وزیر صنایع و معادن در پیامی 27 اردیبهشتماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی تلاشگران و فعالان این عرصه تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت صنایع و معادن، در پیام محرابیان آمده است: "ضمن عرض تسلیت شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) و سرور زنان عالم حضرت فاطمه (س)، 27 اردیبهشتماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی تلاشگران و فعالان این عرصه تبریک میگویم.
موفقیت برنامههای توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی منوط به موفقیت در اجرای برنامههای آگاهسازی و اطلاعرسانی است که از رهگذر آن امکان ارتباط با افکار عمومی میسر گردیده و جلب اعتماد مردمی به برنامههای توسعه محقق میشود.
به عبارت دیگر آگاهی عمومی، پشتوانه قدرتمندی را برای تحقق هر برنامهای تامین کرده و موجب میشود تا انگیزههای جمعی در حمایت از آن برنامه شکل گرفته و بسیج شود.
اما روابط عمومی در عصر آگاهی و جامعه آگاه، از پیچیدگیهای خاصی برخوردار است. چنانکه دیگر تنها یک فعل سختافزارانه نیست، بلکه مقولهای نرمافزارانه هم هست. بر این اساس صرف داشتن فضای لازم در رسانهها و تهیه و پخش تبلیغات در مطبوعات و رادیو و تلویزیون و حضور در عرصه تبلیغات محیطی کافی نیست، بلکه فراهم کردن فضای نرمافزاری شامل برقراری رابطه و ایجاد اعتماد دوسویه، هنجارهای مشترک و زمینههای ذهنی میان فرد و مخاطب نیز ضرورتی حیاتی است.
براین اساس فعالیت روابط عمومی که تلفیق ظریف «دانش» و «تجربه» است، در روند توسعه جامعه دیگر نه متغیری وابسته به شرایط سیاسی و سازمانی، بلکه خود به عنوان متغیری مستقل، خلق کننده و تسریع کننده فرصتها و دستیابی به اهداف است.
نامگذاری سال جاری به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات معظمله در اهمیت و جایگاه صنعت در روند توسعه کشور، این وظیفه را بردوش تلاشگران روابط عمومیهای حوزه صنعت و معدن مینهد تا به عنوان یکی از مهمترین دستگاههای اطلاعرسانی و هدایتکننده فضای فکری جامعه، هرچه بیشتر نسبت به ارتقاء جایگاه این بخش نزد افکار عمومی تلاش نمایند.
فرصت را مغتنم دانسته از همکاران تلاشگرمان میخواهم به بررسی کارنامه یکساله خود پرداخته و با استعانت از پروردگار متعال توشهای پربار برای حرکت آگاهانهتر در مسیر پیشرفت، تعالی و رفاه جامعه اسلامی برگیرند."