تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 1 اردیبهشتماه 1389  

 

وزیر ارشاد: با هر روزنامه و سایتی که تخلف انجام دهد طبق قانون برخورد می‌کنیم

 
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقیف روزنامه بهار گفت: به روزنامه بهار قبلا در مورد تخلفاتش تذکر داده شده بود و اشکالاتی وجود داشت که در پرونده مطرح است. در آخرین جلسه هیات نظارت که البته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در آن حضور داشت با توجه به این اشکالات و تخلفات و با استناد به مواد قانونی روزنامه توقیف شد.  

 
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقیف روزنامه بهار گفت: به روزنامه بهار قبلا در مورد تخلفاتش تذکر داده شده بود و اشکالاتی وجود داشت که در پرونده مطرح است. در آخرین جلسه هیات نظارت که البته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در آن حضور داشت با توجه به این اشکالات و تخلفات و با استناد به مواد قانونی روزنامه توقیف شد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - که در حاشیه جلسه هیات دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، همچنین در پاسخ به این که وقتی روزنامه‌ها تعطیل و خبرنگاران این روزنامه‌ها نیز بی‌کار می‌شوند، برای آنان مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌شود، گفت: این حربه نخ‌نما شده‌ای است که بعضا مطرح می‌شود و بعضا مدیران مسوول نشریات برخی از کارکنان شریف خود را بهانه می‌کنند و این بحث را مطرح می‌کنند؛ ولی این نمی‌تواند مانع اجرای قانون شود.

وی با بیان اینکه ما در مورد وضعیت این خبرنگاران نیز بیمه بیکاری را مطرح و دنبال می‌کنیم، گفت: بعضا می‌ببینیم که افراد از وظایف خود تخطی می‌کنند و بعد از اینکه با آنها برخورد می‌شود، بهانه می‌آورند و بحث بی‌کار شدن خبرنگاران را مطرح می‌کنند؛ ولی این مانع انجام وظیفه نیست.

وی خبر داد: امروز بعدازظهر با مدیران مسوول نشریات، مطبوعات و خبرگزاری‌ها جلسه‌ای خواهیم داشت و در این ارتباط صحبت خواهیم کرد.

حسینی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند وزارت ارشاد در برخورد با روزنامه‌ها، نشریات وسایت‌ها به صورت گزینشی برخورد می‌کند و بیشتر با روزنامه‌ها و رسانه‌های منتقد دولت برخورد می‌کند، گفت: این گونه نیست و هر نشریه‌ای که تخلفی انجام دهد به او تذکر داده و با او برخورد می‌شود. مثلا مدتی قبل با سایت اصولگرایان مجلس برخورد شد.

وی در پاسخ به این سوال هم که چرا با روزنامه کیهان به خاطر مطالبی که منتشر می‌کند برخورد نمی‌شود و تذکری داده‌ نمی‌شود، گفت: به روزنامه کیهان نیز تذکر داده شده است و ما با هر روزنامه و سایتی که تخلف انجام دهد طبق قانون برخورد می‌کنیم.

وزیر ارشاد در ادامه در پاسخ به این سوال که ولی با روزنامه کیهان که رییس دفتر رییس‌جمهور را از عوامل سیا دانسته بود برخورد نشده است گفت: در این مورد شکایت شده و دادگاه این قضیه نیزدر حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: دولت از نقد استقبال می‌کند و در واقع دولت پذیرای نقد است و مشکلی با نقد ندارد؛ ولی اینکه مطالب تحریف شود و مطالب خلاف واقع منتشر شود، درست نیست و از نظر قانونی خلاف است.

حسینی همچنین به بحث روزنامه اعتماد اشاره کرد و گفت: به روزنامه اعتماد 36 بار تذکر داده شده بود، ولی به این تذکرات توجهی نشده بود.

وی در مورد روزنامه بهار نیز گفت: پرونده این روزنامه به دادگاه ارسال می‌شود و مدیرمسوول روزنامه در دادگاه حضور پیدا کند و از خود دفاع کند.

وزیر ارشاد همچنین در ادامه به برنامه‌های وزارتخانه متبوعش در ارتباط با نامگذاری سال 89 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف پرداخت و با بیان اینکه حجم کارهای این وزارتخانه افزایش یافته و فعالیت‌ها گسترده خواهد شد به برگزاری همایش ناشران جهان اسلام در تهران اشاره کرد و گفت: این همایش به زودی در تهران برگزار می‌شود و همچنین کنگره شعر فاطمی در قم نیز به صورت سراسری در کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: وزارت ارشاد راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند و تاکنون 10 خانه فرهنگ به صورت دیجیتال افتتاح شد و این خانه فرهنگ‌ها به 500 عدد افزایش پیدا خواهد کرد و اینها با یکدیگر در تماس خواهند بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed