تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بزرگداشت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 29 اردیبهشتماه 1389  

 

مراسم نکوداشت علی‌اکبر فرهنگی برگزار شد

 
 

دکتر علی‌اکبر فرهنگی در مراسمی که برای گرامی‌داشت بیش از نیم قرن فعالیت‌های علمی‌اش برگزار شد، با تشکر از همه آن‌هایی که به او آموخته‌اند، گفت: من محبت را هر روز در کلاس‌های درس از شاگردانم آموخته‌ام، چشم‌های پرشوق دانشجویان مرا به شوق آورد، هرچه هست این جوانان هستند و من هیچم.  

 
 

دکتر علی‌اکبر فرهنگی در مراسمی که برای گرامی‌داشت بیش از نیم قرن فعالیت‌های علمی‌اش برگزار شد، با تشکر از همه آن‌هایی که به او آموخته‌اند، گفت: من محبت را هر روز در کلاس‌های درس از شاگردانم آموخته‌ام، چشم‌های پرشوق دانشجویان مرا به شوق آورد، هرچه هست این جوانان هستند و من هیچم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر فرهنگی - پدر علم مدیریت رسانه - در مراسمی که عصر امروز به‌منظور گرامی‌داشت بیش از نیم قرن فعالیت‌های علمی‌اش در دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور جمعی از اساتید علوم ارتباطات کشور و نیز دانشجویان قدیمی و امروز او برگزار شد، با یادآوری خاطرات گذشته خود از دوران کودکی و نیز دوران تحصیل در داخل و خارج از کشور، خود را هنوز یک دانشجو دانست و با بیان این که به دانشجو بودن خود افتخار می‌کند و خطاب به دانشجویان جوان گفت: من روزی آرزو می‌کردم که بتوانم درس بخوانم و یا اثری را تالیف کنم.

وی یاد و خاطره تمامی اساتید خود که با آن‌ها مسیر علم و دانش را طی کرده بود، گرامی‌داشت و اظهار کرد:‌ زمانی که در آمریکا به برگشتن به ایران فکر می‌کردم، آرزو می‌کردم که بتوانیم دوباره جریان علم را از سوی خود به سمت غرب به جریان بیندازیم، کاری که پیشینیان ما انجام می‌دادند. چهره‌های مصممی که در این جمع هستند همان برآورندگان آرزوی من هستند زیرا من کاری نکردم.

او خود را یک ریشه کوچکی دانست که وظیفه خود را انجام داده است و افزود:‌ اعتقاد من این است که ما با این فرهنگ غنی و این توان معرفتی که بر فرهنگ ما حاکم است، این قدرت را خواهیم داشت که در آینده پاسخ بسیاری از سوالات جامعه امروزی جهان را بدهیم.

به گفته فرهنگی زمینه‌های اندیشیدن در کشور در حال ایجاد شدن است زیرا از ترجمه به نوشتن گرایش پیدا کرده‌ایم و این روند شکل‌گیری یک فرد عالم است. به‌طور کلی توانمندی‌هایی که در فرهنگ ما نهفته است، این قدرت را خواهد داشت که ما را به آن نقطه برساند.

وی در سخنانی رو به جوانان دانشجوی حاضر در سالن گفت: استدعای من از جوانان این است که قدر خود را بدانند و مرعوب اسم‌های بزرگ نشوند. آرام آرام اندیشه‌های خود را روی کاغذ بیاورند. تولید علم با اندیشه همراه است و شما به جایی رسیده‌اید که می‌توانید این کار را انجام دهید.

وی در ادامه در حالی که ازسوی دانشجویان گذشته و حال خود تشویق می‌شد، از همسر خود که در تمام لحظه‌های سخت زندگی با او همراه بوده و وظیفه تربیت دو دخترشان را برعهده داشته است، قدردانی کرد.

در ادامه برنامه، تعدادی از شاگردان دکتر فرهنگی که اکنون هر کدام چند سالی است، جزو اساتید ارتباطات کشور هستند، در جملاتی استاد را وصف کرده و با بیان خاطراتی از او قدردانی کردند.

صدیقه ببران - دبیر مراسم قدردانی از استاد علی‌اکبر فرهنگی - که به گفته خود توفیق دو دهه شاگردی او را دارد، گفت: آنچه مرا به استاد فرهنگی دلبسته کرده است، ویژگی‌های علمی و اخلاقی اوست زیرا دکتر فروتنی ستودنی در کار داشته و کم ادعا و صبورند.

او ادامه داد: هر چه‌قدر زمان بگذرد، می فهیم استاد علی‌اکبر فرهنگی در صدر دانشمندانی هستند که در توسعه ارتباطات نقش برجسته‌ای ایفا کرده‌اند؛ او از پیشگامان ارتباط و بومی کردن آن در ایران است و به حق پدر مدیریت رسانه نام گرفته است.

محمد سلطانی‌فر از دیگر شاگردان دکتر فرهنگی نیز او را بنیانگذار علم ارتباطات در کشور خواند و گفت: هرچند استاد در حوزه موسیقی نیز در کنار دیگر دستاوردهای علمی خود، ید طولایی دارند، باید گفت وطن‌پرستی بیش از حد او بر همه این خصوصیات می‌چربد.

این استاد ارتباطات هم‌چنین تصریح کرد: قسم می‌خورم هیچ زمانی نبوده از او کمک بخواهیم و پشتیبان ما نباشد.

وردی‌نژاد - دیگر شاگرد دکتر فرهنگی - هم با بیان این که آدم وقتی دکتر فرهنگی را می‌بیند، متوجه می‌شود تا قبل از آن هیچ نمی‌دانسته است گفت:‌ نگاه دکتر و نوع برخورد او همیشه ثابت و از نگاه تواضع و دلسوزانه بوده است. همیشه خلق نکو داشته و به این ترتیب بین رسانه، دانشگاه و صنایع آشتی برقرار کرد که از یادگارهای ماندنی او است.

در ادامه سیدوحید عقیلی به‌عنوان دیگر دانشجوی سابق استاد فرهنگی، وطن‌پرستی او را ناشی از ایمان او دانست و گفت:‌ دکتر مجری عامل بالقوه و بالفعل ارتباطات انسانی هستند که امیدوارم ما را همیشه به عنوان شاگرد خود قبول کنند.

میرفخرایی یکی دیگر اساتید ارتباطات نیز دکتر فرهنگی را دارای روابط عمومی قوی عنوان کرد که می‌تواند به راحتی با همه ارتباط برقرار کند؛ او ارتباطات جمعی را به ارتباطات اجتماعی تبدیل کرد و بدین شکل ابعاد ارتباطات را گسترش داد و این نتیجه از طریق دانشجویان او به نسل‌های بعد منتقل می‌شود.

علی گرانمایه‌پور - استاد ارتباطات - هم گفت:‌ شاهد بودم دکتر فرهنگی برای تاسیس رشته‌ها و بخش‌های مختلف در دانشگاه زحماتی زیادی کشیدند؛ او به ما یاد داد صرف گرفتن دکترا به کمال رسیدن نیست و باید در بین مردم و دانشجویان به این درجه رسید.

وی در ادامه از اساتیدی چون موسوی و ابوترابیان نیز یاد کرد و افزود:‌ این اساتید همچون استاد علی‌اکبر فرهنگی، همیشه سر کلاس‌ها در کنار علم آموزی به ما درس زندگی می‌دادند.

گذشتی - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - هم با بیان این که امیدواریم بتوانیم پاسدار شان و شخصیت تمامی اساتید باشیم، به استاد فرهنگی به دلیل این که مصداق واقعی توصیفاتی که با توجه به ارزش‌های دانشگاهی علمی از او شد، است، تبریک گفت.

وی با بیان تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: این دانشگاه در دهه اول تاسیس با حضور اساتید برجسته خود کمبودهای خود را جبران کرد، در دهه دوم که همراه با توسعه کمی و کیفی آن بود، اساتید، بهترین و تاثیرگذارترین نقش را ایفا کردند.

او از این که اساتیدی که برابر مقررات در دانشگاه‌های دولتی بازنشسته می‌شوند، با آغوش باز از سوی دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند، ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: دانشجویان باید در کلاس استاد چیزی بیاموزند که در کتاب‌ها نیست؛ استاد علی اکبر فرهنگی با آموزش‌های خود دانشجویان بسیاری را تربیت کردند و با محبوبیتی که داشتند رمز ماندگاری را یافتند.

زارع - معاون حقوقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی - هم در جملاتی از دکتر علی‌اکبر فرهنگی تقدیر کرد.

بعد از پایان سخنان اساتید در تجلیل از مقام دکتر علی‌اکبر فرهنگی - لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی - طی سخنانی فعالیت‌های علمی و آموزشی فرهنگی را پاسداشت و به بیان اهمیت علم و دانش در پیشرفت کشور اشاره کرد.

در بخش پایانی مراسم با حضور لاریجانی و اساتید ارتباطات حاضر در سالن از دکتر علی‌اکبر فرهنگی در حالی که با همسر خود روی سن رفت، با اهدای لوح‌ها و هدایای بسیاری از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و اساتید ارتباطات و دانشجویان وی تقدیر شد.

یک سردیس از استاد و نیز لوحی که دانشجویان 15 دوره از ورودی‌های دانشگاه آن را امضا کرده بودند، در بین هدایا به استاد تقدیم شد. اجرای زنده موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های مراسم تقدیر و نکوداشت مقام علمی دکتر علی‌اکبر فرهنگی بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed