معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بتوانیم با نگاهی فراملی برای تمامی فارسیزبانان دنیا، رسانهای فراگیر منتشر کنیم و این زمانی میسر است که نگاه دستاندرکاران رسانهها وسیعتر، عمیقتر و دقیقتر شود.
محمدعلی رامین روز 30 اردیبهشتماه جاری در نشستی صمیمی که با نماز ظهر و عصر آغاز و تا ساعت 17، به مدت 4 ساعت به طول انجامید، با دستاندرکاران هفتهنامه "همشهری جوان" در دفتر خود به گفتوگو پرداخت.
او با تشریح راهبردهای اساسی رسانهها، تصریح کرد: مطبوعات باید دید وسیعی به گستره مخاطبان داشته باشند، واقعیت جامعه را ببینند و از دغدغههای اصلی مردم سخن بگویند، نه اینکه صرفا به یک گروه یا قشر خاص در جامعه بپردازند و از طیف گسترده مخاطبان دیگر غافل شوند.
وی افزود: ضریب نفوذ رسانهها در حال حاضر در جامعه رضایتبخش نیست و میتواند ارتقاء یابد. رسانهها آن قدر باید مستدل، معتدل، منطقی و قابل اتکا باشند که مخاطبان فراوان فهیم و فرهیخته را با خود همراه کنند و این امر برای نسل جوان و مومن رسانهیی ما محقق شدنی است.
رامین با اشاره به ویژگیهای ملت ایران تاکید کرد: ایرانیان تنها ملتی در دنیا هستند که هویت اسلامی جامعه خود را با انتخاب یک حکومت اسلامی متجلی کرده و در جهان امروز شاخص و ممتاز شدهاند. این حقیقت ظرفیت عظیمی را برای پیامرسانی اهالی رسانههای ما در جهان اسلام پدید آورده است.
وی ادامه داد: امروز استمرار و تعالی نظام اسلامی را با تبیین اصل امامت ولی فقیه، بعد از رحلت امام خمینی (ره) میتوانیم دنبال کنیم، تا مسلمانان جهان را بهعنوان یک امت واحده در تعیین سرنوشت و هویت جمعی خود یاری رسانیم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با تاکید بر گفتمان توحیدی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: رسانهها هم نقش ناظر دارند، هم قضاوت میکنند و هم برای مخاطبان تصویر منظور نظر خود را ایجاد میکنند. بنابراین شناخت اندیشه الهی و گفتمان توحیدی اگر بمثابه راهبرد رسانهها قرار بگیرد، هم از انحرافات و اشتباهات رایج مصون میمانند و هم در رشد و تعالی خود و مخاطبان خویش در دنیا و آخرت پیروز و سعادتمند خواهند شد.