تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 25 فروردینماه 1389  

 

«اینترنت سه‌بعدی» رویایی که تعبیر می‌شود

 
 

تصاویر سه بعدی چند سالی است وارد دنیای سینما شده است و از سال جاری نیز اولین تلویزیونهای سه بعدی وارد بازار می شوند اما سرنوشت وب در بازی سه بعدیها چه خواهد شد. کارشناسان معتقدند که وب باید پنج سال منتظر بماند تا وارد دنیای سه بعدی شود. 

 
 

خبرگزاری مهر - تصاویر سه بعدی چند سالی است وارد دنیای سینما شده است و از سال جاری نیز اولین تلویزیونهای سه بعدی وارد بازار می شوند اما سرنوشت وب در بازی سه بعدیها چه خواهد شد. کارشناسان معتقدند که وب باید پنج سال منتظر بماند تا وارد دنیای سه بعدی شود.

پس از موفقیتی که تصاویر سه بعدی بر روی پرده عریض سالنهای سینما به دست آوردند شرکت سونی در نمایشگاه الکترونیک برلین سال 2009 اعلام کرد که از سال 2010 اولین سری از تلویزیونهای سه بعدی خود را وارد بازار می کند. پس از سونی شرکتهای "ال. جی" و "سامسونگ" نیز خبر از تولید محصولات مشابهی دادند.

تمام این شرکتها تنها یک هدف را دنبال می کردند: وارد کردن تصاویر سه بعدی به فضای خانه.

در حال حاضر برای تماشای فیلم به صورت سه بعدی، تماشاچی باید از عینکهای ویژه ای استفاده کند که تصاویر را با فیلترهای ویژه ای به تصاویر سه بعدی تبدیل می کنند. اما شرکت شارپ در هفته های گذشته اعلام کرد که از سال جاری نمایشگرهای سه بعدی ویژه تلفنهای همراه و سایر دستگاههای قابل حمل کوچک را تولید خواهد کرد که بدون نیاز به این دوربینها تصاویر را سه بعدی نشان می دهند.

غول اپل نیز پس از فروش موفقیت آمیز لوح- رایانه جدید خود فناوری جدیدی را معرفی کرد که به کمک آن شیشه عینکهای سه بعدی کننده را به یک نمایشگر پخش تصاویر سه بعدی تبدیل می کند.

این اخبار نشان می دهند که اینترنت و دنیای وب نیز می تواند از جاذبه های دنیای مجازی سه بعدی بهره مند شود.

در حقیقت با گسترش اینترنت موبایل و اینترنت همراه با استفاده از تلفنهای همراه نسل سوم و رایانه های قابل حمل طبیعی است که با عبور از نمایشگرهای سه بعدی کننده بدون نیاز به دوربین می توان به وب سه بعدی رسید.

در این راستا، یک محقق لابراتوارهای شرکت اینتل اظهار داشت که بین 5 تا 10 سال آینده فناوری "سه بعدی" به اینترنت هجوم خواهد آورد و به طور ریشه ای زندگی کاربران وب را دستخوش تغییر خواهد کرد.

به این ترتیب کاربران وب بیش از همیشه در دنیای مجازی غوطه ور می شوند.

"شان کوهل" خاطر نشان کرد که در مدت 5 تا 10 سال آیند بیشتر محتویات و برنامه های جانبی حاضر بر روی وب سه بعدی خواهد بود و این به ایجاد یک تغییر ریشه ای در روش تعامل انسان با دستگاههای الکترونیکی منتهی خواهد شد.

وی افزود: "اینترنت هرگز کاملا سه بعدی نخواهد شد برای مثال نیاز نداریم که متنهای نوشتاری را به صورت سه بعدی بخوانیم، اما تا پنج سال آینده محیطهای سه بعدی در دنیای مجازی شبکه به سرعت گسترش خواهند یافت. این اتفاق زمانی رخ می دهد که به یک سطح مشخص و قابل قبول اجرای این فناوری برسیم."

این محقق اینتل ادامه داد: "فکر می کنم که زندگی ما بسیار متفاوت خواهد شد. من مفاهیم فناوری را در 20 سال اخیر رصد کرده ام و به گسترش رایانه ها، شبکه و این دستگاههای قابل حمل فکر می کنم. ما تازه استفاده از تمام توان محاسباتی را که در حال حاضر در اختیار داریم آغاز کرده ایم. استفاده از این توان در دنیای سه بعدی می تواند تجربیات جدیدی را به ارمغان بیاورد، تجربیاتی که از آنچه که امروز داریم بسیار متفاوتند."

علاوه بر کوهل، "دن اولدز" تحلیلگر "گروه مشاوران گابریل" نیز در مقوله "وب سه بعدی" نظراتی ارائه کرده و اظهار داشته است که وب سه بعدی، موتور تغییرات بزرگ در مدلهای استفاده از شبکه ها خواهد بود.

این تحلیگر در این مورد گفت: "تبدیل اینترنت به یک دنیای مجازی سه بعدی که می تواند افراد و مکانها را به صورت فوق واقعی نشان دهد چیزهای زیادی را تغییر خواهد داد. به این ترتیب می توانیم بیشتر در اجلاسهای مجازی شرکت کنیم و کمتر وقت خود را صرف رفتن به جلسات واقعی کنیم."

وی ادامه داد: "کاربران با بهبود فناوریها انتخاب بیشتری خواهند داشت و به این ترتیب قادر خواهند بود چیزهای بسیاری را از راه دور کنترل کنند. شرکتها می توانند از این فناوریها برای عرضه خدمات بهتر به مشتریان استفاده کنند. به طور خلاصه تغییرات می توانند نامحدود و بسیار گسترده باشند."

به هر حال برای درک این نکته که پیش بینی این کارشناسان تا چه حد می تواند تحقق یابد حداقل باید تا سال 2015 منتظر بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed