تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: جمعه، 24 اردیبهشتماه 1389  

 

پسرها بیشتر از دختران بلوتوث‌ بازی می‌کنند

 
 

به گفته مدیر کل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، پژوهش‌های بین‌المللی حاکیست شش درصد از کاربران تلفن همراه، معتاد به این وسیله هستند، به طوری که اگر تلفن خود را در مکانی جا بگذارند، دچار استرس می‌شوند و گویی چیز مهمی را در زندگی خود از دست داده‌اند. 

 
 

به گفته مدیر کل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، پژوهش‌های بین‌المللی حاکیست شش درصد از کاربران تلفن همراه، معتاد به این وسیله هستند، به طوری که اگر تلفن خود را در مکانی جا بگذارند، دچار استرس می‌شوند و گویی چیز مهمی را در زندگی خود از دست داده‌اند.

دکتر مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در عین حال میزان افسردگی و اضطراب در میان این کاربران نسبت به کسانی که به اینترنت و یا موبایل اعتیاد ندارند، به طور معناداری بیشتر است.

به گفته وی در پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه آیتم‌های مشخص کننده اعتیاد به تلفن همراه دربر گیرنده سوالاتی همچون این که آیا باطری شارژ شده تلفن همراه شما در کمتر از یک روز تمام می‌شود؟ یا اگر این وسیله از شما دور باشد، دچار استرس می‌شوید؟ یا آیا چنان چه زمانی دستتان به جیبتان برخورد کند اما موبایلتان را نیابید دچار استرس می‌شوید؟ و غیره ذکر شده است.

افرادی که با استفاده از تلفن همراه درآمد کسب کرده و کار می‌کنند، در زمره معتادان این وسیله ارتباطی جای نمی‌گیرند

راه‌اندازی مراکز «درمان اعتیاد به تلفن همراه» در برخی از کشورها مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در عین حال تاکید کرد: افرادی که تلفن همراه آن‌ها وسیله‌ کار و فعالیت روزانه آن‌ها محسوب می‌شود، در زمره معتادان به این وسیله ارتباطی به شمار نمی‌روند، به طوری که اعتیاد به تلفن همراه دربر گیرنده افرادی می‌شود که در حالی که نیازی به استفاده از این وسیله ندارند،‌ خود را درگیر آن می‌کنند، به طوری که قادر به دوری از این وسیله ارتباطی نیستند.

مسعودی فرید ادامه داد: در بسیاری از مواقع کاربران از نظر صحبت کردن با تلفن همراه اعتیاد ندارند، بلکه آن‌ها به طور قابل توجه‌ای و بیش از حد از نرم‌افزارهای نصب شده به روی تلفن خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به پژوهش صورت گرفته در سایر کشورها، خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد در این پژوهش عنوان کرده بودند که اگر تلفن همراه را از آن‌ها بگیرند، احساس می‌کنند دوستان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن بیان اینکه تاکنون پژوهشی کلان به منظور بررسی شیوع و میزان استفاده از تلفن همراه در کشور صورت نگرفته است، به راه‌اندازی مراکز درمان اعتیاد به تلفن همراه در برخی از کشورها اشاره و اذعان کرد: در این حوزه‌ فعالیت چندانی در ایران صورت نگرفته است و توسعه اقتصادی کشور همراه با توسعه فرهنگی نبوده است.

مسعودی فرید همچنین ضمن اشاره به سوءاستفاده از کودکان و نوجوانان از طریق تلفن همراه و اینکه پژوهشی در این زمینه نیز در کشورمان صورت نگرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی پیامک‌های ارسالی برای کودکان مناسب نیست، در آمریکا نرم‌افزاری به روی تلفن‌ها نصب می‌شود که با استفاده از آن محدودیت‌هایی برای دریافت پیامک‌ها و یا برقراری تماس با خط تلفن مورد نظر ایجاد می‌شود.

وی افزود: بر این اساس خانواده‌ها با محدود کردن تعداد افرادی که می‌توانند به فرزندشان پیامک ارسال کرده و یا ارتباط تلفنی برقرار کنند، قادرند پیامک‌ها و تماس‌های خارج از برنامه تعریف شده برای تلفن همراه کودکانشان را دریافت و در صورت صلاحدید آن‌ها را به کودکان خود ارسال کنند.

خانواده‌های ایرانی روزانه به طور میانگین حدود 30 دقیقه با یکدیگر ارتباط مؤثر دارند

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با استناد بر مطالعات صورت گرفته در برخی از کشورها اظهار کرد: مطالعه صورت گرفته در اسپانیا نشان می‌دهد، 40 درصد از جوانان 18 تا 25 سال این کشور بیش از چهار ساعت در روز از تلفن همراه استفاده می‌کنند. همچنین مطالعات انگلیس نیز حاکیست 30 درصد کودکان 11 تا 17 سال در صورت دوری از تلفن همراه خود دچار استرس می‌شوند که این موارد از علائم اعتیاد به تلفن همراه است.

مسعودی‌فرید با تاکید بر این که در حوزه آسیب‌های نوپدید نیازمند مطالعات کیفی و پژوهش‌های لازم هستیم، در مورد مطالعات انجام شده در خصوص میزان ارتباطات خانوادگی در میان خانواده‌های ایرانی عنوان کرد: به طور متوسط خانواده‌های ایرانی روزانه حدود 30 دقیقه با یکدیگر ارتباط مؤثر دارند، هر چند برخی معتقدند این ارتباط به 15 دقیقه در روز کاهش یافته است؛ این در حالیست که ورود فضاهای مجازی و سایبری بر این ارتباطات می‌تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد.

«طنزآلود و فکاهی» بیشترین پیامک‌های ارسالی دانش‌آموزان ایرانی را تشکیل می‌دهد.

پسرها بیشتر از دختران بلوتوث‌ بازی می‌کنند

وی در ادامه این گفت‌وگو همچنین در مورد مفاهیم پیامک‌های ارسالی نیز عنوان کرد: بر اساس تحلیل جامعه شناسی، مفاهیم پیامک‌ها به چند بخش طنز و فکاهی، عاشقانه، اجتماعی، سیاسی، تبلیغاتی، تجاری، مذهبی، اخلاقی و یا اطلاع‌رسانی تقسیم بندی می‌شوند.

به گفته وی پژوهش‌های صورت گرفته در میان دانش‌آموزان ایرانی نشان دهنده این است که بیشترین پیامک‌های ارسالی آن‌ها حاوی مطالب طنزآلود می‌شود.

مسعودی فرید همچنین اعلام کرد: مطالعات صورت گرفته در میان گروه سنی 15 تا 29 سال کشور گویای این امر است که میزان استفاده از «بلوتوث» در میان پسران بیشتر از دختران است.

وی با اعلام تشکیل گروه پژوهشی و آموزشی پیشگیری از آسیب‌های فضاهای سایبری و یا مجازی در بهزیستی تصریح کرد: بر اساس اظهارات شرکت مخابرات، در سال گذشته سود حاصل از تلفن ثابت و همراه حدود یک‌هزار و 680 میلیارد تومان بوده است که اگر تنها پنج درصد این سود (84 میلیارد تومان) در حوزه توسعه فرهنگی و به منظور جلوگیری از آسیب‌های نوپدید سرمایه‌گذاری‌ شود، می‌توان اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داد.

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: با این که پیامک برای نخستین بار در انگلیس ابداع و در سال 1384 وارد ایران شد، اما هم اکنون تعداد پیامک‌های ارسالی ایران از کشور انگلیس بسیار بیشتر و به روزانه حدود 60 میلیون پیامک بالغ می‌شود.

مسعودی‌فرید در پایان از مسوولان خواست تا به مساله پژوهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی نوپدید به طور جدی‌تری توجه کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed