تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: شنبه، 28 فروردینماه 1389  

 

فروش گسترده آی.پد در تهران

 
 

وارد معروف‌ترین پاساژ فروش کامپیوتر در تهران که می‌شوید، جدیدترین محصول فناوری جهان نظر شما را جلب می‌کند. 

 
 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، م.ر.بهنام رئوف - وارد معروف‌ترین پاساژ فروش کامپیوتر در تهران که می‌شوید، جدیدترین محصول فناوری جهان نظر شما را جلب می‌کند. دستگاهی که هنوز دو هفته از تولدش نگذشته است و همچنان در آمریکا برای خریدش سر و دست می‌شکنند و شب تا صبح در صف می‌ایستند؛ اما اینجا در پاساژ پایتخت به وفور در پشت شیشه‌های مغازه‌ها خودنمایی می‌کند.


این درحالی است که هنوز فروش بین‌المللی آی پد در جهان آغاز نشده و استقبال از این محصول در آمریکا، مدیران اپل را با مشکل در تامین تقاضا روبه‌رو کرده است.

تقاضاي بالاي غافلگيركننده براي آي‌پد در آمريكا و كسري حاصل از آن موجب شد اپل عرضه دستگاه صفحه لمسي خود به بازار بين‌المللي را تا يك ماه به تاخير بيندازد.

این خبری بود که طی چند روز گذشته خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از مقامات غول فناوری آمریکا منتشر کرده‌اند. اپل، یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده محصولات کامیپوتری که طی یک ماه گذشته ولوله‌ای در بازار آی تی جهان برپا کرده است این روزها به شدت درگیر پاسخ به تقاضا برای محصول جدیدش است. محصولی که کارشناسان بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات آن را در راستای انقلاب اپل در ارائه محصولات لمسی مي‌دانند.

سوم آوریل، یعنی دقیقا دو هفته پیش روزی بود که اپل باز هم با ارائه یک محصول جدید، مشتاقانش را شبانه روز در صف‌های طولانی کنار فروشگاه‌هایش نگاه داشت. iPad بعد از ماه‌ها انتظار درست در روز تعيين شده به بازار عرضه شد. با اين حال، اما خريداران و علاقه‌مندان اين محصول از يك يا دو شب قبل در مقابل فروشگاه‌هاي شركت‌ Apple در شهرهاي نيويورك، واشنگتن، بوستون و سانفرانسيسكو صف كشيدند تا اولين كساني باشند كه مي‌توانند اين محصول متفاوت را داشته و كار با آن را تجربه كنند.

فروش iPad درست از ساعت 9 صبح روز شنبه سوم آوريل در سطح آمريكا آغاز شد تا 200 فروشگاه اين شركت با صف‌هاي طولاني از شب قبل مواجه شوند.

اين اتفاق از روزهاي قبل هم قابل پيش‌بيني بود تا جايي كه بر اساس ارائه آمارها تاکنون و بعد از گذشت تنها دو هفته بالغ بر 450 هزار نسخه از این دستگاه در ایالات متحده آمریکا به فروش رفته و این در حالی است که هنوز عرضه جهانی این دستگاه آغاز نشده است.
با اين اوصاف اين محاسبات نشان مي‌دهند كه iPad تا پايان سال 2010 فروشي بين 4 تا 7 ميليون دستگاهي را نصيب شركت Apple كند. اين شركت همچنين اعلام كرده است كه محصول جديدش را تا پايان ماه آوريل در كشورهاي انگليس، فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، ژاپن، كانادا، استراليا، آلمان و سوئيس عرضه خواهد كرد. با اين حال، اما اين شركت هنوز زمان عرضه رسمي iPad در كشورهاي ديگر دنيا را اعلام و منتشر نكرده است؛ ولي قصد دارد قيمت‌هاي بين‌المللي آي‌پد را اعلام و از دهم ماه مه پذيرش سفارش آنلاين براي اين دستگاه را آغاز و تا پايان ماه نیز عرضه كند.

آی.پد در ایران

در حالی که هنوز عرضه جهانی این محصول آغاز نشده است، اما بسیاری از کشورهای جهان طی یک هفته گذشته توانستند این محصول را به شکل محدود در بازارهایشان داشته باشند.

آی پد، اما درست چهار روز بعد از عرضه در ایالات متحده در بازار ایران نیز عرضه شد. عرضه این محصول در بازار ایران و آن هم درحالی که این شرکت آمریکایی هیچ نماینده قانونی و رسمي ندارد به شکلی است که هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش محصولات کامپيوتری مملو از دستگاه جدید است که با قیمتی تقریبا دو برابر قیمت اصلی به فروش مي‌رسد.

فرید وایزی، کارشناس فروش شرکت دلتا همراه، از فروشندگان محصولات اپل در بازار پایتخت در باره این محصول مي‌گوید: این محصول یک محصول پرتابل و قابل حمل است که در حقیقت مي‌توان گفت بزرگ‌ترین ال سی دی مولتی تاچ دنیا است. تکنولوژی به کار رفته در الگوریتم‌های نمایش تصاویر در این محصول منحصر به فرد است. به دلیل سخت‌افزار و سی پی یو ای که خودش برای این محصول طراحی کرده است که نام آن A4 است و همچنین سیستم عامل منحصر به فردش و در کل مجموعه‌ای از سخت افزارها و نرم‌افزارهایی که منحصرا توسط اپل و صرفا برای این محصول طراحی شده است باعث شده که این محصول یک دستگاه انحصاری باشد که حداقل مي‌توان گفت که به این زودی‌ها کمپانی‌های دیگر نمي‌توانند نمونه مشابهی را تولید کنند.

او در مورد محاسن این دستگاه مي‌گوید: اولین حسن این دستگاه، نمایشگر 9 و 4 دهم اینچی آن است. ما تا به حال نمایشگر مولتی تاچی به این بزرگی نداشتیم. یکی از معایب و همچنین محاسنش پرتابل بودن و قابل حمل بودنش است که البته این حسن در بخشی نیز به عنوان یک عیب عنوان مي‌شود. این قابل حمل بودن به دلیل قطر بسیار باریک این دستگاه در کنار وزن بسیار کمش برای آنهایی که کارهای وب گردی و اینترنتی دارند و نیز کسانی که در نظر دارند محصولی را معرفی و به نمایش بگذارند مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حسن است. او در مورد سیر تکاملی محصولات اپل مي‌گوید: آیفون در حقیقت انقلاب این گونه از محصولات بود و هنوز هم که هنوز است کمپانی‌های بزرگ سازنده تلفن‌همراه تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا بتوانند محصولاتی حداقل مشابه با آیفون به بازار عرضه کنند.

مهم‌ترین انقلاب آی پد چیزی نیست که ما بتوانیم آن را ببینیم و لمسش کنیم. اصل انقلاب این دستگاه آنجایی است که زبان برنامه‌نویسی را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار مي‌دهد و مي‌گوید که شما برای من برنامه‌نویسی کنید، راه و رسم، آموزش و الگوریتم‌ها را به شکل رایگان در اختیار کاربرانش قرار مي‌دهد و مي‌گوید برای من نرم‌افزار و بازی بسازید. این امر باعث مي‌شود تا من برنامه‌نویس نسبت به استفاده از این دستگاه علاقه‌مند شوم، چرا که نام من در نرم‌افزار نوشته شده ثبت مي‌شود و برای من درآمدزایی هم دارد. اینجا است که مي‌بینیم سیل عظیمي ‌از نخبگان بی‌نام و نشان برنامه‌نویسی برای این محصول برنامه مي‌نویسند.

این ماه را مي‌توان ماه شگفت‌انگیز اپل نام‌گذاری کرد. اپل در یک ماه گذشته محصولات و رخدادهایی در دنیای فناوری عرضه کرد که فاصله‌اش را با تمام رقبایش به شدت افزایش داد. عرضه آی پد، ورژن چهارم سیستم عامل آیفون و آپ گرید کردن مک بوک پرو کارهایی است که باعث شده تا تمام مشتاقان دنیای فناوری و فعالان این عرصه و افرادی که کارهای تجارت الکترونیک مي‌کنند خواسته یا ناخواسته دیدشان دوباره به سمت اپل جلب شود.

مردم که تا پیش از این محصولات اپل را به دلیل قیمت‌های بالایش به نوعی دستگاه‌های تجملاتی مي‌دانستند با عرضه دستگاه‌های این برند از سال 2006 تاکنون با قیمت‌های بسیار پایین ناخودآگاه به سمت محصولات اپل کشیده مي‌شوند و همین امر است که باعث شده مشتریان اپل در جهان روز به روز افزایش یابند.

این کارشناس بازار بزرگ‌ترین مزیت این دستگاه را در آن مي‌بیند که کاربر دیگر نیازی به دستگاه دیگری برای بازی، برای شنیدن موزیک و دیدن فیلم نداشته و در اصل این دستگاه سبد نیازهای کاربر را پر مي‌کند.

آی پد بر خلاف آیفون برای ارتباطات آنچنانی ساخته نشده است، بلکه برای این ساخته شده است که هر کس حداقل یک آی پد در کیفش داشته باشد. اپل از سال 2005 به بعد در ساخت هر دستگاهی یک فلسفه‌ای در نظر گرفت که این فلسفه به کجا باید ختم شود و کجا استفاده شود.

وایزی ادامه مي‌دهد که اپل به قدری سبد کالاهایش را افزایش داده است که اگر کسی سری به اپل استور بزند بالاخره مي‌تواند یک محصول مورد نیاز را تهیه و خریداری کند. تنها چیزی که اپل تا به حال در بازار نداشت وسیله‌ای بود که بتواند به نوعی برآیند تمام دستگاه‌های گذشته‌اش باشد. اگر مي‌خواهم فیلم ببینم، بازی کنم یا در اینترنت باشم واقعا داشتن دستگاهی با نمایشگر 10 اینچی برای تمامي‌این کارها کافی است.

10 ساعت باتری در حالت کار و یک ماه باتری در حالت آماده به کار واقعا امکانات و محاسنی است که به من اجازه فکر کردن به محصول دیگری را نمي‌دهد و من را ترغیب مي‌کند که این دستگاه را خریداری کنم.

سرعت دستگاه فوق‌العاده بالا است. البته این را هم در نظر داشته باشید که این دستگاه یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیست، اما باز هم نسبت به آنها از سرعت فوق‌العاده خوبی برخوردار است. هر روز امکانات بیشتری به آی پد اضافه مي‌شود. تمام نرم‌افزارهایی که هم اکنون روی آیفون کار مي‌کند روی آی‌پد نیز کار مي‌کند.

تا قبل از عرضه این محصول انتقادات بسیاری به این محصول وارد شده بود. کارشناسان معتقد بودند که این ایده نویی نیست، چرا که پیش از آن اچ پی تپلت‌های خود را به بازار عرضه کرده بود یا حتی آمازون نیز دستگاه کیندل یا همان کتاب خوان خود را عرضه کرده بود، اما بعد از عرضه و دیدن قابلیت‌ها این موضوعات حل شد.

از جمله نقدهایی که به این دستگاه وارد است این است که در دست گرفتن این دستگاه برای مدت زمان طولانی به دلیل نوع طراحی‌اش مقداری سخت است به خصوص آنکه هنوز لوازم جانبی برای آن ساخته نشده است تا بتواند مشکلاتی از این دست را حل کند.

آی پد نوبرانه!

آی پد هم‌اکنون دو مدل دارد. مدل وای فای و مدل G3 که به احتمال زیاد مدل G3 آن کاربردی در ایران ندارد؛ چرا که آن هم تحت قرارداد با اپراتورهای آمریکایی به بازار عرضه مي‌شود و اگر هم به ایران آید و قفل سخت افزاری و نرم‌افزاری آن شکسته شود به دلیل ضعف در شبکه مخابراتی ما کاربردی برای ما ندارد.

ظرفیت‌های حافظه‌ای این دستگاه 16، 32 و 64 گیگابایتی است که قیمت آنها نیز به ترتیب بر اساس آنچه که خود اپل هم‌اکنون در آمریکا به فروش مي‌رساند 499، 599 و 699 دلار در مدل وای فای است که این قیمت‌ها در مدل G3 به ترتیب 629، 729 و 829 دلار خواهد بود، البته اگر خریدار نیاز به کیف هم داشته باشد باید 39 دلار اضافه هم پرداخت کند.

قیمت‌های آی پد در ایران هم‌اکنون به نوعی نوبر است؛ چرا که این محصول تقریبا به فاصله چهار روز بعد از آنکه در آمریکا عرضه شد در بازار ایران نیز وارد شد. همین امر باعث شده تا قیمت فعلی این دستگاه هم‌اکنون در بازار ایران واقعی نباشد و بیشترین سود را برای فروشندگان آن داشته باشد.

کمترین قیمت آی پد 16 گیگابایتی هم اکنون در ایران بدون کیف یک میلیون و 50 هزار تومان است که این قیمت گاهی تا یک میلیون و دویست هزار تومان هم مشاهده مي‌شود. مدل 32 گیگابایت آن یک میلیون و 250 تا یک میلیون و 450 هزار تومان و مدل 64 گیگابایتش هم یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 750 هزار تومان است. البته به دلیل قیمت بالایی که هم‌اکنون در بازار ایران این محصول عرضه مي‌شود بیشتر مدل 16 گیگابایتی آن موجود است.

قطعا تا چند هفته آینده از تب و تاب اولیه این محصول کاسته خواهد شد و به احتمال زیاد تا اواخر اردیبهشت ماه پایین‌ترین قیمت این دستگاه در مدل 16 گیگابایت بین 800 تا 850 هزار تومان خواهد بود. در توجیه قیمت بالای این دستگاه در بازار ایران گفته مي‌شود که 50 تا 70 دلار هزینه فردی است که در آمریکا این دستگاه را خریداری کرده و در حقیقت در صف ایستاده تا بتواند این دستگاه را در همان روزهای اولیه تهیه کند؛ چرا که بر اساس قوانین اپل هر فرد از هر محصول تنها دو نسخه مي‌تواند خریداری کند. 20تا 30 دلار مالیات، 40 تا 50 دلار هزینه حمل تا امارات و 30 تا 40 دلار هم هزینه حمل از امارات تا به ایران است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed