تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 5 خردادماه 1389  

 

ارسال پیامک با خط مصریان باستان / نقاشی‌های غارنشینان در موبایل‌های مدرن

 
 

مخترعی با الهام از زبان باستانی مصری ها، زبان نشانه جدیدی را برای گوشی های آی-فن و برخی از نرم افزارهای شبکه طراحی کرده است که در آن نشانه ها جایگزین حروف می شوند.  

 
 

مخترعی با الهام از زبان باستانی مصری ها، زبان نشانه جدیدی را برای گوشی های آی-فن و برخی از نرم افزارهای شبکه طراحی کرده است که در آن نشانه ها جایگزین حروف می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود اینکه نقاشی های غاری با مدرن شدن جوامع به کلی فراموش شده اند اما یکی از همین تجهیزات مدرن عاملی جدید برای بازگشتن زبان هیروگلیف به دنیای انسانها شده است.

مردی از کلرادو به نام "کای استاتز" زبانی جدید را برای تلفنهای همراه ابداع کرده است که در آن کلمات به واسطه تصاویری که نشان دهنده حرکات، اسامی و مکانها هستند جایگزین می شوند. در واقع این ابداع مدلی مدرن از زبان هیروگلیفی است که در مصر باستان مورد استفاده قرار می گرفت.

زبان iConji از تصاویری در ابعاد 32 در 32 پیکسل مربع تشکیل شده که هر یک معنی مجزایی دارند. از قبیل خودروی مسابقه یا می توانند مفاهیم دوگانه ای را انتقال دهند از قبیل غذا یا خوردن غذا. این زبان جدید برای تلفنهای هوشمند آی-فن، آی پدها و یا در شبکه اجتماعی فیس بوک و یا برای برنامه های شبکه ای فایرفاکس یا سافاری قابل استفاده است.

به گفته استاتز استفاده از نشانه ها به جای واژه ها و بازی با لغات در این زبان جدید بسیار جالب توجه و آموزنده است. چه پیامی کامل با دستور زبان صحیح را ارسال کنید و چه پیامی تک واژه ای برای دعوت از دوستتان برای نوشیدن یک فنجان چای، دریافت پاسخ پیام به این زبان همیشه باعث سرگرمی و خنده خواهد شد.

iConji شباهتهایی به زبان چینی دارد اما "آریکا اوکرنت" زبان شناس توضیح می دهد احتمال ارتباط میان صورت نگاشتهای که در این زبان مورد استفاده قرار می گیرند با زبان چینی بسیار کم است. به گفته وی حروف چینی واژه های گفته شده و نه عقاید و مفاهیم را نمایش می دهند. آنها نسبت به نوشتار الفبایی از پیچیدگی بیشتری برخوردارند اما بیش از 90 درصد از آنها نشانه هایی را از مفهوم اصلی پیام در اختیار مخاطب قرار می دهند. در حالی که عملکرد iConji به این شکل نیست.

در واقع این زبان مشابه هیروگلیف است، نظام زبانی که در آن سمبل یک افعی نشان دهنده یک افعی نیست بلکه صدای F را نمایش می دهد. واژه نامه iConji با هزار و 185 واژه که هر یک از آنها به زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، هندی، چینی، ژاپنی، ترکی و سواحیلی ترجمه شده اند ارائه خواهد شد.

با این حال استاتز معتقد است به دلیل اینکه کاربران می توانند نمادها و نشانه های منحصر به خود را به این زبان وارد کنند، سیر تکاملی این زبان جدید بسیار سریع خواهد بود. نماد سلام در این زبان که به شکل دستی باز با نشانگری رو به بالا نمایش داده شده است، شاید در کشورهای مختلف مفاهیمی مختلف از خود به نمایش بگذارد، از این رو افراد می توانند نمادهای متناسب با نوع فرهنگ خود را به این زبان بیافزایند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، در این میان بسیاری از متخصصان زبان شناس بر این باورند استفاده از این زبان برای برقراری ارتباط با یکدیگر علاوه بر پایین آوردن سرعت انتقال پیام می تواند برای افرد مختلف فرایندی سخت و پیچیده به شمار رود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed