در حالی که فیسبوک در بخش سیاست گذاریهای خود در زمینه حریم شخصی به کاربران خود وعده داده که تحت هیچ شرایطی اطلاعات آنان را با آگهی دهندگان به اشتراک نمی گذارد، در عمل به گونه دیگری رفتار کرده است.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، فیس بوک که طی ماه های اخیر به روش های مختلف حریم شخصی کاربران خود را نقض کرده و به همین علت با اعتراضات و شکایات گسترده آنان روبه رو شده است، این بار تخلف دیگری مرتکب شده و برخی اطلاعات کاربران خود را در اختیار آگهی دهندگان گذاشته است.
این شرکت 5 شنبه تائید کرد که حتی اسامی برخی کاربران را هم برای آگهی دهندگان افشاء کرده تا آنان از این طریق از علائق کاربران فیس بوک و دوستانشان مطلع شده و این مسائل را در طراحی آگهی های خود لحاظ کنند.
کارشناسان معتقدند افشای این تخلف فیس بوک بدون شک طوفانی از اعتراض به ضد این سایت به راه خواهد انداخت و فرآیند ریزش تعداد کاربران آن را تسریع خواهد کرد.
هم اکنون دهها هزار نفر از کاربارن این سایت هم با ایجاد گروه های اعتراضی در فیس بوک نسبت به عملکرد آن اعتراض کرده اند.
در حال حاضر فیس بوک از این اقدام خود عقب نشینی کرده و این اشتباه را حاصل بی دقتی دانسته است، اما بعید به نظر می رسد که این توضیح از سوی کاربران فیس بوک موجه دانسته شود.