تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: فیلترینگ سایت‌ها

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 25 فروردینماه 1389  

 

«هدف صفحه جدید فیلترینگ مبارزه با جنگ نرم است»

 
 

در صفحه جدید فیلترینگ سایت‌ها که کاربران با آن مواجهند، سایت‌هایی در حوزه‌های فرهنگ و مذهب، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اینترنتی و شبکه اجتماعی معرفی شده‌اند تا پاسخگوی نیاز کاربر باشند.  

 
 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد - کاربران اینترنت در ایام تعطیلات نوروز به‌دنبال ورود به سایت‌هایی که طبق قانون به‌عنوان متخلف شناخته و فیلتر شده‌اند، با صفحه‌ای جدید مواجه شدند که با تبریک سال نو کاربر را به سایت‌های مجاز فعال در حوزه‌های مختلف هدایت کرده و دیگر عبارت قرمز رنگ «مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نمی‌باشد» را نمایش نمی‌داد.

در صفحه جدید فیلترینگ سایت‌ها که کاربران با آن مواجهند، سایت‌هایی در حوزه‌های فرهنگ و مذهب، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اینترنتی و شبکه اجتماعی معرفی شده‌اند تا پاسخگوی نیاز کاربر باشند.

این صفحه جدید فیلترینگ اظهارات و سوالات گوناگونی در پی داشته است. به عنوان مثال بسیاری از کارشناسان براین باورند که هنوز هدف، معیار انتخاب سایت‌ها در این صفحه مشخص نشده است و این کار به نوعی نقض حقوق کاربران در فضای مجازی است. برای پاسخ به این سوالات گفت‌و‌‌گوی کوتاهی با عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرائم رایانه‌ای انجام داده‌ایم که می‌خوانید:

هدف از ارائه صفحه جدید فیلترینگ چیست؟

دشمن با ما جنگ نرم را شروع کرده و ما خواستیم با این صفحه فیلترینگ به آن پاسخی بدهیم.

دشمن می‌خواهد کاربران و جوانان کشور را به سایت‌های خلاف قانون، علیه مذهب، علیه اخلاق و سایر سایت‌های مجرمانه بکشاند؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم یک سری سایت‌ را که فعالیت قانونی داشته به کاربران معرفی کنیم. ما مخالف اطلاع‌رسانی نیستیم و می‌خواهیم اطلاع‌رسانی کنیم، اما در کنار آن با جوسازی دشمن و کارهای غیرقانونی آن‌ها نیز مبارزه می‌کنیم.

به اعتقاد برخی کارشناسان هدایت کردن کاربران به این سایت‌ها نوعی دخالت در سلیقه کاربر و نادیده گرفتن حقوق آن‌ها است، شما این ادعا را قبول دارید؟

به هیچ وجه؛ چراکه ما کاربر را مجبور به کلیک کردن روی این سایت‌ها نکرده‌ایم. ما فقط پیشنهاد دادیم، اجباری در کار نیست.

معیار انتخاب این سایت‌ها چه بوده است؟

معیار انتخاب، سایت‌های مجاز و سایت‌هایی است که در سیستم ساماندهی سایت‌های اینترنتی ثبت شده باشند. همچنین این سایت‌ها باید در اداره رسانه دیجیتال وزارت ارشاد در طبقه سایت‌های فعال قرار داشته باشند.

در بسیاری از کشورها، صفحات فیلترینگ هوشمند بوده و در صورت فیلتر بودن سایت، سایتی را به کاربر معرفی می‌کنند که مرتبط با سایت فیلتر شده است، اما در صفحه فیلترینگ جدید این هوشمندی دیده نمی‌شود.

ما در نظر داریم که در آینده‌ای نزدیک این صفحه را هوشمند کنیم، اما در حال حاضر کاربر دقیقا نمی‌داند که چه مطلبی را جست‌وجو می‌کند و مشخص نیست چه انگیزه‌ای از این جست‌و‌جو دارد.

بنابراین به طور دقیق نمی‌توان حدس زد که کاربر به دنبال چه موضوعی است تا ما این صفحه را هوشمند کنیم، اما ما به دنبال این هستیم که تا حد امکان این صفحه را هوشمند کنیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed