اپل سه روز پس از آغاز فروش آیپد اعلام کرد که بیش از 300 هزار دستگاه از این تبلت رایانهیی در روز نخست آغاز عرضه آن به فروش رفته است.
به گزارش ایسنا، این آمار تا اندازهای مطابق پیشبینیهای تحلیلگران است اما چالشهایی را برجسته میکند که این شرکت برای بازاریابی این دستگاه همچنان با آنها روبهرو است.
با توجه به هفتهها تبلیغات درمورد ماهیت انقلابی دستگاه صفحه لمسی آیپد، این فروش معمولی به نظر میرسد. بهعلاوه آمار مذکور شامل پیشسفارشهایی هستند که در روز آغاز فروش آیپد تحویل داده شدند.
همچنین آیپد به فروشندگان دیگری مانند فروشگاه "بست بای" نیز ارسال شده اما لزوما از سوی مصرفکنندگان خریداری نشده است. اپل اعلام نکرده چه شماری از مصرفکنندگان برای خرید آیپد به این فروشگاهها مراجعه کردهاند.
بر اساس این گزارش، اگر فرض شود تمامی 300 هزار آیپد به فروش رفته، به دست مصرفکنندگان رسیده این آمار برابر با آمار فروش آیفون در روز نخست عرضه آن در ماه ژوییه 2007 خواهد بود.
اپل در آن زمان فروش روز اول را تبلیغ نکرد اما بعدها گزارش داد حدود 270 هزار دستگاه از این تلفن هوشمند را در دو روز اول فروخته است.
اپل همچنین اعلام کرده که دارندگان آیپد در روز نخست بیش از یک میلیون برنامه و بیش از 250 هزار کتاب الکترونیکی از فروشگاه آی تیونز دانلود کردهاند.