تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 6 خردادماه 1389  

 

اتحادیه‌ی جهانی مخابرات: بیش از یک‌چهارم مردم جهان از اینترنت استفاده می‌کنند

 
 

طبق گزارش منتشر شده ازسوی اتحادیه جهانی مخابرات، حدود ۲۶ درصد از مردم جهان تا پایان سال ۲۰۰۹ کاربر اینترنت بودند. 

 
 

طبق گزارش منتشر شده ازسوی اتحادیه جهانی مخابرات، حدود 26 درصد از مردم جهان تا پایان سال 2009 کاربر اینترنت بودند.

به گزارش ایسنا، در گزارش توسعه مخابرات جهانی / آی سی تی 2010 اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) تصریح شده است که نیمی از جمعیت جهان تا سال 2015 باید به پهنای باند دسترسی داشته باشد.

طبق این گزارش، شمار کاربران اینترنت بین سال 2003 تا 2009 دو برابر شده است و بخش تلفن همراه با پیش‌بینی رسیدن شمار مشترکان به پنج میلیارد نفر در سال جاری میلادی، رونق می‌یابد.

به گفته سامی البشیر المرشد، مدیر دفتر توسعه مخابرات ITU که در کنفرانس این سازمان در حیدرآباد هند سخن می‌گفت، در حالی که تحول بخش ICT قابل ملاحظه بوده، بسیاری از افراد هم‌چنان از مزایای جامعه اطلاعاتی بی‌بهره مانده‌اند.

به گفته سوزان تلتشر، مدیر بخش بازار اطلاعات و آمار این دفتر، بدون ذکر دسترسی به پهنای باند، بیش از 80 درصد مردم در کشورهای در حال توسعه هنوز دسترسی به اینترنت ندارند.

طبق این گزارش، در جهان توسعه یافته تقریبا 60 درصد از خانه ها در مقابل تنها 12 درصد در جهان در حال توسعه، به اینترنت دسترسی دارند.

به گفته تلتشر، ضریب نفوذ پهنای باند ثابت در کشورهای در حال توسعه با حدود 3.5 درصد در پایان سال 2009 همچنان بسیار کم است و تسهیلات دسترسی به اینترنت عمومی بیشتری در جهان در حال توسعه برای جبران دسترسی غیریکنواخت در خانه ها مورد نیاز است.

با این همه بخش بزرگی از رشد ارتباطات در کشورهای در حال توسعه در اصل به چین و هند مربوط است. اگرچه کشورهای در حال توسعه اشتراک‌های تلفن همراه بیش‌تری نسبت به کشورهای توسعه یافته دارند، بیش از یک سوم از مشترکان تلفن همراه در چین و هند هستند.

چین هم‌چنین در بخش پهنای باند ثابت پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر نیمی از اشتراک‌های پهنای باند در کشورهای در حال توسعه مربوط به این کشور است.

به گفته تلتشر، جز مساله اتصال، شکاف واضحی میان محتوا و زبان‌ها وجود دارد و بیش از 50 درصد محتوا در اینترنت به معدودی از زبان‌ها به‌ویژه انگلیسی است.

بنا بر گزارش ITU، با توجه به اینکه بیش از نیمی از کاربران اینترنت به زبانی صحبت می‌کنند که حروف غیرلاتین دارند، اقدام اخیر برای افزوده شدن نام‌های دامنه اینترنتی غیرلاتین به حروف لاتین توسعه مهمی به شمار می‌رود.

طبق یافته‌های این گزارش، هدف جامعه جهانی اطلاعاتی (WSIS) برای پخش صوتی و تصویری تا اندازه زیادی تحقق یافته زیرا جهان اکنون تحت پوشش رادیو و تلویزیون زمینی یا ماهواره‌یی قرار دارد. هدف WSIS پرداختن به نیاز بهره بردن از فن‌آوری‌های پخش صوتی و تصویری برای کمک به کشورها به‌منظور حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی بوده است.

حدود 1.4 میلیارد خانه دارای تلویزیون در جهان تا پایان سال 2009 وجود داشته که برای حدود پنج میلیون نفر دسترسی به تلویزیون را در خانه فراهم کرده است و ضریب نفوذ تلویزیون 97 درصد را نشان می‌دهد که نسبت به 73 درصد در سال 2002 افزایش یافته است. با این همه ضریب نفوذ در آفریقا هم‌چنان پایین است و تنها 28 درصد از خانه‌ها صاحب تلویزیون هستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed