تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: یکشنبه، 5 اردیبهشتماه 1389  

 

ویژگی نسخه جدید نرم‌افزار نظارت والدین بر اینترنت اعلام شد

 
 

ناظر پروژه‌ی نظارت والدین بر مصرف اینترنت شورای عالی اطلاع‌رسانی با اعلام این که جدیدترین ورژن این نرم‌افزار برروی سایت شورای عالی اطلاع رسانی قرار می‌گیرد، گفت: تفاوت‌های ورژن جدید با قبلی از نظر شاخص‌های غیرکارکردی است. 

 
 

ناظر پروژه‌ی نظارت والدین بر مصرف اینترنت شورای عالی اطلاع‌رسانی با اعلام این که جدیدترین ورژن این نرم‌افزار برروی سایت شورای عالی اطلاع رسانی قرار می‌گیرد، گفت: تفاوت‌های ورژن جدید با قبلی از نظر شاخص‌های غیرکارکردی است.

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر نرم‌افزار دو گروه کار شامل کارکردی و غیرکارکردی انجام می‌دهد که در ورژن جدید نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت در بخش کارکردی آن تغییری لحاظ نشده است.

وی افزود: در ورژن جدید سرعت اجرای نرم‌افزار افزایش پیدا کرده است. که حافظه مصرفی آن به منظور اجرا در رایانه‌های ضعیف‌تر کاهش یافته و با آنتی‌ویروس‌ها نیز سازگارتر شده است. نرم‌افزار جدید طوری طراحی شده است که کودکان نمی‌توانند آن را از کار بیندازند، از نصب خارج کنند، تنظیمات آن را تغییر دهند و یا ببندند.

او همچنین اظهار کرد: پایگاه‌های موجود در این نرم‌افزار که در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شده است، در ورژن جدید به روز شده است. علاوه بر این‌ها اشکالات کوچک زبان فارسی این نرم‌افزار همچون فونت آن رفع شده است.

کاظمی از دریافت طرح نسخه بعدی نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت خبر داد و با بیان اینکه تا پایان این ماه در مورد اجرای آن تصمیم می‌گیریم، تصریح کرد: نسخه جدید می‌تواند برروی چت، ای‌میل و بازی‌های رایانه‌یی نیز کنترل داشته باشد. اما باید درباره اینکه عرض یا عمق این نرم‌افزار را افزایش دهیم، تصمیم‌گیری کرد زیرا افزایش کمی که به اجرا نشدن منجر نشود باعث شکست نرم‌افزار خواهد شد.

وی با بیان این که بعد از آغاز به کار شورای عالی اطلاع‌رسانی در این حوزه در حال حاضر پنج شرکت در کشور فعال هستند‌، خاطرنشان کرد: ‌ما همچنان قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را داریم و اگر فعالیت‌های انجام شده در این حوزه گسترش پیدا نکند، اقداماتی که تاکنون انجام شده است بی‌نتیجه خواهد ماند.

او تعداد دانلود از نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت را تاکنون 220 هزار عدد عنوان کرد و گفت:‌ از اینکه چه تعداد نصب و استفاده شده است اطلاعی در دست نیست زیرا اطلاعاتی از رایانه کاربران دریافت نمی‌کنیم.

ناظر پروژه‌ی نظارت والدین بر مصرف اینترنت با اعلام اینکه کاربران می‌توانند نظرات خود را از طریق سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی به آدرس www.scict.ir در اختیار مسوولان قرار دهند تا تغییرات بعد از این برمبنای نیاز آنان صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: مدارس،‌ شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در دانلود کردن این نرم‌افزار مشکل دارند، می‌توانند با حضور در محل شورا نسخه دانلود شده آن را تحویل بگیرند.

به گفته کاظمی نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت به اشتباه در ایران به فیلترینگ خانگی مشهور شده است، در حالی که به فیلتر ارتباطی ندارد و در جهان نام آن نظارت والدین بر مصرف اینترنت است.

او با بیان این که این نرم‌افزار امکان نظارت والدین بر مصرف اینترنت اعضای خانواده و به ویژه کودکان را فراهم می‌کند، افزود: محدود کردن حجم مصرف اینترنت و زمان مصرف آن، محدود کردن روزهای مصرف و فیلتر تصاویر غیراخلاقی که با فیلترشکن می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد از جمله کارآیی‌های نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت است.

وی افزود: مدت زمان زیادی از استفاده نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت در سطح جهان می‌گذرد. در حال حاضر 50 نرم‌افزار در این حوزه در سطح جهان وجود دارد.

او با تاکید بر این که هدف از ارائه‌ی این نرم‌افزار فرهنگ‌سازی همراه با ارائه‌ی تکنولوژی است، یادآور شد: RFP این طرح اسفندماه 86 برروی سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی قرار گرفت و نخستین ورژن این نرم‌افزار آبان‌ماه امسال در سایت ارائه شد که قابل دانلود کردن است. دومین ورژن آن نیز بعد از رفع اشکال تا پایان امسال برروی سایت شورا قرار می‌گیرد.

این کارشناس شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: این طرح از یک سمت با خانواده‌ها و از سوی دیگر با شرکت‌ها در تعامل است. در زمان آغاز کار، شورای عالی اطلاع‌رسانی این نرم‌افزار را با همکاری یک شرکت خصوصی ایجاد کرد اما در حال حاضر با فرهنگ‌سازی که از سوی شورا انجام شده است، یک شرکت غیرخصوصی و سه شرکت خصوصی دیگر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولید این نرم‌افزار یکی از اقدامات شاخص شورای عالی اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی استفاده از اینترنت است، اظهار کرد: در تمام کشورها از این نرم‌افزار استفاده شده و مختص فرهنگ خاصی نیست و در بیان اهمیت آن می‌توان به وجود این نوع کنترل در سیستم عامل ویندوز ویستا که در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره کرد که با نام parental controls در این سیستم عامل وجود دارد.

این نرم‌افزار که امکان هدایت کاربر به سمت سایت‌های مفید مانند بخش اخبار، بخش علمی و بخش سرگرمی را داراست در وبگاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir قابل دسترسی است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed