تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: جمعه، 31 اردیبهشتماه 1389  

 

مروری بر تلاش‌های گوگل در جهت افزایش مخاطب

 
 

گوگل به‌عنوان غول دنیای جست‌وجو هرچند وقت یک‌بار ابزار یا سرویس جدیدی به کاربرانش ارائه می‌کند و بی‌شک با توجه به اینکه اطلاعات وسیعی را از جست‌وجوهای اینترنتی و اشتراک‌های ای‌میل کاربرانش به دست آورده، با این اقدام برای عرضه سرویس‌های جدید امکان یافته است تا با تحلیل بیش‌تر رفتارهای مصرف‌کنندگان امکانات هدفمند بیش‌تری را به آنان نمایش دهد.  

 
 

گوگل به‌عنوان غول دنیای جست‌وجو هرچند وقت یک‌بار ابزار یا سرویس جدیدی به کاربرانش ارائه می‌کند و بی‌شک با توجه به اینکه اطلاعات وسیعی را از جست‌وجوهای اینترنتی و اشتراک‌های ای‌میل کاربرانش به دست آورده، با این اقدام برای عرضه سرویس‌های جدید امکان یافته است تا با تحلیل بیش‌تر رفتارهای مصرف‌کنندگان امکانات هدفمند بیش‌تری را به آنان نمایش دهد.

به گزارش ایسنا، به عنوان مثال سرویس ترجمه گوگل به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از موتور جست‌وجوی محبوب گوگل است و هر از چندگاهی اخبار مربوط به افزوده شدن زبان‌های بومی جدید به گوگل را میشنویم یا پروژه زبان گوگل که این شرکت با بهبود آن برای اطمینان از ارائه زبان صحیح و واقعی از نظر معنی و واژه آن به کاربرانش در حال همکاری با موسسات دانشگاهی است.

گوگل اخیرا برای آن دسته از کاربرانش که به زبان دیگری جز انگلیسی در اینترنت جست‌وجو می‌کنند و کی‌بورد زبان مورد نظرشان را در اختیار ندارند، کی‌بورد مجازی به 35 زبان از جمله فارسی عرضه کرد.

این کی‌بورد که به‌صورت آن‌اسکرین است، به 35 زبان موجود است و به کاربران این موتور جست‌وجو امکان می‌دهد که بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافی حروف زبان محلی خود را وارد کادر گوگل کنند.

این کی‌بوردهای آن‌اسکرین، از طریق آیکون‌های کی‌بورد کوچک که در کنار نوار جست‌وجو قرار دارند و به‌صورت خودکار در هر زبانی که دارای این قابلیت است، ظاهر می‌شوند، قابل دسترس است.

واژه‌های جست‌وجو می‌توانند از طریق کی‌بورد آن‌اسکرین یا کلیدهای ویژه در کی‌بورد کاربر وارد شوند و زبان فعلی که شامل زبان‌ها و حروف غیرلاتین هستند کاملا از انگلیسی متفاوتند.

گوگل سال گذشته برای راحت‌تر شدن وارد کردن حروف غیرانگلیسی برای کاربران جهانی یک رابط کاربری برنامه‌نویسی برای کی‌بورد مجازی را به طراحان عرضه کرد اما اکنون با عرضه این کی‌بورد مجازی در کنار کادر جست‌وجوی صفحه خانگی‌اش گامی فراتر گذاشت.

گوگل تلویزیون مبتنی بر آندروید رونمایی می‌کند

همچنین در خبرها آمده بود که گوگل در کنفرانس I/O، نسخه‌ای از سیستم عامل آندروید را که در ست تاپ باکس تلویزیون‌ها اجرا می‌شود، معرفی می‌کند.

علاوه بر دیش نت ورک که ظاهرا دستگاه ست تاپ باکس مبتنی بر آندروید گوگل را آزمایش کرده و قصد دارد در چند سال آینده آن را عرضه کند، اینتل و سونی نیز در حال کار بر روی پروژه مشابه بوده و Logitech نیز ابراز علاقه مندی کرده است.

در صورتی که گوگل پلتفرم ست تاپ باکس خود را معرفی کند بدون در نظر گرفتن سازندگان شریک این شرکت، طولی نمی‌کشد که شمار زیادی از مصرف کنندگان قادر باشند دستگاه‌های مبتنی بر آندروید را که تلویزیون معمولی را با تلویزیون اینترنتی همراه می‌کنند، در پایین تلویزیون‌های خود قرار دهند.

بی شک گوگل که اکنون اطلاعات وسیعی را از جست و جوهای اینترنتی و اشتراک‌های ایمیل کاربرانش به دست می‌آورد، با اقدام برای عرضه پلتفرم آندروید برای تلویزیون‌ها امکان می‌یابد با تحلیل بیشتر رفتارهای مصرف کنندگان تبلیغات هدفمند بیش‌تری را به آنان نمایش دهد.

جست‌وجو در گوگل پیشرفته می‌شود

گوگل همچنین با هدف این که با وجود اشتباه‌های املایی کاربران یافتن آنچه را که در جست‌وجوی آن هستند، ساده‌تر کند، موتور جست و جویش را بهینه‌سازی کرده و تصحیح خودکار به آن افزود.

غول دنیای جست‌وجو ویژگی تصحیح خودکار واژه‌های جست‌وجوی دارای اشتباه املایی را به 31 زبان گسترش داد و نرم‌افزار طراحی شده برای شناسایی املای صحیح نام افراد را بهبود بخشید.

این شرکت همچنین ویژگی را که واژه‌های جست‌وجو را برمبنای مکانی که کاربران مستقر هستند، پیشنهاد می‌کند دقیق‌تر کرده است.

گوگل سال گذشته ویژگی "پیشنهاد" را راه‌اندازی کرد که برمبنای مکان کاربران، تقاضاهای جست‌وجو را توصیه می‌کرد اما اکنون پیشنهادهای جست‌وجو در صورتی که تقاضاهای جست‌وجو از شهرهای آمریکا باشند، محلی‌تر می‌شوند.

هوشمند شدن جست‌وجوی گوگل در تلفن‌های همراه

جدیدترین قابلیت جست‌وجوی هوشمند گوگل که به‌محض وارد کردن تقاضای کاربر پاسخ آن را پیدا می‌کند هم برای پلتفرم‌های تلفن همراه عرضه شد.

ویژگی جست‌وجوی "یونیورسال" نام گوگل برای نسخه توسعه‌یافته کادر پیشنهادهای بازشونده به پایین است. در این ویژگی اگر کاربری 30+ 24 را وارد کند، پیش از اینکه دکمه جست‌وجو را بزند، با نتایج پیشنهاد شده‌ای مواجه می‌شود که نشان خواهند داد 54 = 30 + 24 یا اگر کاربران شماره پروازی را وارد کنند، این ویژگی به‌طور خودکار به رهگیری اطلاعات مربوط به پرواز مذکور می‌پردازد.

تمامی این اتفاقات بدون نیاز به ظاهر شدن یک صفحه نتایج رسمی در صفحه خانگی گوگل روی می‌دهد. گوگل در ماه دسامبر این ویژگی را برای نسخه HTML سایت Google.com راه‌اندازی کرد و اکنون برای سایت جست‌وجوی موبایل این شرکت برای پلت‌فرم‌های آیفون و آی‌پاد تاچ، پالم و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آندروید گوگل موجود است.

بر اساس این گزارش این ویژگی در حال حاضر تنها برای کاربران در آمریکا موجود است اما احتمالا به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

تنظیمات حریم خصوصی گوگل به‌روز شد

گوگل برای برطرف کردن نگرانی‌های گسترده مربوط به حریم خصوصی کاربران، صفحه تایید جدیدی را برای سرویس شبکه اجتماعی Buzz منتشر کرد.

این غول اینترنتی چندی پیش Buzz را برای کاربران سرویس جی‌میل راه‌اندازی کرد تا به آن‌ها امکان دهد پیام‌ها، تصاویر و اطلاعات دیگر را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

با این همه با سیلی از شکایات از سوی کاربرانی مواجه شد که اعتقاد داشتند بدون موافقت و به صورت خودکار وارد این سرویس شده‌اند. اندکی پس از آن گوگل تنظیمات این سرویس را اصلاح کرد و سپس چند روز بعد مجددا تغییراتی دیگری اعمال کرد که شامل تعویض قابلیت دنبال کردن خودکار کاربران دیگر با فهرست پیشنهادی از تماس‌هایی بود که کاربر مایل به دنبال کردن پیام‌های آن‌هاست.

همچنین یک تب Buzz به جی‌میل اضافه شد تا کاربران بتوانند Buzz را در جی‌میل پنهان کرده یا کاملا غیرفعال کنند. با این همه این تغییرات مذکور تنها برای کاربران جدید کاربرد داشتند و کسانی که پیش از این مشترک Buzz شده بودند، نمی‌توانستند تنظیمات حریم خصوصی آن را تغییر دهند اما اکنون با به‌روزرسانی حریم خصوصی جدید، این مشکل برطرف می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، گوگل از این پس به تمامی کاربرانی که در این سرویس ثبت‌نام می‌کنند، صفحه تاییدی را نمایش می‌دهد تا به آنان امکان دهد تنظیمات مورد نظر خود از جمله کسانی را که مایلند هوادار آنان باشند و خصوصی نگه داشتن فهرست دوستان را انتخاب کنند.

افزوده شدن زبان‌های بومی جدید به گوگل

بر اساس این گزارش، سرویس ترجمه گوگل به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از موتور جست‌وجوی محبوب گوگل است و تا ماه دسامبر این برنامه برای ترجمه صفحات وب نوشته شده به 51 زبان مورد استفاده قرار گرفته است؛ سرویس ترجمه گوگل قادر است نتایج را همزمان تا پنج زبان نمایش دهد.

چندی پیش در اخبار اعلام شد که پروژه زبان گوگل به خوبی در حال پیشرفت است و این شرکت برای اطمینان از ارائه زبان صحیح و واقعی از نظر معنی و واژه آن به کاربرانش در حال همکاری با موسسات دانشگاهی است و در همین راستا موتور جست‌وجوی گوگل دو زبان بومی مایا و ناهواتل را به سرویس جست‌وجوی جهانی‌اش اضافه کرد.

به گفته میگل دی آلوا، مدیر فن‌آوری بازاریابی گوگل مکزیک، جست‌وجو در این دو زبان آمریکای لاتین و اتصالات ماهواره‌یی به اینترنت بخشی از استراتژی رشد گوگل به شمار می‌روند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed