تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: شنبه، 4 اردیبهشتماه 1389  

 

محمدعلی رامین: تبلیغات غربی در راستای اراده ابلیس برای اغوای انسان‌ها شکل می‌گیرد

 
 

ماموریت تبلیغات اسلامی استمرار رسالت انبیاء الهی برای حرکت انسان ها و رفتار فردی و اجتماعی آدمیان در مسیر تکامل و سعادت آن ها تعریف می شود.  

 
 

ماموریت تبلیغات اسلامی استمرار رسالت انبیاء الهی برای حرکت انسان ها و رفتار فردی و اجتماعی آدمیان در مسیر تکامل و سعادت آن ها تعریف می شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی امروز 4 شنبه یکم اردیبهشت جاری در ششمین همایش تبلیغات گفت: تبلیغات باید در بستر عقلانیت شکل بگیرد و از بهره برداری های افراطی از قوای "وهم"، "خیال" و "نفسانیت" پرهیز شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، "محمد علی رامین" معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش ششمین همایش مدیران، کارشناسان و کانون های تبلیغاتی سراسر کشور با تاکید بر این مطلب افزود: تبلیغات غربی در راستای اراده ابلیس برای اغوای انسان ها و ایجاد انحراف در میسر انسانیت و عبودیت شکل می گیرد و زندگی فرد و جامعه را از ضرورت های فطرت جدا کرده و در جهت انحطـاط و سقوط ارزش های کریمانه انسان قرار می دهد.

"رامین" گفت: ماموریت تبلیغات اسلامی استمرار رسالت انبیاء الهی برای حرکت انسان ها و رفتار فردی و اجتماعی آدمیان در مسیر تکامل و سعادت آن ها تعریف می شود.
وی هم چنین اظهار داشت: تبلیغات اصیل که یک ضرورت جامعه اسلامی است بر مبنای عقلانیت و در راستای تقویت عبودیت انسان شکل می گیرد و برای فرد و جامعه تکامل بخش و تعالی آفرین خواهد بود.

بر همین اساس، اگر در فرهنگ تبلیغاتی غرب ترویج اسراف، تبذیر و تجمل گرایی همراه با ایجاد نیازهای کاذب ذهنی یک اصل رایج و عمومی است، در فرهنگ اسلامی تبلیغات، این امور ممنوع و به جای آن تبلیغ و ترویج قناعت، ساده زیستی، ایثار و کمک به نیازمندان جزء ارزش ها و مفاهیم عبادی تلقی می شود.

"رامین" در همین زمینه تاکید کرد: در تبلیغات ما باید از تحریک به حرص ورزی و تشویق و ترغیب به زیاده خواهی و تهییج برای مصرف زدگی پرهیز شود. بنابر این، اصلاح الگوی مصرف توسط کانون های تبلیغاتی میسر است و با تدوین منشور اخلاقی تبلیغات، جامعه ما از اغواگری و فریبندگی کاذب رها خواهد شد. به علاوه، هویت اسلامی کانون های تبلیغاتی در اولویت سیاست گزاری های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی می باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در همین راستا تاکید کرد: برای تحقق منش و روش تبلیغات اسلامی و تنظیم رویکرد ها و راهبرد های تبلیغاتی در جامعه اسلامی، تنظیم منشور اخلاق تبلیغاتی بر اساس آموزه های دینی یک ضرورت قطعی است که امیدواریم با هم فکری افراد متعهد، آگاه و دلسوز در کانون های تبلیغاتی بتوانیم در سال" همت مضاعف - کار مضاعف" در تحقق آن موفق بشویم.

"رامین" افزود: " قوای 4 گانه انسان بستر حرکت اوست و گسترده ترین این قوا "وهم" است که هر مفهومی در گستره وهم آدمی قابل القــاء و تصور است. قوه "خیال" در مرتبــه محدودتر از آن قرار دارد و بسیاری از مفاهیــم را نیز در این قوه می توان با القاء و توصیف بر آن هموار کرد. قوای "نفسانی" در مرحله محدود تر از دو مرحــله قبل قرار دارد که مجموعه ای از نیاز های فطری در آن وجود دارد و استفاده صحیح از قوای نفسانی می تواند موجب حرکت تکاملی شود، اما اگر واقعیات و ضرورت های حقیقی که نفس آدمی را به کمال می رساند وارونه شوند و برخی از قوای نفسانی مورد سوء استفاده قرار گرفته با تحریک و تهییج به افراط کشیده شوند، آدمی را در مسیر سقوط و انحطاط سوق خواهند داد.

بنا بر همین گزارش "رامین" اضافه کرد: به رغم سود آوری زیاد، کالاهای نامناسب نباید در قالب زیبا و با به کارگیری نماد ها و عناصر موجه و قابل پذیرش تبلیغ شوند، چرا که زیان بزرگی برای سلامت روحی و جسمی افراد و اقتصاد جامعه در پی خواهد داشت که شاید به سادگی قابل جبران نباشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed