کاهش فروش روزنامههای استرالیایی همچنان ادامه دارد و گروه صنعتی ناشران بزرگ سال خبری کندتر را بیشتر از رشد سایتهای خبری آنلاین، عامل این مشکل میداند.
به گزارش ایسنا، آمار اداره نظارت بر تیراژ نشریات نشان داده که فروش روزنامههای سراسری و شهرهای بزرگ در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به طور متوسط سه درصد کاهش داشت.
نشریه استرالین فایننشیال ریویو بدترین لطمه را دیده و تیراژ روزانه آن از روز دوشنبه تا جمعه 8.6 درصد کاهش یافته و به 75 هزار و 624 نسخه رسید و تیراژ روز شنبه این روزنامه با 6.6 درصد کاهش به 91 هزار و 735 نسخه رسید.
در حالی که تیراژ روزنامه استرالین با 4.4 درصد کاهش بین 138 هزار تا 132 هزار نسخه برای روزهای دوشنبه تا جمعه رسید و در ایام تعطیلات آخر هفته 3.7 درصد کاهش یافته و به 304 هزار و 548 نسخه رسید. روزنامههای سیدنی مورنینگ هرالد و ایج نیز با کاهش تیراژ 1.7 و 4.1 درصد مواجه شدند.
همچنین بین ژانویه تا مارس 2009 بزرگترین رویدادهای خبری داخلی در روزنامههای استرالیا، آتشسوزی غیرقابل مهار جنگلها و بسته تشویقی خانواده دولت فدرال بود و همچنین در میان اخبار خارج از این کشور، مراسم مربوط به تحلیف رییس جمهور آمریکا نیز موجب افزایش فروش روزنامهها شد.
به گفته تحلیلگران، فراوانی اخبار آنلاین رایگان و سایتهای کامنت در کاهش فروش روزنامهها نقش داشتهاند.