ایسنا - کتابهای «خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده» و «جامعهشناسی خبر» منتشر شدند.
«خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده» (سبکهای جدید، فیچرهای خبری) نوشتهی احمد توکلی با مطالبی همچون خبر، شکلات کاکائو، یک پرس خبر، مخلفات سفرهی خبر، باید و نبایدهای خبرنگاری، قدرت نویسندگی خلاق، تکنیک عبور، تکنیکهای حفظ هیجان و اشتیاق، جملات ساده برای بیان اطلاعات پیچیده و سبکهای خبری همچون سبک ساعت شنی، سبک گیلاس، سبک وال استریت ژورنال، سبک داستانی و چهارضلعی معیار همراه است.
کتاب یادشده در 255 صفحه و شمارگان 1100 نسخه با قیمت 4500 تومان از سوی انتشارات ثانیه به چاپ رسیده است.
«جامعهشناسی خبر» (پوششهای خبری، نظریههای ارتباطی، خبرگزاریها) نیز توسط فریدون وردینژاد و شهلا بهرامی رشتیانی در 284 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 4800 تومان توسط نشر یادشده انتشار یافته است.
زندگی اجتماعی متن، ارتباط و خبر، خبر و سیر تحول آن، ساختار رقابت در بازار خبر، تکنولوژیهای ارتباطی و رسانهها، خبر در وب، شکلگیری خبرگزاریها در جهان و راهنماییهایی برای وبنویس از جمله بخشهای مختلف این کتاب هستند.
در معرفی «جامعهشناسی خبر» عنوان شده است که این کتاب آستانهی برخورد خبر و مخاطب را در اشکال گوناگون نشانه گرفته است.