تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 1 اردیبهشتماه 1389  

 

قابل دسترس نبودن سرویس‌های گوگل در یک‌چهارم از کشورها

 
 

سرویس‌های گوگل در یک‌چهارم از کشورهایی که در آن‌ها فعالیت می‌کند، به درجات مختلف مسدود یا سانسور شده‌اند. محصولات گوگل از جست‌وجو و بلاگر گرفته تا یوتیوب و گوگل داکس در ۲۵ کشور از صد کشوری که گوگل سرویس ارائه می‌کند، مسدود شده‌اند. 

 
 

سرویس‌های گوگل در یک‌چهارم از کشورهایی که در آن‌ها فعالیت می‌کند، به درجات مختلف مسدود یا سانسور شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به گفته ریچل وت استون، معاون ارتباطات جهانی و روابط عمومی گوگل در وبلاگ خط مشی عمومی اروپایی این شرکت، چین پولاریزه‌ترین نمونه است، اما تنها نیست.

محصولات گوگل از جست‌وجو و بلاگر گرفته تا یوتیوب و گوگل داکس در 25 کشور از صد کشوری که گوگل سرویس ارائه می‌کند، مسدود شده‌اند.

به علاوه این شرکت مکررا درخواست‌های دولتی را برای محدود کردن یا حذف محتوا از سرویس‌هایش دریافت می‌کند و هنگامی که معتقد است چنین تقاضاهایی کاملا زیاده‌روی است، برای محدود کردن آن‌ها گفت‌وگو می‌کند.

گوگل اوایل امسال هنگامی که مدیرانش اعلام کردند که قصد دارند نسخه سانسور شده موتور جست‌وجوی خود را که برای بازار چین فراهم کرده‌اند، تعطیل کنند، خبرساز شد.

این شرکت پس از این که موفق نشد بر سر سانسور با دولت چین سازش کند، موتور جست‌وجوی سانسور شده‌اش را در ماه مارس تعطیل و ترافیک آن را به سایت سانسور نشده‌اش در هنگ‌کنگ هدایت کرد.

چین یکی از پیشرفته های برنامه های طراحی شده برای کنترل دسترسی کاربران بومی به اینترنت را دارد. قوانین چینی شرکتهای اینترنتی خارجی فعالیت کننده در این کشور را ملزم می کنند محتوای مشکل دار را مسدود یا حذف کنند که شامل مطالب مستهجن و اطلاعات مربوط به حقوق بشر و موضوعات دیگر می شود.

اما چین تنها کشوری نیست که به‌دنبال مدیریت محتوای اینترنتی است. به‌عنوان مثال استرالیا نیز پس از آزمایش‌هایی که نشان داد مسدود کردن دسترسی به سایت‌های موجود در لیست سیاه، سرعت دسترسی به اینترنت را کند نمی‌کند، طرح‌هایی را برای مسدود کردن دسترسی به سایت‌های اینترنتی دارنده محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان و اطلاعات مورد استفاده برای ارتکاب جنایت در پیش گرفته است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed