جنگ قیمت روزنامه در آفریقای جنوبی موجب شده شرکتهای رسانهیی رقیب، استراتژیهای متفاوتی را برای جلوگیری از کاهش فروش در پیش بگیرند.
به گزارش ایسنا، با آشفته بودن وضعیت صنعت روزنامه در جهان، مشاهده روزنامههایی که تلاش میکنند راهی برای دوام بیابند، تعجبی ندارد؛ جنگ میان روزنامهها غیرمعمول نبوده اما این جنگ در آفریقای جنوبی به تداول مشاهده شده در آمریکا و اروپا نیست.
گروه "کاکستون" قیمت جلد نشریه مصور ملی "سیتیزن" را 33 درصد کاهش داده و از 4.50 راند به سه راند رسانده است. در مقابل گروه Avusa عرضه "تایم" را که بهعنوان یک نشریه رایگان اشتراکی و روزنامه خواهر با "ساندی تایمز"، پرفروشترین روزنامه این کشور، انتشارش را شروع کرده بود، با قیمت دو راند آغاز کرده است.
به گفته آنتون هاربر، استاد دپارتمان ژورنالیسم دانشگاه ویتز، آنچه که مهم است ارزش برای خواننده است؛ روپرت مرداک، مرد متنفذ دنیای رسانه با کاهش قیمت تلاش کرده و روزنامههای بسیاری را به دست اورده اما به تحریر نیز بها داده است.
به اعتقاد وی، راه انداختن جنگ قیمت یک راه کار کوتاهمدت است و خوانندهای که به دلیل قیمت، روزنامه مورد مطالعه خود را تغییر دهد، ممکن است مجددا از روزنامه دیگری با قیمت پایینتر استفاده کند.