تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: شنبه، 25 اردیبهشتماه 1389  

 

انسان‌ها «بارکد»دار می‌شوند

 
 

خبرگزاری مهر - محققان معتقدند استفاده از تراشه های رادیویی که توانایی ساطع کردن فرکانسهای ویژه بارکد هر انسان را خواهند داشت در آینده می تواند امکان دستیابی به انسانها را در سراسر جهان تسهیل کرده و جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات دهد.  

 
 

خبرگزاری مهر - محققان معتقدند استفاده از تراشه های رادیویی که توانایی ساطع کردن فرکانسهای ویژه بارکد هر انسان را خواهند داشت در آینده می تواند امکان دستیابی به انسانها را در سراسر جهان تسهیل کرده و جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات دهد.

دانشمندان در حال حاضر برای مطالعه رفتارهای جانداران مختلف و محافظت از آنها در برابر انقراض با استفاده از برچسبهایی آنها را نشانه گذاری می کنند. در این میان برخی از دانشمندان بر این باورند همه انسانها نیز باید با استفاده از این برچسبها نشانه گذاری شوند در این صورت زمانی که در جستجوی فردی باشید می توانید با جستجوی کد میکروتراشه وی در گوگل به راحتی وی را بیابید.

تراشه برچسبهای شناسایی رادیویی یا RFID از خود سیگنالهای ساده رادیویی مرتبط با بارکدی ویژه را در هر زمان و در هر مکانی ساطع می کند. محققان آینده نگر معتقدند چنین تراشه هایی را می توان به راحتی در زیر پوست بازوی افراد کار گذاشت.

تا کنون دولت مکزیک این تراشه ها را که ابعادی برابر یک دانه برنج دارند بر روی پوست بخش بالایی بازوی کارمندان دفتر کل دادگستری مکزیکو سیتی کار گذاشته است. این تراشه ها حاوی کدهایی است که پس از خوانده شدن توسط اسکنرهای ویژه، اجازه ورود به ساختمانهای محافظت شده را به کارمندان داده و از ورود گروه های مافیایی به این محدوده قانونی جلوگیری خواهد کرد.

محققان تایوانی نیز طی مطالعاتی جدید تاکید کرده اند استفاده از این تراشه ها می تواند پس از وقوع بلایای طبیعی از قبیل زلزله جان بسیاری از افراد را نجات دهد. در عین حال می توان برای کارمندان سازمانی تراشه هایی حاوی اطلاعات شناسایی برای ورود و خروج و برای مراجعان تراشه های موقتی برای ورود به محدوده های خاصی از یک سازمان یا اداره را صادر کرد. به گفته این محققان اطلاعات کارمندان بیمارستان و بیماران بستری را نیز می توان به چنین تراشه هایی افزود.

"ساموئل. جی. پالمیسانو" رئیس شرکت IBM در کنفرانسی صنعتی اعلام کرد: " جهان ما در حال ابزاری شدن است و امروزه در ازای هر انسان در حدود بیلیونها ترانزیستور وجود دارد که تولید هر یک از آنها هزینه ای برابر یک ده میلیونیوم سنت در بر دارد. تا کنون در حدود 30 بیلیون برچسب و تراشه RFID در جهان تولید و مورد استفاده قرار گرفته است."

در صورتی که افراد مختلف بتوانند از چنین تراشه هایی استفاده کنند، نگرانی خانواده ها نسبت به فرزندانشان کاهش پیدا کرده و نجات جان انسانها از خطر آسانتر خواهد شد. در عین حال بسیاری از فعالیتهای روزمره از قبیل باز کردن در یا روشن کردن خودرو تنها با تکان دادن دست امکان پذیر خواهد شد. اما این آینده ایمن و ابزاری برای بسیاری از طرفداران آزادی مدنی ترسناک و دلهره آور است به اندازه ای که حتی استفاده از این تراشه ها بر روی گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی هویت ملی انتقاد شدید بسیاری از این افراد را برانگیخته است.

به گفته این افراد و گروه ها استفاده از سیستمهای ردیابی به منظور کنترل مسیر کشتی های باربری و کنترل حیوانات خانگی با کمک چنین تراشه هایی سودمند نیز هست اما استفاده از آن برای ردیابی انسان با وجود تاکید بر بی خطر بودن تراشه ها برای انسان و حیوان توسط سازمان دارو و غذای آمریکا، زیاده روی بوده و در حال حاضر بسیاری از مردم را ترسانده است.

از دیگر استفاده های تراشه های رادیویی استفاده در صنعت پزشکی است. برای مثال شرکتی از این تراشه ها به عنوان ابزاری پزشکی برای کنترل میزان گلوکز خون در بیماران دیابتی استفاده می کند. این استفاده های پزشکی به اندازه سیستمهای ردیابی فردی بحث برانگیز نبوده و مورد انتقاد واقع نمی شوند. اما به دلیل اینکه این تراشه ها مانند کارتهای هوشمند از فواصلی دور قابل ردیابی و دستیابی هستند نگرانی هایی را در زمینه سرقت اطلاعات ثبت شده بر روی تراشه ها برانگیخته اند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، با این همه دانشمندان معتقدند تا زمانی که پاسخی شفاف و قانع کننده برای مسائل ایمنی که در استفاده از این تراشه های رادیویی مطرح شده ارائه نشود، این فناوری در لابراتوارها در قالب یک طرح باقی خواهند ماند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed