تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 6 اردیبهشتماه 1389  

 

درآمد ۳۲۱۱ میلیارد تومانی همراه اول از مشترکان

 
 

درآمد شرکت ارتباطات سیار ایران از محل کارکرد سیم کارت‌های دائمی و اعتباری در سال 88 به 3211 میلیارد و 189 میلیون و 300 هزار تومان رسید. 

 
 

هفته‌نامه‌ی عصر ارتباط - درآمد شرکت ارتباطات سیار ایران از محل کارکرد سیم کارت‌های دائمی و اعتباری در سال 88 به 3211 میلیارد و 189 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده 12 ماهه شرکت ارتباطات سیار ایران منتهی به 29 اسفند ماه 88 که از سوی بورس منتشر شده، درآمد تفکیکی این شرکت از کارکرد مشترکین خطوط دائمی 19 میلیون و 526 هزار و 331 میلیون ریال بوده که شامل درآمدهای حاصل از آبونمان، ارتباطات شهری، بین شهری و بین‌المللی، پیام کوتاه، جابه‌جایی بین شهری، جابه‌جایی بین‌المللی، پیام صوتی و سایر خدمات ارایه شده است.

درآمد این شرکت از فروش رمز شارژ خطوط اعتباری نیز 12 میلیون و 585 هزار و 562 میلیون ریال در سال 88 بود که شامل درآمد حاصل از فروش رمز شارژ به شکل فیزیکی و الکترونیکی به صورت عمده فروشی و خرده فروشی، توسط بخش خصوصی و شرکت‌های مخابرات استانی و بانک‌های عامل کشور به مشترکین خطوط اعتباری می‌شود.

درآمد سه هزار و211 میلیارد تومان همراه اول از بیش از 37 میلیون مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری این اپراتور به‌دست آمده است.

درآمد استفاده از امکانات شبکه همراه اول توسط سایر شرکت‌های تلفن‌همراه یا اپراتورهای دیگر نیز یک میلیون و 983هزار و 733 میلیون ریال است که شامل درآمد حاصل از اتصال فیزیکی شبکه شرکت‌های تلفن‌همراه داخلی با شبکه این شرکت و نیز رومینگ داخلی مشترکین شرکت‌های تلفن‌همراه داخلی و مشترکین رومینگ بین‌المللی در شبکه این شرکت است.

درآمد این شرکت از مجموع فروش خطوط تلفن‌همراه نیز به یک میلیون و 103 هزار و 978 میلیون ریال رسید که یک میلیون و 53 هزار و 170 میلیون ریال آن از محل فروش خطوط اعتباری، 49 هزار و 346 میلیون ریال از درآمد فروش خطوط دائمی و یک هزار و 362 میلیون ریال از درآمد فروش شماره‌های رند بوده است. همچنین ارسال پیام‌های کوتاه متنی انبوه در سال 88 برای این شرکت 30 هزار و 437 میلیون ریال درآمد داشته است. در واقع این میزان درآمد مربوط به درآمدی است که این اپراتور از پیمانکاران ارسال انبوه پیامک‌های متنی (SMS) دریافت کرده است. ازهمین رو درآمد حاصل از پیامک‌هایی که مشترکان به یکدیگر ارسال می‌کنند به عنوان درآمد کارکرد مشترکان منظور شده است.

شرکت ارتباطات سیار به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه مخابرات ایران به‌دلیل ارایه خدمات تلفن سیار به مشترکان همواره سودزا بوده است. این شرکت که با نام تجاری همراه اول فعالیت می‌کند پیش از خصوصی‌سازی تجمیعی مخابرات ایران به‌دلیل سودزایی‌اش بهترین گزینه برای خصوصی سازی و ورود به بورس به شمار می‌رفت. این درحالی است که اکنون شرکت ارتباطات سیار در قالب پروانه اپراتور اول در زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران واگذار شده است.

بستانکاری‌ها

شرکت ارتباطات سیار از محل حساب‌های دریافتنی تجاری خود مبلغ 5 میلیون و 999 هزار و 263 میلیون ریال از مشترکین خود طلبکار است که از این مبلغ 3میلیون و 388 هزار و 599 میلیون ریال مربوط به کارکرد سیکل ششم است و در 9 روز اول فروردین ماه سال 89 مبلغ 59 هزار و 888 میلیون ریال وصول شده است. همچنین از شرکت‌های تلفن‌همراه داخلی مبلغ 12 هزار و 210 میلیون ریال طلبکار است که این مبالغ شامل مطالبات ناشی از درآمد فراگردی مشترکین شرکت‌های TKC کیش و اسپادان اصفهان در شبکه این شرکت (رومینگ داخلی) است. طلب همراه اول از متقاضیان تلفن‌همراه 192 هزار و 354 میلیون ریال است که بخش عمده این مبلغ مربوط به بدهی مشترکین فعلی شرکت بابت قسمتی از بهای پرداخت نشده خطوطی است که در سال‌های 84 و 85 خریداری و به ترتیب مبالغ 148 هزار و 310 میلیون ریال و 37 هزار و 205 میلیون ریال آن‌ها تاکنون تسویه نشده است.

ابهامات

در یادداشت‌های توضیحی گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بورس آمده است که اقدامات هیات مدیره این شرکت در ارتباط با تکالیف مجامع عمومی عادی مورخ دوم تیر ماه 88 و قبل از آن تا تاریخ این گزارش به نتیجه نهایی نرسیده است که شامل تسویه و استرداد مبالغ 3/192، 31 هزار و 5/172 و 86/212 میلیارد ریال از مطالبات شرکت پست بانک، وزارت امور اقتصاد و دارایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان امور مالیاتی بابت اضافه پرداخت‌های مالیاتی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تسویه و به حداقل رساندن موجودی کالای سرمایه‌ای نزد ادارات و معاونت‌های مختلف می‌شود. از دیگر این موارد می‌توان به انتقال مالکین قانونی درخصوص مبلغ 38 میلیارد ریال از دارایی‌های ثابت مشهود و انشعابات برق سایت‌های BTS از شرکت مخابرات ایران و سایر اشخاص به نام شرکت و پیگیری موثر نسبت به رفع مغایرت سنواتی حساب‌ها با شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد. حق‌السهم پروانه ارایه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها مجموعا سه میلیون و 896 هزار و 667 میلیون ریال است که بابت حق السهم این شرکت از امتیاز پروانه ارایه خدمات تلفن‌همراه که سالانه به اقساط مساوی تا پایان سال 1391 پرداخت می‌شود، همراه اول باید دو میلیون و 191 هزار و 875 میلیون ریال در سال 88 پرداخت می‌کرده است.طبق یادداشت توضیحی 29 صورت‌های مالی بابت هزینه‌های تعیین شده در موافقتنامه پروانه فعالیت صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جمعا مبلغ 5 هزار و 776 میلیارد ریال (سال قبل 6/547 میلیارد ریال) بابت حق‌السهم رگولاتوری از درآمدهای ارایه خدمات به مشترکین توسط شرکت در صورت‌های مالی درج شده است اما به موجب اطلاعات موجود، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هزینه متعلقه را بیش از مبلغ مذکور اعلام کرده است و تا تاریخ این گزارش، نتایج توافقات نهایی انجام شده در ارتباط با این موضوع، در اختیار بورس قرار نگرفته و تعیین تاثیر تعدیلات احتمالی بر صورت‌های مالی مورد گزارش برای سازمان بورس ممکن نبوده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed