تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 8 اردیبهشتماه 1389  

 

«تلویزیون به جای خرید فیلم‌های حیات وحش خارجی برای مستندهای داخلی سرمایه‌گذاری کند»

 
 

دکتر اسماعیل کهرم گفت: همکاری بین دو رأس کارشناسان محیط زیست و رسانه یک امر ضروری است و این دو مانند لولاهای یک ‌در به هم نیاز دارند. 

 
 

دکتر اسماعیل کهرم گفت: همکاری بین دو رأس کارشناسان محیط زیست و رسانه یک امر ضروری است و این دو مانند لولاهای یک ‌در به هم نیاز دارند.

این مدرس دانشگاه و کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت و اهمیت تعامل میان دانشگاه و رسانه در جهت ساخت مستندهای بهتر در زمینه محیط زیست، گفت: هیچ موضوعی مانند محیط زیست به همکاری مردم نیاز ندارد و این همکاری در گرو آگاهی مردم است و این آگاهی نیز با اطلاع‌رسانی درست فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: مردم به حدی درگیر مشغله‌های زندگی روزمره خود هستند که به مسائل محیط‌زیستی توجه نمی‌کنند؛ بنابراین این کارشناسان و متخصصان هستند که باید به پژوهش و تحقیق در زمینه جنبه‌های گوناگون محیط زیست بپردازند و آن را به صورت یک گنجینه دربیاورد. سپس وظیفه رسانه است که این گنجینه را در اختیار مردم قرار دهد چراکه تا زمانی که این گنجینه در ذهن و دل کارشناس است جز کلاس‌های درس کاربرد دیگری ندارد.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: همکاری بین این دو رأس، یعنی کارشناسان و متخصصان محیط زیست و رسانه، شامل دیداری، شنیداری و مکتوب ضروری است.

وی اظهار کرد: امروز بحث محیط زیست در دنیا آن‌قدر ضروری شده است که روزنامه‌هایی که از تیراژ میلیونی برخوردارند خبرنگار ویژه حوزه منابع طبیعی و محیط زیست می‌گذارند تا تعامل با کارشناسان به بهترین شکل انجام شده و به نحوی مطلوب به اطلاع مردم برسد.

دکتر کهرم با بیان این‌که یک فیلم محیط زیستی حتی بیشتر از مقاله می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت: اکنون با کاهش حوصله مردم برای خواندن، میل به دیدن بیشتر شده‌است و امروزه یک فیلم نیم‌ساعته راز بقا به اندازه یک کتاب چندصد صفحه‌یی می‌تواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: اما بسیار متأسفم که رسانه ملی از این قابلیت‌ها اصلا استفاده نمی‌کند، اگر یک عزم جدی در تلویزیون وجود داشته باشد بسیاری از معضلات محیط زیستی را می‌توان حل کرد.

این کارشناس محیط زیست گفت: فقط حدود چهارصدم درصد از وقت تلویزیون به آموزش اختصاص داده می‌شود که از این میزان شاید درصد بسیار ناچیزی به محیط زیست اختصاص داده شود.

وی در ارزیابی خود از مستندهای محیط زیستی که از تلویزیون پخش می‌شود اظهار کرد: من تا آن جایی که می‌توانم این مستندها را دنبال می‌کنم و متأسفانه باید بگویم که ما در این زمینه خیلی ضعیف کار می‌کنیم به عبارت دیگر تلاشی که صورت می‌گیرد در خور نیست و باید بیشتر شود.

وی با بیان این‌که مسأله محیط زیست یک مسأله جهانی است و به مراتب آموزشی آن نیز یک مسأله جهانی است ابراز عقیده کرد: تلویزیون بهتر است به جای این‌که فیلم‌های حیات وحشی خارجی بخرد و پخش کند برای ساخت مستندهای محیط‌زیستی با کیفیت بهتر سرمایه‌گذاری کند.

دکتر کهرم با انتقاد از تعامل محدود رسانه با اساتید حوزه محیط زیست گفت: متأسفانه این ارتباط بسیار کم است و اگر هم ارتباطی باشد به افرادی خاص که شاید بعضا متخصص هم نباشند محدود می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون زما آن گذشته است که یک نفر در صفحه تلویزیون ظاهر شود و صحبت درباره‌ی مسایل مختلف محیط زیست بپردازد، این روش دیگر خسته‌کننده است و تلویزیون باید در قالب تصاویر جذاب و کارشناسی شده به شکلی غیرمستقیم مسایل را به مردم آموزش دهد.

این استاد دانشگاه درباره تمایل اساتید و متخصصان محیط زیست برای همکاری با رسانه گفت: این اشتیاق به ویژه در میان اساتیدی که می‌خواهند کارشان را به مردم ارایه دهند، وجود دارد؛ ولی تمایل آن‌چنانی از سوی تلویزیون نشان داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: من به عنوان کارشناس و پژوهشگر طرحی را برای فیلم‌سازی ارایه می‌کنم ولی چون کار سخت و زمان‌بر است و بودجه آن‌چنانی ندارد کم‌تر فیلم‌سازی از آن استقبال می‌کند.

دکتر کهرم ابراز عقیده کرد: درحالی که در کشور ما همه‌چیز ارزش دارد، متأسفانه به علم هیچ بهایی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدیران تلویزیون توقع دارند که اساتید با کم‌ترین هزینه مادی یا معنوی علم‌شان را در اختیار آن‌ها قرار دهند که این اصلا درست نیست.

این کارشناس محیط زیست تأکید کرد: تلویزیون باید بهای بیشتری به مستندسازی و تحقیق و پژوهش در امر محیط زیست بدهد.

کهرم در پایان درباره مسایلی که ضرورت دارد رسانه بیشتر به آن‌ها بپردازد، گفت: مسایل ضروری محیط زیست را به دو بعد انسانی و طبیعی تقسیم می‌کنم؛ در بعد انسانی کمبود آب و آلودگی روزافزون هوا مطرح است و در بعد طبیعی مسأله جنگل‌ها، تالاب‌ها و حیات‌وحش وجود دارد که ما از نظر اطلاعات درباره آن‌ها فقیریم و باید بیشتر به آن‌ها بپردازیم و آگاهی مردم را نسبت به آن‌ها بالا ببریم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed