تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: دوشنبه، 30 فروردینماه 1389  

 

ابداع بینی الکترونیکی که میزان خوشایندی رایحه را تعیین می‌کند

 
 

دانشمندان موسسه ویزمن سیستمی الکترونیکی را به گونه ای خلق کرده اند که می تواند میزان خوشایندی یک رایحه را درست مانند انسان تشخیص دهد. ابداعی که می تواند ذهنیت عمومی را در رابطه با شخصی بودن تجربه بوئیدن متحول سازد.  

 
 

دانشمندان موسسه ویزمن سیستمی الکترونیکی را به گونه ای خلق کرده اند که می تواند میزان خوشایندی یک رایحه را درست مانند انسان تشخیص دهد. ابداعی که می تواند ذهنیت عمومی را در رابطه با شخصی بودن تجربه بوئیدن متحول سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این ابداع در عین حال برای کنترل مسمومیت و نامطبوع بودن بوی محیط، کنترل سریع رایحه در صنعت عطر سازی و فراهم آوردن زیرساختهای تکنولوژی حواس یا انتقال دیجیتالی رایحه بسیار پر اهمیت خواهد بود. طی دهه گذشته بینی های الکترونیکی یا eNoseها با توانایی ردیابی رایحه های مختلف و متفاوت تولید شده اند. تمامی این تجهیزات بر اساس یک رشته از حسگرهای شیمیایی ساخته شده اند که با عبور مولکولهای یک رایحه از میان آنها، الگوی الکتریکی ویژه یا اثر انگشت رایحه در بینی الکتریکی به وجود آمده و به این شکل نوع رایحه تعیین می شود.

این تجهیزات مانند سگها باید برای تشخیص رایحه های مختلف آزموده شوند تا بتوانند مرجعی کامل از انواع رایحه ها را در خود به وجود آورده و در هر زمانی توانایی تشخیص آنها را داشته باشند. با این حال بینی های الکترونیک بر خلاف انسانها، در برابر رایحه های جدید، توانایی دسته بندی و شناسایی خود را از دست می دهند.

از این رو دانشمندان تصمیم گرفتند از زاویه ای جدید به این نقص بینی های الکترونیک نگاه کرده و به جای آموزش دادن آنها برای شناسایی یک ذره، آنها را به گونه ای به وجود آورند که از توانایی تخمین رایحه در امتداد یک محور شناختی ویژه برخوردار باشند. محور شناختی انتخابی در این مطالعات رایحه مطبوع و خوشایند بود، به بیانی دیگر دانشمندان بینی الکترونیکی را به گونه ای آموزش دادند تا بتواند خوشایند بودن، ناخوشایند بودن و حد وسط این دو حالت را در مورد رایحه های مختلف تعیین کند.

با به وجود آوردن الگوریتمی از خوشایند بودن رایحه های مختلف، دانشمندان بینی الکترونیکی را بر اساس این الگوریتم برنامه ریزی کردند و سپس آن را در معرض آزمایشی برای تعیین خوشایندی دسته ای از رایحه های کاملا جدید قرار دادند. نتایج این آزمایش نشان داد برنامه جدید به بینی الکترونیکی امکان داده است تا بتواند رایحه های خوشایند را تا 80 درصد مشابه با رتبه بندی انسانها، دسته بندی کند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، این یافته جدید دانشمندان می تواند منجر به ابداع شیوه های جدیدی در ردیابی رایحه های خاص و کنترل محیطی شود و در عین حال می تواند در آینده امکان انتقال دیجیتالی رایحه های مختلف را فراهم آورد. پدیده ای که می تواند به منظور افزایش تعامل مخاطب رایحه را با فیلم، موسیقی و بازیهای رایانه ای درآمیزد و تجربه ای زیبا را از تماشا کردن یا شنیدن فیلم یا موسیقی به وجود آورد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed