تقاضای بالای غافلگیرکننده برای آیپد در آمریکا و کسری حاصل از آن موجب شد اپل عرضه دستگاه صفحه لمسی خود به بازار بینالمللی را تا یک ماه به تاخیر بیندازد.
به گزارش ایسنا، اگرچه بازارهای بینالمللی بهطور روزافزون برای رشد اپل اهمیت یافتهاند اما به نظر میرسد این تاخیر تاثیری برروی سرمایهگذاران این شرکت نداشته و سهم این شرکت بیش از یک درصد افزایش یافت تا یک بار دیگر به بالاترین میزان در کلیه زمانها برسد.
این دستگاه در آمریکا بسیار محبوبتر از پیشبینی برخی از تحلیلگران بوده و در طول هفته نخست از عرضه به بازار 500 هزار دستگاه فروش داشت.
اپل پیشبینی کرده فروش این دستگاه احتمالا در هفتههای آینده فراتر از موجودی این شرکت خواهد شد و در عرضه آن با کسری مواجه میشود.
این شرکت فنآوری قصد دارد قیمتهای بینالمللی آیپد را اعلام و از دهم ماه می پذیرش سفارش آنلاین برای این دستگاه را آغاز و تا پایان ماه عرضه کند.
اگرچه به نظر میرسد اپل بیشتر به بازار آمریکا وابسته باشد اما فروش بینالمللی این شرکت به کمک محبوبیت آیفون و آیپاد افزایش یافته است.
فروش بینالمللی 58 درصد از درآمد اپل در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته را تشکیل داد که نسبت به 46 درصد در یک سال قبل افزایش یافته بود. فروش اولیه آیپد در آمریکا تحلیلگران را که بسیاری از آنان انتظار داشتند این دستگاه در سال 2010حدود پنج میلیون دستگاه فروش داشته باشد، تحت تاثیر قرار داد.
اپل آیپد را بهعنوان رایانه قابل حمل سبک وزن نوآورانهای توصیف کرده که دربردارنده ترکیبی از بهترین امکانات یک تلفن هوشمند و یک لپتاپ است؛ صفحه 9.7 اینچی لمسی این تبلت شبیه یک آیفون بسیار بزرگ است و برروی سیستم عامل مشابه کار میکند. قیمتهای این دستگاه از 499 دلار برای مدل مجهز به وایفای شروع میشود و به 800 دلار برای مدل مجهز به اتصال نسل سوم میرسد.