این چنینی که مشروعیت دارند پیگیری می شود و درصدند که به این دیدگاهها مشرعیت بدهند.

وی افزود: باید با این مسئله مقابله کنیم و اگر مسئولی آمد و با این مواد برخورد کرد و قانون را جدی گرفت و برای جاری کردن آن با هیچ کس مماشات نکرد مبادا از هر دو جنبه مورد تهاجم قرار گیرد.

وی گفت: این مسئله بسیار خطرناک است و آن زمان کسی جرات و جسارت اجرای قانون را نخواهد داشت.

اصولگرایی به اسم نیست بلکه به محتواست

وی در خصوص نشریات اصولگرا نیز گفت: اصولگرایی به اسم نیست و به محتوا است باید دید شاخصها و ملاکهای یک اصولگرا چیست.

رامین خاطرنشان کرد: اصولگرایی نباید به شعار باشد بلکه باید بر مبنای اصول دینی و ارزشی باشد، انسان موحد باید به دنبال وحدت عمل باشد و وحدت عمل دو ویژگی دارد اول محور وحدت، دوم ملاکهای وحدت که هر دو شاخص ما را به سمت یک هدف واحد سوق می دهد و هدف واحد این است که به عنوان بندگان خدا روی زمین زمین را از یوغ استکبار و ظلم نجات دهیم و زمینه بندگی خدا را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر منتظر ظهور صاحب زمان (عج)هستیم اما تا آمدن آن حضرت، طرحی را امام خمینی(ره) در بمهمن ماه سال 1348 برای اداره جهان مطرح کردند به نام ولایت فقیه و این اصل برای ایران و ایرانیان مد نظر نیست و برای شیعیان نیز به تنهایی مطرح نشده است بلکه برای همه کشورها و مسلمانان مطرح است.

وی گفت: گام اول این طرح نجات ایران بود که با پیروی انقلاب انجام شد و گام دوم آن وحدت جهان اسلام و گام سوم برداشتن موانع ظهور است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این یک هدف واحد است و اگر این هدف را گم کنیم به انحراف می رویم.

رامین خاطرنشان کرد: هر کس این آرمان را ندارد اصولگرا نیست و این اصولگرایی ارزشها و ملاکهای مشخص دارد که ممکن است این ارزش از ذهن ما دور شده باشد.

وی محور حرکت را مقام امامت ولایت فقیه دانست و گفت: گفتمان امام خمینی(ره) در این زمینه سالهاست که از ما گرفته شده و گرفتار روزمرگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که بعد از رحلت امام خمینی این نگاه را گرفتند خیانت کردند و نگاه جهان شمول توحیدی امام خمینی(ره) را گرفتند به نحوی 21 سال پس از رحلت همان مدعیان امروز می گویند" نه غزه، نه لبنان، ایران برای ایرانیان" و این اولین دعوایی بود که بین امام و دولت موقت در سال 57 به وجود آمد، بطوریکه دولت موقت می گفت اسلام را برای ایران می خواهیم اما امام ایران را پایگاهی برای گسترش اسلام می دانست اما این نگاهها از ما گرفته شد و هم اکنون در این زمینه تحلیل درست نداریم.

وی گفت: امروز نباید در این زمینه در جا بزنیم و باید از هر فرصتی برای تحقق آنها استفاده کنیم.

رامین گفت: امروز درست است که باغ پسته و گنج و مس نداریم اما مسئله این نیست بلکه باید به آرمانهای خداوندی و شیعی و علوی تکیه کنیم.

وی با اشاره به دوران ابتدایی اسلام گفت: در آن زمان سه دسته افراد وجود داشتند عده ای به دلیل دوستی و نسبت پیامبری حضرت محمد(ص) را پذیرفتند، عده ای معتقد بودند چون پیغمبر فردی دارای خصوصیات فردی بارز از جمله امانت داری است وی را پذیرفتند و عده ای نیز واقعا به اندیشه های روش امام ایمان راسخ داشتند.

رامین گفت: در زمان انقلاب نیز کسانی که نسبت شخصی با امام داشتند غالبا کاری به اندیشه ها نداشتند و اصلا به اصل ولایت فقیه کاری نداشتند، عده ای به نیت ویژگیهای شخصیتی امام آمدند و عده ای نیز به اندیشه های امام اعتقاد داشتند و دارند.

وی افزود: هدفت از این صحبتها بحث ریزش نیرو مطرح نیست بحث از آدمهایی است که خود را مدعی دانستند و بعد آمدند و ریشه افکار امام را زدند و رفاقتهای 50 ساله را زیر پا گذاشتند درحالیکه حجیم ترین کتابها در رابطه با ولایت فقیه را می نوشتند.

رامین از اهل رسانه خواست آرمانهای اصیل انقلاب را دنبال کنند و در این راستا حرکت نمایند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed