تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: یکشنبه، 5 اردیبهشتماه 1389  

 

افزایش نرخ تعرفه‌های آگهی دولتی پس از هفت سال

 
 

آیین‌نامه تعرفه‌ی آگهی‌های دولتی یا افزایش نرخ تعرفه‌های دولتی پس از 7 سال ثابت بودن، در دولت تصویب شد و چهارشنبه گذشته به امضای معاون اول رییس جمهور رسید به‌طوری که از این به بعد نرخ آگهی‌های دولتی افزایش می‌یابد. 

 
 

آیین‌نامه تعرفه‌ی آگهی‌های دولتی یا افزایش نرخ تعرفه‌های دولتی پس از 7 سال ثابت بودن، در دولت تصویب شد و چهارشنبه گذشته به امضای معاون اول رییس جمهور رسید به‌طوری که از این به بعد نرخ آگهی‌های دولتی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، سیداحسان قاضی‌زاده - مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - با بیان این مطلب اظهار کرد: به این ترتیب در روزنامه‌های با تیراژ واقعی بالای 100 هزار نسخه در روز، 30 درصد افزایش نرخ و در دیگر روزنامه‌ها 15 درصد افزایش نرخ آگهی اجرا خواهد شد.

او افزود: این مصوبه با حمایت دولت و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تایید معاون اول رئیس جمهور امضا و با عنوان تعرفه‌های جدید آگهی در سال 89 ابلاغ شده که از اردیبهشت‌ماه قابل اجراست.

قاضی‌زاده یادآور شد: این تغییر چند سال به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاد اما در حال حاضر با تصویب و اجرا به وضع اقتصادی و رونق مطبوعات کمک شایانی خواهد کرد.

وی روزنامه‌نگاری را شغلی پرمخاطره دانست و گفت: مدیران مسوول و صاحبان امتیاز، همه خبرنگاران را تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌دهند و یا ممکن است برخی نشریات به دلیل شرایطی توقیف، لغو مجوز و یا تعطیل شوند که همین موضوع امنیت شغلی حرفه روزنامه‌نگاری را پایین می‌آورد.

او ادامه داد: طبق سیاست‌های به وجود آمده به ویژه در دولت دهم، روزنامه‌نگاران و کسانی که اسامی آن‌ها در بانک اطلاعاتی خبرنگاران ثبت شده باشد می‌توانند از بیمه و نیز سهام عدالت برخوردار شوند، به شرط اینکه در جای دیگر بیمه نباشند. همچنین اسامی موجود در این بانک می‌توانند از تسهیلات وام که به واجدان شرایط اختصاص می‌یابد نیز استفاده کنند.

وی افزود: کسانی که بیمه نیستند می‌توانند با معرفی‌نامه رسمی نشریات و یا ارائه‌ی سوابق کاری به‌عنوان خبرنگار، عکاس و یا فعال در صنف مطبوعات، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

تکمیل بانک اطلاعاتی روزنامه‌نگاران

قاضی‌زاده یادآور شد: بعد از تکمیل بانک اطلاعاتی روزنامه‌نگاران، ارتقاء و طبقه‌بندی روزنامه‌نگاران از حرفه‌یی تا سطح مبتدی انجام خواهد شد تا وزارت ارشاد بتواند در آینده ادعا کند چه تعداد خبرنگار حرفه‌یی در سطح بین‌المللی و داخلی در ایران وجود دارد و البته به تناسب این طبقه‌بندی تسهیلات متغیر خواهد بود.

مدیر کل مطبوعات داخلی از اعطای هزار و 200 آرم طرح ترافیک به مطبوعات در حیطه‌ی نشریات، غیر از روزنامه‌ها در سطح تهران خبر داد و گفت: این سهمیه‌بندی بنا بر کیفیت و نحوه کار همچون روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه و... بودن آن صورت گرفت.

حمایت از انجمن‌های صنفی مطبوعاتی

او حمایت از انجمن‌های صنفی و تشکل‌های مطبوعاتی را به‌عنوان کارهای پیش روی این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: مقطع به مقطع برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی می‌کنیم. در این راستا خانه مطبوعات در تمام استان‌ها به همت اداره کل ارشاد استان‌ها تاسیس می‌شود به جز یک یا دو استانی که مشکلاتی دارد که به زودی حل خواهد شد.

تشکیل خانه مطبوعات در تمام استان‌ها

وی تصریح کرد: دفتر مرکزی خانه مطبوعات ایران که شورای مرکزی استان‌هاست و اعضای آن انتخاب شده است که به زودی به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

او با بیان اینکه این اداره کل از انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس کمک و پشتیبانی خواهد کرد، همچنین اظهار کرد: مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس در سال‌روز فتح خرمشهر جشنواره‌ای با کمک اداره کل مطبوعات داخلی برگزار کرده و از فعالان این عرصه تقدیر خواهد شد.

طرح نظام توزیع مطبوعات نیازمند برنامه‌ریزی

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طرح نظام توزیع مطبوعات احتیاج به تبیین و برنامه‌ریزی دارد تصریح کرد: برنامه‌ی آن در دست اقدام است.

استقبال از اظهارنظر آزادانه مدیران مسوول مطبوعات

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه‌ی مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری‌ها در دفتر وزیر ارشاد که با حضور 39 نفر از مدیران مسوول روزنامه‌ها و مدیران عامل خبرگزاری‌ها برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: در این جلسه که در سال‌های اخیر بیش‌ترین حضور مدیران مسوول و مدیران عامل خبرگزاری‌ها را در برداشت، 13 نفر از حاضران آزادانه اظهار نظر کردند که مورد استقبال وزیر قرار گرفت و نکات و توصیه‌های آنان در مسیر فعالیت‌ آینده مدنظر قرار خواهد گرفت.

او تاکید کرد: این گونه جلسات بستر ارتباط و تعامل دو سویه مطبوعات با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فراهم خواهد کرد و ما آماده‌ایم نکات، انتقادات یا پیشنهادات مدیران مسوول روزنامه‌ها و مدیران عامل خبرگزاری‌ها را مستقیم و بی‌واسطه دریافت کنیم.

برنامه‌ریزی برای سفرهای خبرنگاران

وی در پایان به سفرهای استانی و نیز خارج از کشور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اشاره کرد و گفت: ایجاد سفرهای استانی برای روزنامه‌نگاران به نقاط مختلف کشور در رده‌های مختلف شامل خبرنگار، دبیر و سردبیر در اولویت است، همچنان که راجع به سفرهای خارجی نیز برنامه‌هایی داریم که در آینده اعلام می‌کنیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed