تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: جمعه، 31 اردیبهشتماه 1389  

 

وزیر ارتباطات: سیم‌کارت اپراتور سوم قابلیت تماس تصویری دارد

 
 

وزیر ارتباطات درباره‌ی قیمت بالای اینترنت در دانشگاه‌ها گفت: ما هدیه‌ای را ظرف روزهای اخیر به مجموعه دادیم و آن هم این بود که هزینه‌های پهنای باند اینترنت را به میزان 20 درصد برای جاهایی که مستقیما از شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند دریافت می‌کنند، کاهش دادیم و تقریبا همه‌ی اپراتورها پهنای باندشان را از زیرساخت می‌گیرند.  

 
 

وزیر ارتباطات درباره‌ی قیمت بالای اینترنت در دانشگاه‌ها گفت: ما هدیه‌ای را ظرف روزهای اخیر به مجموعه دادیم و آن هم این بود که هزینه‌های پهنای باند اینترنت را به میزان 20 درصد برای جاهایی که مستقیما از شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند دریافت می‌کنند، کاهش دادیم و تقریبا همه‌ی اپراتورها پهنای باندشان را از زیرساخت می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - اظهار کرد: ارائه‌ی این تخفیف برای شرکت‌های ندا به این مشروط است که مستنداتی به ما ارائه دهند که این تخفیف را برای کاربرانشان ارائه می‌کنند، یعنی هر شرکت ندا که این تخفیف را برای کاربران نهایی‌اش اعمال و اجرایی کند، می‌تواند این تخفیف را از ما بگیرد.

او درباره افزایش سرعت اینترنت، با بیان این‌که این موضوع به چند عامل بستگی دارد اظهار کرد: ما در حال توسعه‌ی ظرفیت بین‌المللی اینترنت هستیم و ظرف ماه گذشته این ظرفیت به دو برابر رسیده و ظرفیت داخلی هم به تدریج در استان‌ها یکی بعد از دیگری توسعه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت ما امروز در بعضی از استان‌ها مشکل ظرفیت و به تبع آن مشکل سرعت نیز نداریم و امیدواریم همان‌طور که در برنامه‌ی پنجم توسعه پیش‌بینی می‌کردیم تا سه سال آینده این ظرفیت‌ها را در همه‌ی استان‌ها به صورت کامل و برای همه خدمات دولت الکترونیکی در اختیار همه کاربران و متقاضیان قرار دهیم.

وزیر ارتباطات هم‌چنین درباره‌ی حذف محدودیت سرعت 128 k اینترنت و این‌که آیا برنامه‌ای برای حذف این محدودیت وجود دارد گفت: ما این محدودیت را همین الان هم در بسیاری از جاها مثل مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، مراکز تجاری، بانک‌ها و جاهایی شبیه به این نداریم. آن چیزی که نهادهای فرهنگی مقرر کردند این سرعت در حال حاضر پاسخ‌گوست.

سرعت اینترنت کافی است

او تاکید کرد: طبیعتا این سرعت برای بسیاری از کاربران خانگی پاسخگو است و زمانی که کاربرد‌های جدید دیگری از طرف نهادهای فرهنگی تعریف شود، ما به تناسب آن از نظر زیرساخت‌های فنی این آمادگی را داریم که ارتقاء دهیم.

عرضه سیم‌کارت اپراتور سوم قبل از پایان سال

تقی‌پور درباره‌ی زمان واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه گفت: تعهد دوستان طبق پروانه، 9 ماه بعد از فعال ‌شدن قرار‌داد است، ولی دوستان به ما قول دادند که این 9 ماه را از همین الان که پروانه به آن‌ها اعطا شده، حساب کنند؛ یعنی انشاء‌الله قبل از پایان سال جاری سیم‌کارت را بتوانیم به مردم عرضه کنیم.

سیم‌کارت‌ها قابلیت تماس تصویری دارند

به گفته او تماس تصویری به‌عنوان اولین خدمات پایه‌ی اپراتور سوم محسوب می‌شود و خدمات ارزش‌ افزوده دیگری نیز خواهد داشت و آن پهنای باند مورد نیاز برای خدمات دولت الکترونیکی و ارتباط با شبکه‌ی ملی اینترنت و دریافت خدمات بانکی و پرداختن به موضوعات پرداخت الکترونیکی در این شبکه به وفور قابل ارائه خواهد بود.

وی ادامه داد: حداکثر میزان مبلغی که با عنوان سقف برای قیمت این سیم‌کارت‌ها در نظر گرفته شده 120 هزار تومان است که البته اعتباری هم می‌تواند داشته باشد.

وزیر ارتباطات که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار کرد: الزامی در پروانه اپراتور سوم تلفن همراه‌ وجود ندارد که حتما سرویس‌هایش را برروی گوشی‌های ساخت داخل ارائه دهد و مضافا این‌که به نظر می‌رسد از نظر منطقی این کار سختی است که ما همه‌ی کاربران را مجبور کنیم که حتما از گوشی داخلی استفاده کنند.

تقی‌پور اظهار کرد: تکنولوژی‌های روز در پروانه اپراتور سوم وجود دارد، یعنی دوستان حداقل باید خدمات نسل سوم را ارائه دهند که کلیاتش در پروانه تعریف شده و این‌که از اپراتورهای بزرگ جهان استفاده کنند و از تجربیات آن‌ها منتفع شوند نیز وجود دارد و در پروانه مجاز است و به تعبیری می‌توان گفت دوستان با زمان‌بندی که ارائه دادند باید از این اپراتورها و شرکای بزرگ خارجی استفاده کنند که بتوانند تعهداتشان را به‌موقع استفاده کنند.

مخابرات خصوصی هم در قبال ودایع مشترکان تعهد دارد

تقی‌پور هم‌چنین در پاسخ به این سوال که تکلیف ودایع مشترکان مخابرات چه می‌شود و آیا با توجه به خصوصی ‌شدن این موضوع تغییراتی خواهد داشت گفت: ودایع همان‌طور که از اسمش پیداست، ودیعه بوده و در اختیار شرکت مخابرات ایران است و طبق شرایطی که این شرکت به فروش رفته، طبیعتا همان تعهداتی که قبلا و در زمان دولتی‌ بودن به مردم داشت، همان تعهدات به مالک جدید منتقل شده و پابرجاست.

پیشنهاد افزایش تعرفه تلفن شفاهی مطرح شده است

وزیر ارتباطات هم‌چنین درباره بحث افزایش تعرفه‌ی مکالمات تلفن ثابت و این‌ که آیا پیشنهادات مخابرات در این زمینه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده گفت: دوستان به صورت شفاهی موضوعاتی را عنوان کرده‌اند ولی هنوز به ما چیزی ارسال نشده است، البته گزارشاتی را ارسال کردند، ولی این‌که با جزئیات و مستندات طبق پروانه درخواست رسمی داشته باشند، هنوز به ما ارسال نشده است که پیشنهادهایشان بعد از ارسال در کمیسیون بررسی شده و اعلام رسمی می‌شود.

او ادامه داد: البته با توجه به این ‌که طی 6 تا 7 سال گذشته این تعرفه‌ها ثابت بوده و مقایسه‌ای که ما با منطقه و در جهان در این زمینه انجام دادیم، تعرفه‌ی تلفن ثابت تقریبا جزء پایین‌ترین تعرفه‌های ما در مقایسه با آن‌ها به نظر می‌رسد. البته این موضوع به این بستگی دارند که دوستان مستندات مالی‌شان را به ما ارائه دهند و کمیسیون تنظیم مقررات هم به این نتیجه برسد که باید تعرفه‌ی جدیدی تصویب کند.

هدفمند‌سازی یارانه‌ها تاثیر مستقیم در مخابرات ندارد

تقی‌پور اظهار کرد: ما خوشبختانه در حوزه‌ی مخابرات تا به حال یارانه استفاده نمی‌کردیم، یعنی دولت چیزی مستقیم به نام یارانه پرداخت نمی‌کرد، بنابراین هدفمند‌سازی یارانه‌ها تاثیر مستقیم در این حوزه ندارد، اما اتفاقی که افتاده این است که دولت نباید با بحث خصوصی‌سازی طبق قانون اصل 44، برای اپراتور‌ها تکلیفی را معین کند که کالا و خدماتی را به ضرر بفروشند و این بحثی است که باید در کمیسیون تنظیم مقررات اثبات کنند که قیمت تمام شده‌شان بیش از تعرفه‌ی فعلی است که در آن صورت کمیسیون در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند.

شرکت پست از تهران منتقل می‌شود

وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که براساس مصوبه‌ی کارگروه انتقال سازمان‌های دولتی از تهران به شهرستان‌های اطراف اعلام شده که قرار است شرکت پست هم منتقل شود و با توجه به این‌که تعداد زیادی کارمند در آن مشغول به کارند آیا این انتقال مشکلاتی برای کارمندان به وجود نخواهد آورد؟ گفت: نیاز است که بسیاری از ادارات به‌ویژه دولتی و سازمان‌های این‌چنینی منتقل شوند که به تعبیری با این کار توزیع منصفانه‌ی آن‌ها صورت گرفته و عدالت در توزیع رعایت می‌شود که این تصمیم با این نیت گرفته شده است.

تقی‌پور افزود: طبیعتا ما از قبل در جریان کلی این برنامه‌ریزی بودیم و دوستان پست هم آمادگی‌های اولیه را دارند و جزئیات موضوع باید بررسی و طراحی شود که انشاء‌الله با هماهنگی‌هایی که با دولت محترم داریم، این کار صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات درباره این که در همایش روز ارتباطات مطرح شد که رگولاتوری بعد از خصوصی‌سازی نسبت به شرکت مخابرات نگاه تندی دارد، گفت: ما برداشتمان این نیست و می‌توان گفت امروز با وضعیت جدیدی در این حوزه روبه‌رو هستیم و طبیعتا سازوکارهای گذشته برای مدیریت آینده‌ی این حوزه کفایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما باید سازوکارهای جدید را برای اداره این‌ حوزه و با حضور نزدیک به صد‌درصدی بخش خصوصی و طبیعتا تجارب گذشته ارائه کنیم و نحوه‌ی مدیریت‌های گذشته برای این کار کافی نبوده و تجربیاتی که ما به هر صورت در این دوره در حال به‌دست آوردن آن هستیم کمک بسیار زیادی به ما می‌کند تا در تنظیم روابط بین اپراتورها با یکدیگر، اپراتورها با دولت و اپراتورها با مردم روز‌به‌روز بتوانیم تصمیمات پخته‌تری را اتخاذ کنیم.

وزیر ارتباطات درباره‌ی برنامه‌های وزارت درباره شعار اتحادیه جهانی مخابرات گفت: ما به استقبال این شعار رفتیم با 6 حوزه‌ی راهبردی که مشخص کردیم و از آغاز امسال نیز این کار را شروع کردیم که توسعه‌ی این حوزه‌ها را که چهار حوزه‌ی آن مشخصا توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات در حوزه‌ی خدمات الکترونیکی است یعنی دولت، بانکداری، تجارت، سلامت الکترونیک و رفاه و توسعه‌ی فرهنگی ایرانی - اسلامی در فضای مجازی است.

او در پایان تصریح کرد: این‌ها در اصل اجزایی از آن شعار هستند که انشاء‌الله بتوانند درجهت این‌که ما بتوانیم یک شهری را بسازیم که با بهره‌گیری گسترده از فن‌آوری اطلاعات شهری با زندگی بهتر و راحت‌تر داشته باشیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed