شرکت کابلی آمریکایی کام کست، حدود دو هفته دیگر نسخه آزمایشی از یک سرویس شبکه اجتماعی را راهاندازی میکند که به کاربران امکان میدهند از آنچه که در تلویزیون و اینترنت مشاهده میکنند، مطلع شوند.
به گزارش ایسنا، معاون بازاریابی این شرکت در کنفرانس تک کرانچ که هفته جاری در نیویورک برگزار شد، جزئیاتی از این سرویس را معرفی کرد.
این سرویس که Tunerfish نام دارد، توسط فراهم کننده کتاب نشانی آنلاین پلاکسو که در سال 2008 به کنترل کام کست درآمد، ساخته شده است.
کاربران در این سرویس میتوانند درباره برنامههای تلویزیونی یا ویدیوهای اینترنتی خاصی که مشاهده کردهاند، مطلب ارسال کنند و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند و با یک رابط کاربری جستوجو برنامهها قابل مشاهده هستند.
همچنین این سرویس اطلاعات ارسال شده توسط کاربران را فهرستبندی میکند تا نشان دهد چه برنامههایی در میان اعضای Tunerfish محبوبیت یافته است.
این وب سایت مشابه سایتهای شبکه اجتماعی برای اشتراکگذاری آهنگ مانند Last.fm و Blip.fm است که با معرفی بهروزرسانیهای مداوم نشان میدهد کاربران چه برنامههایی را بیشتر توصیه میکنند.
بر اساس این گزارش، این سرویس در وب و برای دستگاههای آیفون و آیپد خواهد بود و نسخهای از آن برای تلویزیون عرضه خواهد شد. کام کست در حدود 23.5 میلیون مشترک کابلی و حدود 16.3 میلیون مشتری اینترنت پرسرعت دارد.