توییتر یک شرکت تازه تاسیس خریداری کرد که اتصال به سرویسهای پیام کوتاه اپراتورهای سراسر جهان را سادهتر میکند.
به گزارش ایسنا، بنیانگذاران شرکت Cloudhopper که پیش از این با توییتر همکاری میکردند، بهصورت تمام وقت به این شرکت خواهند پیوست.
خرید این شرکت اقدام مهمی برای توییتر محسوب میشود که در تلاش است به اجتماعاتی نفوذ کند که در آنها دسترسی بیسیم به اطلاعات و تلفنهای هوشمندی مانند آیفون و بلکبری چندان متداول نیست.
این در حالی است که توییتر پیش از این سرویس پیام کوتاهش را به دلیل هزینههای بالای آن در شماری از کشورها تعطیل کرد. البته مدیران توییتر در کنفرانس Chirp این شرکت توضیح دادند مشکلات مذکور تا اندازه زیادی برطرف شده و شمار پیامهای توییت ارسال شده از طریق پیام کوتاه همچنان در حال رشد است.
در این فاصله گروه موبایل توییتر نیز در حال کار برای بهبود برنامههای تلفن هوشمندی هستند که برای این سرویس میکرووبلاگنویسی طراحی شدهاند.
خرید شرکت توییتی و همکاری با شرکت RIM برای ساخت برنامه بلک بری زنگ خطر را برای طراحانی که برای توییتر برنامه میسازند، به صدا درآورده اما این شرکت مدعی است داشتن برنامههای موبایل رسمی برای جلب کاربران جدید اهمیت بالایی دارد زیرا تلفنهای همراه بهطور روزافزون به ابزار محبوب کاربران برای بهروزرسانی اشتراکهای سرویس میکرووبلاگنویسی توییتر و اشتراکگذاری لینکها و عکسها تبدیل میشوند.
سرویس توییتر که به کاربران امکان میدهد پیامهایی در 140 کاراکتر یا کمتر که به توییت معروفند را به یکدیگر ارسال کنند، از زمان راهاندازی در ماه اوت 2006 به سرعت رشد کرده و مدعی داشتن بالای 50 میلیون کاربر است و کاربرانش روزانه 50 میلیون پیام توییتی ایجاد و ارسال میکنند.