تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مسائل قضایی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 6 اردیبهشتماه 1389  

 

دادگاه مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد برگزار شد

 
 

دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در شعبه‌ 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد. 

 
 

دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در شعبه‌ 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نماینده دادستان تهران براساس کیفرخواست صادره از دادسرای کارکنان دولت و رسانه اتهام مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در این پرونده را افترا به مقامات و نهادهای رسمی نظام، اشاعه فحشا و انتشار مطالب خلاف عفت عمومی، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ترویج مطالبی که به اساس نظام لطمه وارد می‌کند و نقض مصوبه 28 آبان 1379 شورای عالی امنیت ملی با شکایت مدعی‌العموم و شاکی خصوصی اعلام کرد و خواستار رسیدگی و صدور رای شد.

در ادامه نماینده حقوقی ستاد مشترک نیروهای مسلح با حضور در جایگاه شکایت این ستاد از روزنامه آفتاب یزد را به علت افترا به مقامات و فرماندهان عالی رتبه نظامی مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری قرائت کرد.

وی افزود: روزنامه آفتاب یزد 19 مرداد سال 88 سرمقاله‌ای با عنوان کهریزک را بی‌ خیال موسوی و کروبی محاکمه شوند در این روزنامه به چاپ رسانده و با چاپ این مطلب اقدام به افترا به مقامات و فرماندهان عالی رتبه نظامی شده است.

نماینده حقوقی ستاد مشترک نیروهای مسلح گفت: مدیر مسئول روزنامه همچنین با چاپ این سرمقاله مصوبه 28 آبان سال 79 شورای عالی امنیت ملی را نقض کرده است.

وی افزود: روشن است که درآن مقطع حساس عده‌ای در صدد بسترسازی برای حمله نظامی آمریکا به نظام جمهوری اسلامی بودند اما به لطف خداوند، سکانداری رهبر فرزانه و هوشیاری مردم ایران، این حیله برملا شد.

وی در ادامه تقاضای رسیدگی و صدور کیفر قانونی برای مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد شد.

مدیر مسوول روزنامه آفتاب یزد نیز در دفاع از خود به خط فکری روزنامه اشاره کرد و گفت: حامیان روزنامه، جریان نزدیک به خط امام و کسانی هستند که برابر تندروهای جریان اصلاحات، ایستادگی می‌کردند.

وی افزود: در ابتدای کار دولت محمود احمدی‌نژاد اصلا به پیش‌داوری نپرداختیم، چون رای ‌17 میلیونی ایران را با خود داشت و هم اکنون نیز رویه‌ انتقادی منصفانه در دستور کار ماست و روال انتقاد از دولت نیز همان است که در دوران مسئولیت‌های آقای خاتمی در پیش گرفته بودیم.

مظفری گفت: در تمام دوره فعالیت آفتاب یزد و از جمله دوره اول مسوولیت دکتر احمدی‌نژاد، حتی یکبار نیز خطوط قرمز را زیرپا نگذاشتیم.

وی افزود: نگاهی به مطالب آفتاب یزد به ویژه در چهار سال نخست فعالیت ما نشان می‌دهد کدام خط را پیگیری کردیم که اینجانب بارها برابر ساختارشکنی‌های تندروهای اصلاح‌طلب، مطلب نوشتم و برای نمونه نخستین روزنامه‌ای که به سخنان هاشم آغاجری اعتراض و آن را محکوم کرد، آفتاب یزد بود.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد به سابقه ‌110 ماه فعالیت آفتاب یزد اشاره کرد و افزود:‌ در طول این ده سال، فقط یک بار به هفت هزار تومان و یک ریال جریمه نقدی شدم که تنها سابقه غیرموثرکیفری بنده است.

وی گفت: همیشه تلاش کرده‌ایم آزادی موجود در فضای رسانه‌ای کشور گسترش هدفمند و منطقی داشته باشد.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد افزود: پس از انتخابات ‌22 خرداد و حوادث مرتبط با آن که برخی از آنها موجب تالم همه دلسوزان نظام و در راس آنها مقام معظم رهبری شد، آفتاب یزد درپی آن بود که به مردم ثابت کند منتقدان برخی حواشی انتخابات، بخشی از نظام هستند و می‌توانند مخالفت یا انتقادهای خود را در چارچوب‌های داخلی نظام منعکس کنند.

وی گفت: آفتاب یزد همچنین مراقب بود تا پس از اعلام نظر قطعی رهبر معظم انقلاب، به هیچ وجه اصل انتخابات زیر سوال نرود.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد افزود‌: این مبنا ما را بر آن داشت که پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات، حتی به نقل از سایر افراد نیز کلامی که القا کننده تقلب در انتخابات باشد را در روزنامه درج نکند زیرا اعتقاد داریم روزنامه آفتاب یزد خط اعتدال را مطابق با اهداف نظام در پیش گرفته است که می‌توانم بگویم در اغتشاشات و دستگیری‌ها، احدی از روزنامه دستگیر نشده است.

وی در ادامه در خصوص چاپ مطلبی با عنوان اراذل و اوباش واقعی که موضوع شکایت یکی از شکات بود گفت: مقدمه، متن و نتیجه‌گیری این سرمقاله نشان می‌دهد که نگارنده درپی آن بود تا رفتار تاسف انگیز چند مامور متخلف را که فرمانده انتظامی تهران صراحتا بر خودسرانه بودن اقدامات آنها تاکید داشت، از مجموعه نظام جدا کند.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد افزود: این خبرنیز به نقل از یکی از خبرگزاری‌‌های رسمی و مجاز در صفحه اول روزنامه 8 / 6 / 88 درج شده است.

وی اضافه کرد: البته فرماندهان نیروی انتظامی، مخاطب سر مقاله قرار گرفتند تا گمان نکنند صرفا با یک خبررسانی کوتاه می‌توانند مسئولیت خود را خاتمه یافته تلقی کنند.

مدیر مسئول روزنامه افتاب یزدگفت: همچنین به صورت ظریف این نکته به مخاطب تفهیم شده است که برابر همه بی‌قانونی‌ها و خودسری‌ها، نظام مدعی اصلی بوده و عالی‌ترین مقام نظام، پاسدار مقابله با این اقدامات هستند.

وی به شکایت ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص یادداشت کهریزک را بی‌خیال اشاره کرد و گفت: نکته مورد اعتراض این است که چرا مقامی نظامی در یک سخنرانی که بازتاب عمومی دارد به صراحت اظهارنظر قضایی می‌کند.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد افزود: با نخستین تذکر تلفنی اصراری به تکرار چاپ این مطالب نداشتیم و تنها در یک مورد که کروبی ادعاهای در خصوص تجاوز مطرح کرده بود که ادعای وی را چاپ نکردیم اما زمانی که قوه قضاییه هیئت سه نفر تشکیل داد و آنها بعد از تحقیقات اظهار نظر کردند که ادعای کروبی کذب محض است و رسانه‌های بیگانه نیز روی آن مانور دادند، نظر هیئت سه نفره را منتشر کردیم.

وی در آخرین دفاع خود گفت: ‌اگر مطلبی در روزنامه نوشته شده است قصدمان برای استحکام پایه‌های نظام بوده است و قصد تخریب نداشتیم.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد افزود: اگر در این جلسه برای دفاع از خود وکیل نگرفتم به این دلیل است که هیچ کس جز خودم نمی‌تواند نیتم را بیان کند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی از وکلا هنوز دادگاه تمام نشده با رسانه های بیگانه مصاحبه می‌کنند که بر همین اساس وکیل نگرفتم.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد گفت: در این جلسه، اعضای هیات منصفه و هیات قضایی را وکیل خود می‌دانم.

رئیس شعبه ‌76 دادگاه کیفری استان تهران پس از استماع اظهارات مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد ختم جلسه رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و اعضای هیئت منصفه مطبوعات وارد شود شدند تا نظر خود را در این باره اعلام کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed